روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۲ شنبه ۶ خرداد - شماره 4367

دبیر کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی در گلستان:

برنامه هفتم توسعه گامی موثر برای آینده کشور است و لزوم ارتباط اتاق بازرگانی با مجلس

 خانم هاجر چناران دبیر کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی در نشست گفت : انتقال مسائل و مشکلات تولیدکنندگان کشور به کمیسیون قضایی می‌تواند سریع‌تر بسیاری از موانع بر سر راه فعالیت آنها را برطرف کند.
او افزود : اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی استان‌ها باید ارتباط خود را در طرح مسائل و مشکلات در حوزه های تولید و سرمایه‌گذاری با کمیسیون‌های مرتبط از جمله قضایی بیشتر کنند. هاجر چنارانی همچنین با اشاره به اینکه بررسی برنامه هفتم توسعه کشور در مجلس شورای اسلامی حدود 3 تا 4 چهار ماه طول خواهد کشید افزود : برنامه توسعه هفتم گامی موثر برای پنج سال آینده این مرز و بوم است و باید بررسی آن با دقت انجام شود. چنارانی اضافه کرد: خلا و مشکلاتی که پیش پای بخش خصوصی قرار دارد به‌صورت مکتوب از طریق اتاق بازرگانی به مجلس ارائه شود تا بتوانیم در جهت رفع آن قدم برداریم.
دبیر کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در بررسی برنامه مزبور از بیانات رهبر معظم انقلاب به خوبی استفاده خواهد شد. وی در خاتمه با بیان اینکه با تصویب قوانین ضرب العجلی و فاقد بررسی‌های کارشناسی مخالفم، افزود: چنین تصمیماتی تنها به آسیب و تضعیف بیشتر به بخش خصوصی و کاهش انگیزه سرمایه‌گذاران منجر خواهد شد. نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: باید فهرست مسائل و مشکلات پیشرو تولیدکنندگان تهیه و براساس اولویت برای حل آنها تلاش شود. غلامرضا منتظری اظهار کرد: مجموعه اتاق بازرگانی گرگان یکی از موفق‌ترین نهادهای خصوصی است که تمامی افراد فعال در آن با دلسوزی مسئولیت‌پذیری کار می‌کنند. منتظری تاکید کرد: به جای اندیشه جذب سرمایه‌گذاری باشیم باید به فکر حال و روز تولیدکنندگان فعلی در کشور باشیم. وی افزود: به دستگاه‌های قضائیه و مجریه هم باید تکلیف شود تا بیشتر از گذشته دغدغه سر راه تولیدکنندگان کشور را پیگیر کنند.

اجرایی شدن ۳۷۲ مصوبه کارگروه تسهیل گلستان
در سال 1401
 مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گلستان گفت : از مجموع ۵۰۰ مصوبه رفع موانع در حمایت از تولید استان در سال 1401 ، ۳۷۲ مصوبه آن به اجرا در آمده است .
به گزارش روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن وتجارت استان گلستان ، درویش علی حسن زاده در پانصد و نود و پنجمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گلستان که با حضور استاندار گلستان در محل سالن شهید رجایی استانداری گلستان برگزار گردید ، ضمن قدردانی از همکاری اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان طی سال قبل، گفت : این کارگروه طی سال گذشته مشکلات ۳۵۵ واحد صنعتی ، کشاورزی ، گردشگری و خدماتی استان را بررسی نموده که در نتیجه آن ۵۰۰ مصوبه رفع موانع در حمایت از تولید استان داشته است .
وی افزود: از مجموع ۵۰۰ مصوبه کارگروه در سال قبل ۳۷۲ مصوبه آن با تلاش مسوولان و کارشناسان دستگاه‌ها و بانک‌های عامل به اجرا در آمده است .حسن زاده گفت : ۸۱ مصوبه دیگر را متقاضیان پیگیری نکرده اند و مابقی مصوبات نیز توسط دستگاه های اجرایی در دست رسیدگی می باشد . به گفته وی ، بیشترین دستگاه‌های فعال در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان ، بانک‌ها، ادارات امور مالیاتی و تامین اجتماعی بوده اند .گفتنی است در این جلسه ، مدیران سه واحد تولیدی استان مسائل و مشکلات حوزه فعالیت خود در حوزه بانک ها ، شرکت گاز و تامین اجتماعی را مطرح نمودند و خواستار حمایت بانکها از ایشان شدند.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه