روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۲ شنبه ۶ خرداد - شماره 4367

مدیرعامل شرکت گاز استان اعلام کرد؛

افزایش ۲۵ درصدی مصرف گاز در نیروگاه های آذربایجان شرقی

 تبریز – ماهان فلاح: مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی با اعلام اینکه میزان گاز توزیعی در استان در سال گذشته در مقایسه با سال ۱۴۰۰، حاکی از ۵.۸ درصد افزایش است، گفت: گاز تحویلی به نیروگاه‌های استان در مقایسه با سال ۱۴۰۰، به میزان ۲۵ درصد افزایش داشته است.
نادر کمالی با اشاره به اینکه یک میلیون و ۷۶۵ هزار و ۵۰۰ مشترک در استان تحت پوشش گاز طبیعی قرار دارند، افزود: در سال گذشته مشترکان گاز طبیعی استان، مصرفی معادل ۱۰ هزار و ۵۷۰ میلیون مترمکعب داشتند.
وی اظهار کرد: در سال گذشته با وجود ناترازی تولید و مصرف گاز در استان، با مدیریت بحران و همیاری مردم در بخش خانگی قطعی گاز نداشتیم.
وی ادامه داد: در سال گذشته به طور میانگین حجم مصرف گاز استان در بخش خانگی با ۴۰ درصد از کل مصرف، نیروگاه‌ها ۲۱ درصد، بخش‌های صنعتی و جایگاه‌ها ۳۲ درصد و هفت درصد بخش دولتی و تجاری مصرف داشته است.
کمالی با مقایسه روند مصرف گاز طبیعی در ۲ سال اخیر اظهار داشت: مشاهده روند مصرف گاز در ۲ سال اخیر حاکی از افزایش مصرف در بخش نیروگاهی و افزایش گاز دریافتی استان می‌باشد.
لازم به ذکر است مجموع مصرف گاز نیروگاه های حرارتی تبریز و سهند و صوفیان در فروردین امسال ۱۶۹ میلیون و ۹۱ هزارمترمکعب بوده است.
در فروردین ماه سال ۱۴۰۲ بیش از ۶۲۰ میلیون کیلووات ساعت انرژی الکتریکی در نیروگاه های تحت پوشش شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان شرقی تولید و به شبکه سراسری برق تزریق شده است.
هم اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۹ درصد جمعیت روستاهای استان از نعمت گاز طبیعی برخوردارند.
بیش از ۱۰ هزار مصرف کننده جزء و عمده صنعتی در استان به شبکه گاز طبیعی متصل هستند.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه