روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۲ دوشنبه ۲۵ ارديبهشت - شماره 4360

آماده سازی ۹ نهالستان برای تحقق سهم بوشهر از کاشت یک‌میلیارد درخت

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با اشاره به طرح کاشت یک میلیارد درخت طی مدت چهار سال، گفت: در این راستا آماده سازی ۹ نهالستان این استان با ظرفیت تولید سالانه سه میلیون و ۶۰۰هزار نهال در دستور کار قرار دارد.
عبدالحسین گرشاسبی  در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای این منظور نهالستان‌های مرکزی و چاهکوتاه بوشهر، بردخون دیر، چهوک، کلمه، شبانکاره و سرکره دشتستان، بنک کنگان و دشتی آماده‌سازی می‌شود.
وی افزود: رشد شتابان بخش صنعت در استان بوشهر و به دنبال آن گسترش آلاینده‌ها، جنگل‌کاری و توسعه فضای سبز را در این استان ضرورت بخشیده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر اضافه کرد: طرح دولت سیزدهم مبنی بر کاشت یک میلیارد درخت، به دستور رئیس جمهور و با تاکید وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر استفاده حداکثری از توان کشور برای افزایش فضای سبز و درختکاری در دستورکار سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری قرار گرفته است.
وی ادامه داد: این طرح در بازه زمانی چهارساله از امسال اجرا می‌شود و بر این اساس در این استان نیز در این مدت ۱۰ میلیون نهال و درخت تولید و غرس می‌شود.
گرشاسبی مردمی‌بودن را مهمترین ویژگی ابن طرح دانست و گفت: عملی شدن این طرح نیازمند همکاری و همراهی دستگاه‌های مختلف سراسر استان است و باید در قالب نهضتی فراگیر و جهادی، همه ظرفیت‌های موجود شامل عمومی مردم و همه نهادها، ارگان‌ها و دستگاه‌های دولتی و خصوصی برای اجرای آن به کار گرفته شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر تصریح کرد: در این استان کمبود سرانه جنگل و فضای سبز نسبت به استانداردهای جهانی و رشد صنعت، ضرورت توسعه فضای سبز را بیشتر کرده است.

معاون امور عمرانی استانداری مرکزی:
ضرورت تسریع
در اجرای پروژه اضطراری
 تامین آب شهرستان تفرش
 اراک- فرناز امیدی: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی بر تسریع پروژه برق رسانی تامین آب تفرش از چشمه هفتیان تاکید کرد.
علی اکبر اسدی در جریان بازدید این پروژه با اشاره به کاهش فشار شدید سطح منابع آب زیرزمینی در پی سال‌های کم بارش اخیر در شهرستان تفرش بیان کرد: سرعت اجرای طرح اضطراری تامین آب شهرستان تفرش از چشمه هفتیان ضروری است.
وی افزود: مشکل کم آبی تفرش با اجرای کامل پروژه آبرسانی از چشمه هفتیان با تامین برق ایستگاه ها انجام می شود که توسط شرکت آب منطقه ای در دست اقدام بوده و شرکت توزیع برق تمام تلاش خود برای تسریع در امر برقرسانی را بکار خواهد گرفت.
اسدی بابیان اینکه اقدامات خوبی توسط شرکت توزیع برق و آب منطقه ای صورت پذیرفته است،افزود:وزارت نیرو نقش مهمی در ارائه خدمات زیربنایی و آبادانی شهرها دارد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی نیز در این بازدید گفت: تمام ظرفیت اجرایی و عملیاتی این شرکت و پیمانکاران مربوطه بکار گرفته شده اند تا این پروژه مهم در زمان مناسب به اتمام برسد .
محمود محمودی افزود: تامین برق ۴.۲ مگاوات برای ۴ دستگاه پمپاژ تامین آب شهر تفرش از چشمه آب هفتیان نیازمند احداث ۷۰ کیلومتر شبکه برق که با سرعت روز افزون و شبانه روزی توسط اکیپ های عملیاتی و پیمانکاری توزیع برق و آب منطقه ای در حال اجراست.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه