روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۲ دوشنبه ۲۵ ارديبهشت - شماره 4360

در شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان؛

بیش از 2 میلیون دسی متر مربع تأسیسات و خطوط لوله نفت وگاز آلتراسونیك و ضخامت سنجی شدند

 مدير عامل شركت بهره‌برداري نفت وگاز مسجدسليمان از اجراي عمليات آلتراسونيك و ضخامت‌سنجي بيش از 2 ميليون دسي‌مترمربع در 37980 نقطه محل از تأسيسات و خطوط لوله در شركت بهره‌برداري نفت و گاز مسجدسليمان خبر داد.
مهندس علیرضا هيهاوند افزود: این اقدام به همت همکاران اداره بازرسی فنی و خوردگی فلزات مدیریت فنی و طی سالهای 1400 و 1401 انجام شده است .
وی ادامه داد : طي بازرسي‌هاي فنی صورت گرفته تعداد 449 نقطه معيوب شناسايي كه از اين تعداد حدود 150 عيب تعمير گرديد.
وی با اعلام اینکه  109 هزار دسي‌مترمربع سيستم‌هاي لوله‌كشي تاسيسات، 316 هزار دسي‌مترمربع تسهيلات سرچاهي و يك ميليون و ششصد و هفت هزار دسي متر مربع خطوط لوله اصلي و جرياني مورد بازرسی آلتراسونیک و ضخامت سنجی قرار گرفتند افزود:  نقش بازرسي‌ها، نظارت مستمر و پايش وضعيت تأسيسات، تجهيزات و خطوط لوله، مهمترين اقدام در جهت كاهش بروز نشتي و وقوع حوادث مي‌باشد . این مقام مسئول در شركت بهره‌برداري نفت و گاز مسجدسليمان  تصریح کرد :با وجود ده‌ها كارخانه، تأسيسات و بيش از دوهزار كيلومتر انواع خطوط لوله اصلي و جرياني نفت و گاز با گستردگي بالا در مناطق صعب‌العبور، پرسنل بازرسي و حفاظت فني اين شركت با آگاهي از اهميت موضوع و با دقت تمام ضمن آشنايي با فنون و استانداردهاي روز، بازرسي تجهيزات و تأسيسات شركت را به عنوان مهمترين دارايي فيزيكي سازمان بر عهده دارند.
مهندس هيهاوند در پايان اظهار نمود: براي سال جاري  نيز آلتراسونيك تأسيسات و خطوط لوله شركت به ميزان 800 هزار دسي‌مترمربع در 18000 نقطه/ محل برنامه‌ريزي شده است كه طبق برنامه زمان بندی شده در دست اجرا مي‌باشد.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه