روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۲ دوشنبه ۲۵ ارديبهشت - شماره 4360

برگزار ی جلسه شورای تامین مسکن برای بررسی وضعیت پروژه های مسکن ملی بوشهر

 به‌ منظور بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن در استان جلسه شورای تامین مسکن به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بوشهر برگزار شد.
سید محمود دستغیبی مدیر کل راه و شهرسازی استان و دبیر شورا در این جلسه با تأکید بر وجود ظرفیت های بالقوه استان و افزایش رشد جمعیتی خاطر نشان کرد: افزایش قیمت مسکن و افزایش سرسام آور اجاره مسکن امروزه در این استان به یک مشکل و دغدغه ی اصلی مردم تبدیل شده است و اجرای طرح مسکن ملی برای اقشار آسیب‌پذیر و نیازمند یک روزنه امید برای خانه دار شدن بوده و بر همین اساس باید رفع موانع پیش روی اجرای این طرح با جدیت توسط مسئولان مربوطه پیگیری شود.
دستغیبی افزود: در استان بوشهر بیش از63 هزار نفر برای طرح ملی نهضت مسکن ثبت نام کرده‌اند که 49هزارو497 نفر از این تعداد شرایط دریافت مسکن را دارند.
وی  با اشاره به تخصیص مسکن به 4هزار و709نفر بیان کرد:  4هزار و 617 نفر نسبت به پرداخت مبلغ اولیه بالای ۴۰ میلیون تومان اقدام کرده‌اند.
وی بیان کرد: شهر جدید عالی شهر دارای بیشترین تعداد متقاضی است که تاکنون 18 هزارو 249  نفر ثبت‌نام کرده‌اند .
مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: از  63هزارنفرثبت‌نام شده در شهرهای استان تاکنون بیش از9هزار و 623 مورد آن تعیین تکلیف شده است و 32هزارو80 واحد زمین برای ساخت واحدهای مسکونی تامین شده است.
محمد هادی رستمیان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با تأکید براینکه روند اجرای پروژه نهضت ملی مسکن باید به عنوان یکی از اهداف مهم دولت تسریع و تدابیر زیر ساختی با جدیت بیشتری دنبال شود گفت : در شهر بوشهربیشترین میزان مشارکت در این طرح را داشته ایم که همواره امیدواریم در سایر بخش ها با همکاری و همیاری مردم و دستگاه های اجرایی شهرستان بتوانیم قدم بزرگی جهت خدمت به شهروندان بر داریم.
رستمیان  افزود : برای جلب رضایت حداکثری متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن باید احداث واحدها با درنظر گرفتن زیرساخت ها و کیفیت مورد نیاز باشد .
وی با اشاره به اینکه ساخت مسکن در اولویت و توجه دولت بوده و باید به این مساله توجه کرد که مسکن در بخش‌های مختلف اجتماعی اثرگذار است گفت: همکاری و هماهنگی همه دستگاه‌های اجرایی برای اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن در مناطق مختلف شهرستان بوشهر لازم و ضروری است و مدیران با جدیت تمام باید پیگیر امورات در جهت تسریع در روند طرح نهضت ملی مسکن باشند.
او ضمن قدردانی از زحمات قدردانی از همه متولیان تاکید کرد: اطلاع رسانی به متقاضیان نهضت ملی مسکن در شهر و روستا برای ادامه تکمیل روند ثبت‌نام طرح به صورت مطلوب انجام گیرد تا متقاضیان مسکن بتوانند با اجرای این طرح صاحب خانه شوند.
 گفتنی است در پایان این جلسه فرمانداران برنامه های بلند مدت و کوتاه مدت خود را در جهت خدمت رسانی مطلوب به شهروندان تشریح کردند

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه