روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۱ شنبه ۲۴ ارديبهشت - شماره 4127

مدیرکل بیمه سلامت مازندران اعلام کرد؛

پوشش رایگان بیمه سلامت برای سه دهک پایین درآمدی

 مدیر کل بیمه سلامت  مازندران درباره بیمه‌ رایگان سه دهک پایین فاقد بیمه گفت: این افراد می توانند با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری شهروندی سازمان بیمه سلامت به آدرس: https://bimehsalamatiranian.ir   و یا دفاتر پیشخوان دولت، نسبت به بیمه کردن خود و خانواده‌شان اقدام کنند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل بیمه سلامت مازندران، دکتر محمدرضا میرزایی، مدیرکل بیمه سلامت مازندران بیان داشت: در شش ماه گذشته اداره کل بیمه سلامت استان مازندران توانسته است بیش از 22 هزار نفر از افراد فاقد پوشش بیمه درمان این استان را به صورت رایگان تحت پوشش بیمه همگانی سلامت در آورد که این روند نیز مانند کل کشور در استان در حال ادامه و اجرا می باشد . وی افزود: طبق قانون بودجه ۱۴۰۱ ، مقرر شد سه دهک پایین جامعه همچنان به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند و دهک ۴ به بعد با انجام ارزیابی وسع از طریق مراجع ذیصلاح ، تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته که از این قرار دهک چهارم ۱۰ درصد، دهک پنجم و ششم حدود 25 درصد و دهک هفتم و هشتم 50 درصد و دهک های نهم و دهم کل مبلغ سرانه سالانه را پرداخت    می نمایند.
دکتر میرزایی در ادامه اعلام کرد: متقاضیان می توانند جهت پوشش بیمه ای خود و افراد تحت تکفل ، به بیش از 62 دفتر پیشخوان دولت طرف قرارداد با این اداره کل در سطح استان و یا ادارات بیمه سلامت شهرستانها مراجعه یا از طریق سامانه خدمات غیرحضوری حقوق شهروندی بیمه سلامت به آدرس: https://bimehsalamatiranian.ir از پوشش همگانی بیمه سلامت برخوردار شوند.
مدیرکل بیمه سلامت مازندران افزود: سازمان بیمه سلامت، به عنوان بزرگترین سازمان بیمه پایه درمان کشور، با ایجاد یک سازمان الکترونیک هوشمند و با تمرکز بر سطح بندی خدمات و رعایت نظام ارجاع تلاش دارد تا پوشش بیمه سلامت همگانی را در کشور تکمیل کرده که این کار نقش مهمی در کاهش مشکلات درمانی مردم دارد. وی بیان داشت: ما مردم را ولی نعمت خود دانسته وتمام توان و نیروی خود را در راه خدمتگزاری به مردم خواهیم گذاشت.
یادآور می شود حدود نیمی از جمعیت استان مازندران تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه