روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۱ شنبه ۲۴ ارديبهشت - شماره 4127

ماه رمضان نقطه اوج فعالیت های کمیته امداد است

  مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی(ره) استان قم گفت: ماه رمضان نقطه اوج فعالیت های کمیته امداد است.
به گزارشی، محسن مسعودیان راد مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی(ره) استان قم در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه در سالن همایش‌های این اداره با موضوع اشتغال و کارآفرینی برگزار شد، با اشاره به اینکه از زحمات اصحاب رسانه در خصوص انعکاس اخبار کمیته امداد به ویژه در ماه رمضان تقدیر میکنم، بیان کرد: خداوند متعال فطریه را به عنوان شرط قبولی روزه داری عنوان کرده است، کمیته امداد هم از این فرصت به منظور فقرزدایی و محرومیت زدایی بهترین استفاده را خواهد کرد.
وی با بیان اینکه نماد وحدت و عدالت اجتماعی ماه رمضان است، اظهار داشت: مفهوم رمضان محرومیت زدایی است و جامعه اسلامی اگر روزه دار باشد نباید شاهد فقر در جامعه باشد.
مسعودیان با اشاره به اینکه اوج فعالیت‌های کمیته امداد امام‌خمینی در طول سال در ماه مبارک رمضان رقم می‌خورد، بیان کرد: در ابتدای ماه رمضان بحث اطعام و افطاری و توزیع سبد کالا را داشتیم و در نیمه ماه رمضان  اکرام ایتام را شاهد بودیم به‌ویژه در بیست و یکم این ماه که اوج اقدامات مردمی و خیرین در این‌ راستا بود.
مدیرکل کمیته امداد ادامه داد: امسال بالغ‌بر ۲ میلیارد تومن فطریه جمع‌آوری‌شده که پیش بینی می شود این مبلغ تا پایان سال به بیش‌از ۳ میلیارد تومن برسد.
مسعودیان افزود: برای اولین‌بار در کشور مبالغ فطریه جمع‌آوری‌شده قبل‌ازظهر عید فطر با هماهنگی‌های انجام‌شده با بانک عامل به حساب خانوارهای نیازمند واریز شد.
وی با تأکید بر اینکه تبلیغ، ترویج، ترغیب و فرهنگ‌سازی اطعام باید مورد توجه اصحاب رسانه قرار بگیرد، تصریح کرد: کمیته امداد موفقیت خوبی در زمینه توانمندسازی داشته و مدل منحصر به فردی را به اذعان دستگاه‌های مختلف احصا و ارائه کرده است که این مهم حاصل نگاه برنامه‌ای و تعریف فرایندی برای اشتغال‌زایی است.
مسعودیان ادامه داد: ۲هزار و ۶۰طرح اشتغال در سال گذشته رقم خورد که حدود ۴هزار و ۷۰۰فرصت شغلی ایجاد کرد و ۵۰۰مورد نیز کاریابی و معرفی خانواده‌های کارجو و مددجو به واحدهای صنفی و کارگاه‌های تولیدی نیز انجام شد.
مسعودیان راد با بیان این‌که در سال گذشته به مددجویان بانوان ۴۵ درصد و آقایان ۵۵ درصد طرح‌های اشتغال کمیته امداد را به ایجاد کردند، عنوان کرد: ۶ هزار و ۱۰۰فرصت شغلی را باید در سال جدید ایجاد کنیم و اعتبارات سال گذشته ۱۷۰ میلیارد ریال بوده و امسال ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار داریم که رشد بسیار بالایی است.
وی تصریح کرد: کمیته امداد امام‌خمینی نسبت به بحث اشتغال و کارآفرینی حساسیت بالایی دارد و اعتقاد داریم اگر اشتغال سازی در سطح کشور انجام شود بسیاری از آسیب‌های اجتماعی مرتفع خواهد شد.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه