روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۱ شنبه ۲۴ ارديبهشت - شماره 4127

معاون امور دریایی سازمان بنادر اعلام کرد:

ارائه تسهیلات و تخفیف تعرفه‌ای ۹۰ درصدی برای خط کشتیرانی بوشهر-خارگ

  عضو هیأت عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از همکاری ویژه‌ در بخش سوخت یارانه‌ای و تعمیرات کشتی باری-مسافری در بوشهر به منظور پشتیبانی از جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ خبر داد و گفت: برای تامین زیرساخت‌های باری و مسافری بوشهر در سطح بین‌المللی برنامه‌های مختلفی تدارک دیده شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، مجید علی نازی درباره زیرساخت‌های حمل و نقل باری و مسافری در بوشهر، اظهار داشت: تمهیدات و برنامه‌های مختلفی درخصوص زیرساخت‌های باری و مسافری بوشهر در سطح بین‌المللی اندیشیده و تسهیلاتی نیز از سوی سازمان بنادر و دریانوردی به ویژه در جهت رفاه و آسایش مردم خارگ در نظر گرفته شده است.
 
وی ادامه داد: پس از سال‌ها توانستیم با مشارکت بخش خصوصی در بخش حمل و نقل مسافری و باری جزیره خارگ، لندینگ کرافت آماده و خط جدید کشتیرانی بوشهر به خارگ را راه اندازی کنیم.
 معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد تخفیف تعرفه‌ای با نگاه ویژه مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی مدنظر قرار گرفته و در خصوص حمل و نقل بار و مسافر این آمادگی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی وجود دارد که تسهیلات بدون بهره و کمک‌های لازم را به بخش خصوصی ارائه کند.
 علی نازی افزود: در خصوص حمل و نقل مسافری بین المللی، پایانه مسافری بین المللی مدنظر قرار گرفته که حدود ۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن تخصیص یافته و ایجاد اسکله مسافری به منظور پهلوگیری شناورهای مسافری تا سایز ۱۵۰ متر فراهم شده است و همزمان یک فروند شناور مسافری بزرگ و ۲ فروند شناور مسافری سایز متوسط و پایین تر می‌توانند پهلوگیری داشته باشند و این یک پایانه بین المللی در جهت حمل و نقل مسافری بین ایران و قطر خواهد بود.
 پشتیبانی از برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲
وی با اشاره به نگاه ویژه سازمان بنادر و دریانوردی به پشتیبانی از برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال در قطر، گفت: در این خصوص فعالیت‌ها به صورت شبانه روزی در حال انجام است تا بتوانیم زیرساخت‌های مسافری لازم را قبل از شروع جام جهانی آماده کنیم.
 معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: ۲ فروند کشتی مسافری بزرگ در حال آماده‌سازی و ایمن‌سازی هستند که تا دو ماه آینده آماده خواهند شد و اسکله مربوطه نیز تا پایان مردادماه به بهره برداری خواهد رسید و سالن مسافری نیز با استانداردسازی مناسب که دارای شاخص‌های بین‌المللی است مدنظر قرار می‌گیرد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه