روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۱ شنبه ۲۴ ارديبهشت - شماره 4127

مدیر عامل شرکت گاز استان هرمزگان :

خیز بلند شرکت گاز استان هرمزگان در راستای تحقق شعار سال

  مدیر عامل شرکت گاز استان هرمزگان از اتمام پروژه ۲۰ اینچ ارتباطی پالایشگاه گاز سرخون و نیروگاه گازی خلیج فارس در اردبیهشت ماه سال جاری، خبر داد.
فواد حمزوی، در این خصوص افزود:  پروژه اجرای  دو کیلومتر خط انتقال ۲۰ اینچ نیروگاه گازی خلیج فارس جهت حفظ تولید گاز و سایر محصولات پالایشگاه گاز سرخون با ایجاد امکان جذب گاز کم فشار پالایشگاه  در اردیبهشت ماه سال جاری، تزریق گاز شد.
حمزوی افزود: در راستای منویات مقام معظم رهبری مد ظله العالی در خصوص نامگذاری و شعار سال این پروژه جهت افزایش انعطاف پذیری عملیات منتج به استمرار تولید پالایشگاه سرخون  انجام شد  به طوری که در صورت عدم امکان مصرف گاز تولیدی پالایشگاه در صنایع غرب بندر عباس به هر دلیل امکان  جذب از طرف نیروگاه خلیج فارس فراهم شده است.
هم چنین در راستای امکان برداشت گاز جبرانی مورد نیاز  نیروگاه خلیج فارس در پیک مصرف گاز  یک خط ارتباطی بین قسمت فشار بالا و فشار پایین خط لوله ۲۴ اینچ سرخون - رفسنجان به همراه شیر Globe تعبیه شده است. حمزوی اظهار کرد: این پروژه مهم و استراتژیک که حاصل اتاق فکر و همکاری تنگاتنگ دو شرکت پالایش گاز سرخون و قشم ، شرکت گاز استان هرمزگان و منطقه ۶ عملیات انتقال گاز  با پشتیبانی ستاد و دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران بود ، به لطف پروردگار بعد از یک عملیات ۷۲ ساعته پیچیده و شبانه روزی و استفاده از اکیپ های متعدد عملیاتی و ماشین آلات سنگین ، در تاریخ نهم اردیبهشت  ماه ۱۴۰۱ با موفقیت وصل به کار و به بهره برداری رسید. در پایان مدیر عامل شرکت گاز استان هرمزگان عنوان کرد: از مزایای اجرای پروژه فوق الذکر علاوه بر امکان چابکی بیشتر عملیاتی و امکان استفاده گاز مورد نیاز صنایع استان در زمستان با کم ترین محدودیت، با افزایش استمرار تولید روزانه حدود ۴و نیم میلیون متر مکعب گاز طبیعی و افزایش ظرفیت صادرات گاز، روزانه بیش از  ۳۰۰ میلیارد ریال ذخیره ارزی برای کشور به همراه دارد.

افتتاح مدرسه ۱۵ کلاسه
 شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمانشاه
 همزمان با افتتاح ۱۵۰ مدرسه در سراسر کشور، مدرسه ۱۵ کلاسه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمانشاه به بهره برداری رسید.
به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمانشاه آیین بهره‌برداری از مدرسه 15 کلاسه شهید سلیمانی شهر کرمانشاه با حضور نماینده ولی فقیه در استان، مدیرکل آموزش و پرورش، مدیر کل نوسازی مدارس و مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان، به صورت متمرکز با سراسر کشور و از طریق ارتباط تصویری به بهره‌برداری رسید.
در این مراسم که به صورت ارتباط ویدئو کنفرانس در محل افتتاح پروژه دبستان 15 کلاسه شهید سلیمانی برگزار شد؛ آیت الله علما نماینده ولی فقیه در استان ضمن تشکر و تقدیر از اقدامات صورت گرفته در استان نام گذاری این مدرسه به نام سپهبد شهید سردار سلیمانی را اقدامی ارزشمند عنوان نمود و ساخت چنین مدارس زیبا و متسحکم در استان را مایه دلگرمی و شادی دانش آموزان و مردم  کرمانشاه عنوان نمود.
کلهری مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان  در مراسم افتتاح این مدرسه با اشاره به مشارکت ۷۰ درصدی اداره کل نوسازی و ۳۰ درصدی بنیاد برکت در ساخت این مدرسه گفت: برای ساخت ۵۰ مدرسه دیگر در استان با اداره کل نوسازی مدارس تفاهمنامه ای منعقد شده است که کار ساخت ۱۱ مدرسه در مرحله اجراست و عملیات اجرایی بقیه هم با تامین اعتبار آغاز می‌شود. در ادامه مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه هزینه ساخت این مدرسه را ۱۱ میلیارد تومان عنوان کرد  که با مشارکت بنیاد برکت به بهره برداری رسیده است.
نظری گفت: این مدرسه در ۱۵ کلاس و در سه طبقه با زیر بنای ۲ هزار و ۱۶۰ مترمربع در سایت مسکن مهر پردیس احداث شده است و ظرفیت بیش از ۸۰۰ دانش آموز را در دو نوبت دارد.

حضور مدیرعامل و اعضای پایگاه بسیج شهید گرزین گاز گلستان در«رزمایش جهادگران فاطمی»
 مراسم افتتاحیه متمرکز استانی «رزمایش جهادگران فاطمی» به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج سازندگی با حضور سردار سیدضیاءالدین حزنی مشاور فرمانده کل و معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، مسئولین نظامی ،فرماندهان و اعضای پایگاه های بسیج  آغازشد.در این مراسم که علی طالبی مدیرعامل و فرمانده و اعضای پایگاه بسیج شهید گرزین شرکت گاز و  پایگاه بسیج امام حسن مجتبی اداره گاز گرگان نیز حضور داشتند ، مراسم افتتاحیه متمرکز استانی «رزمایش جهادگران فاطمی» به نحو باشکوهی با شرکت گروه‌های جهادی سازمان بسیج سازندگی سپاه نینوا و اجرای برنامه های فرهنگی مرتبط در محل حسینیه عاشقان ثارالله (ع)  سپاه گرگان برگزار شد.

هم اندیشی نمایندگان شرکت گازاستان گلستان و دانشگاه آزاد علی آباد کتول برگزار شد
 درراستای افزایش سطح تعاملات و تقویت همکاری های فی مابین صنعت گاز ودانشگاه جلسه هم اندیشی در محل دفتر پژوهش و فنآوری شرکت گاز استان گلستان برگزار شد.تمجیدی فرحبخش رئیس پژوهش و فنآوری شرکت گاز استان در این خصوص گفت: در نشست هم اندیشی که با هدف بهره گیری از دانش، تجارب و نقطه نظرات صاحب نظران و اساتید مراكز دانشگاهی و با حضور اعضای هیئت علمی و رؤسای مراکز تحقیقات و رشد دانشگاه آزاد اسلامی علی آباد کتول و همچنین نمایندگان شرکت گاز استان تشکیل گردید در خصوص موضوع جلسه بحث و تبادل نظر شد.وی افزود: دراین جلسه چالشهای ارتباطی بین صنعت و دانشگاه مورد بررسی قرارگرفت و راهکارهای مورد نظر نیز جهت مرتفع نمودن چالشها ارائه شده و موضوعاتی از قبیل بهینه سازی مصرف گاز، استفاده از انرژی های نو، ساخت قطعات و تجهیزات مورد نیاز شرکت و موارد مرتبط دیگر نیز مطرح گردید. رئیس پژوهش و فنآوری شرکت گاز استان اظهار داشت: در این نشست همچنین مقرر شد به منظور هرچه نزدیک تر شدن ارتباطات شناخت بیشتر شرکت گاز از ظرفیت ها و توانمندی های دانشگاه و همچنین آشنایی بیشتر اعضاء هیات علمی از چالش های و معضلات صنعت گاز، بازدیدها و جلسات دو جانبه ای نیز برنامه ریزی شود.

تبریک رئیس امور HSE شرکت گاز استان گلستان به مناسبت گرامیداشت هفته سلامت
 مهدی ضمیری رئیس امور HSE شرکت گاز استان گلستان ضمن تبریک و گرامیداشت هفته سلامت اظهارداشت: از 17 لغایت 23 اردیبهشت ماه سال جاری، هفته سلامت با شعار سلامت ما، سلامت سیاره ما نام گذاری شده است.وی با بیان اینکه یکی از اهداف نام گذاری و بزرگداشت هفته سلامت، فرهنگ سازی در راستای ارتقاء سلامت و تاکید برای اصلاح روش زندگی در حوزه سلامت است افزود: جلب مشارکت مردم، مسئولین و همکاری سازمانهای مردم نهاد می تواند در افزایش سطح سلامت و ارتقاء فرهنگ عمومی سلامت نقش ویژه و مهمی داشته باشد.رئیس امور HSE شرکت گاز استان گلستان در ادامه گفت: در همین رابطه امسال نیزمانند سال های گذشته هر یک از روزهای هفته سلامت تحت عنوان خاصی در قالب روزشمار هفته سلامت معرفی شده است که می توان به نقش مردم، مسئولین و سمن ها در تحقق عدالت و تعالی نظام سلامت، دستیابی به انرژی پاک، ارتقای سلامت خانواده و جوانی جمعیت، تولید پاک و مدیریت پسماندها، تغذیه سالم از مزرعه تا سفره و همچنین کاهش/ کنترل مصرف دخانیات اشاره کرد.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه