روزنامه کائنات
6

انرژی

۱۴۰۰ يکشنبه ۳ بهمن - شماره 4067

مدير ديسپچينگ شرکت ملي گاز ايران:

افت فشار گاز در هيچ جاي کشور نداشتيم

 مدير ديسپچينگ شرکت ملي گاز ايران با اشاره به پابرجايي رکورد 660 ميليون مترمکعب مصرف گاز گفت: علي رغم بسته شدن راه هاي ارتباطي خوشبختانه هيچ افت فشار گازي را در هيچ جاي کشور نداشتيم.
محمدرضا جولايي مدير ديسپچينگ شرکت ملي گاز اظهار کرد: با توجه به پايداري هواي سرد تا آخر هفته مصرف گاز رکورد 660 ميليون متر مکعب پابرجا شده است. با وجود اينکه ديروز روز تعطيل بود و انتظار مي‌رفت که کاهش مصرف داشته باشيم ولي اينگونه نشد و افزايش مصرف داشتيم. وي افزود: ظرف امروز و فردا با روندي که طي مي‌شود انتظار مي‌رود که مصرف گاز هم افزايشي باشد. بايد توجه داشت هم اکنون بالغ بر 80 درصد توليد گاز ما به بخش خانگي و تجاري مي‌رسد که اين براي شبکه انرژي کشور اصلاً اتفاق خوبي نيست. جولايي تصريح کرد: علي رغم بسته شدن راه‌هاي ارتباطي خوشبختانه هيچ افت فشار گازي را در هيچ جاي کشور نداشتيم و گاز به صورت مستمر ارائه شده است. وي در پايان در رابطه با برق صنايع گفت: با توجه به اولويت بخش خانگي محدوديت‌هايي را به صنايع مي‌دهيم. البته اولويت با صنايعي است که مي‌توانند سوخت دوم و جايگزين استفاده کنند و در ادامه به صنايعي که فقط از طريق گاز تأمين مي‌شوند محدوديت اعمال مي‌شود تا بتوانيم پيک مصرف را رد کنيم.

افزايش دوباره صادرات و توليد نفت عربستان
 موسسه ابتکار مشترک داده سازمان‌هاي عربستان اعلام کرد که صادرات و توليد نفت خام اين کشور در ماه نوامبر دوباره افزايش يافت و به بالاترين سطح خود از آوريل 2020 رسيد. به گزارش  عرب نيوز، موسسه ابتکار مشترک داده سازمان‌هاي عربستان اعلام کرد که صادرات و توليد نفت خام اين کشور در ماه نوامبر دوباره افزايش يافت و به بالاترين سطح خود از آوريل 2020 رسيد. به گزارش اقتصاد آنلاين به نقل از تسنيم، بر اساس اين گزارش، صادرات نفت خام عربستان در ماه نوامبر 116 هزار بشکه در روز افزايش يافت و به 6.95 ميليون بشکه در روز رسيد. موسسه ابتکار مشترک داده سازمان‌هاي عربستان در آخرين گزارش خود اعلام کرد که اين رقم با افزايش ماهانه توليد 1.7 درصدي از 6.83 ميليون بشکه در روز در ماه اکتبر مطابقت دارد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه