روزنامه کائنات
6

انرژی

۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۲ دي - شماره 4060

هم‌زمان با افزايش مصرف گاز در کشور محقق شد؛

افزايش يک ميليون مترمکعبي ظرفيت توليد گاز در نفت مناطق مرکزي ايران



  مدير مهندسي و ساختمان شرکت نفت مناطق مرکزي ايران در تشريح افزايش ظرفيت توليد گاز اين شرکت گفت: با حفاري و راه‌اندازي يک حلقه چاه توسعه‌اي گاز در ميدان «شانول» استان فارس، ظرفيت توليد گاز در اين شرکت يک ميليون مترمکعب در روز افزايش يافت.
به گزارش شرکت نفت مناطق مرکزي ايران، «پيمان ايماني» افزود: همسو با تحقق برنامه‌هاي توليد تکليفي به‌ويژه در بخش گاز، هم‌زمان با افزايش مصرف، چاه گازي شماره 18 شانول را با توان متخصصان داخلي و کالاي ساخت داخل، به توليد رسانديم.
وي گفت: چاه شماره 18 شانول با توليد روزانه يک ميليون مترمکعب گاز به بهره‌برداري رسيد و گاز استحصالي از مسير خطوط جرياني و انتقال به‌منظور بهره‌برداري به پالايشگاه گاز پارسيان در شهرستان مهر منتقل مي‌شود.
مدير مهندسي و ساختمان شرکت نفت مناطق مرکزي ايران تصريح‌کرد: عمليات حفاري، ساخت خطوط لوله جرياني، انتقال و نصب تسهيلات سرچاهي اين چاه گازي با استفاده از توان فني متخصصان و مهندسان شرکت نفت مناطق مرکزي ايران در منطقه سخت‌گذر و در شرايط نامساعد آب و هوايي در تيرماه امسال آغاز و پس از 6 ماه تلاش شبانه‌روزي، وارد مرحله بهره‌برداري شد.
ايماني يادآور شد: چاه توسعه‌اي گازي شماره 19 در همين موقعيت در مرحله تدوين مقدمات انجام عمليات اجرايي قرار دارد.
وي به حفاري و راه‌اندازي چاه توسعه‌اي «دالان» نيز اشاره و اظهار داشت: پيش از اين و در آذرماه امسال، چاه توسعه‌اي شماره 17 در ميدان گازي دالان به‌منظور افزايش توليد گاز با دبي يک ميليون مترمکعب در روز عملياتي شد.
براساس اين گزارش، مجموع گاز توليدي از ميدان‌هاي شانول و دالان نزديک به 35 ميليون مترمکعب در روز در گستره شرکت نفت مناطق مرکزي ايران و حوزه عملياتي شرکت تابع بهره‌برداري نفت و گاز زاگرس جنوبي و در جنوب استان فارس واقع شده است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه