روزنامه کائنات
6

انرژی

۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۲ دي - شماره 4060

معاون وزير نيرو:

يارانه پرمصرف‌هاي برق قطع مي‌شود

تأمين سوخت جايگزين نيروگاه‌ها




  معاون وزير نيرو گفت: يارانه مشترکان پرمصرف برق در سال آينده قطع مي‌شود.
همايون حائري در سفر به اردبيل در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در تعرفه برق مصرفي خانوارها در سال آينده افزايشي اعمال نمي‌شود اما قرار است يارانه‌هايي که به بخش خانگي اختصاص مي‌يابد به صورت عادلانه محاسبه شده و اين يارانه به مشترکان کم مصرف بهينه مصرف‌کننده اختصاص پيدا کند.
وي تصريح کرد: تقسيم عادلانه يارانه‌هاي بخش برق در تعرفه سال آينده مورد توجه قرار مي‌گيرد به گونه‌اي که مشترکاني که الگوي مصرف را رعايت کنند، از اين يارانه‌ها بيشتر بهره‌مند خواهند شد.
معاون وزير نيرو گفت: وزارت نيرو در تلاش است تا خانوارها سطح الگوي مصرف انرژي را مراعات کنند تا يک مشترک خانگي با حفظ رفاه و رفع نياز خود بتواند از برق بهره‌مند شود.
حائري افزود: مشترکاني که بالاتر از الگوي مصرف انرژي برق مصرف کنند، يارانه کمتري گرفته و يا براي پرمصرف‌ها قطع يارانه هدف‌گذاري شده است. وي در بخش ديگري از سخنان خود خاطر نشان کرد: اميدواريم خانوارهايي که الگوي مصرف را رعايت مي‌کنند کمترين دغدغه در اين زمينه داشته باشند.
حائري در مورد تأمين سوخت دوم نيروگاه‌ها نيز اضافه کرد: با همکاري مناسب وزارت نفت و نيرو به موقع شاهد تأمين سوخت دوم و جايگزين نيروگاه‌ها هستيم تا در زمستان براي توليد برق مشکلي نداشته باشند. وي بيان کرد: به اندازه کافي در نيروگاه‌ها ذخيره سوخت جايگزين و دوم انجام شده و تمام نيروگاه‌ها در صورت قطع برق مشکلي از لحاظ فعاليت نخواهند داشت. مديرعامل شرکت توانير ادامه داد: تلاش وزارت نيرو بر اين است تا هم اکنون با برنامه‌ريزي‌هايي که آغاز کرده، سعي مي‌کند تا قطعي برق در تابستان سال آينده نداشته باشيم و با ورود نيروگاه‌هاي در حال تکميل به مدار مشکل احتمالي نيز به سرعت رفع شود.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه