روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۰ دوشنبه ۲۶ مهر - شماره 3999

برگزاری آیین نکوداشت از بازنشستگان

در شرکت توزیع نیروی برق جنوب کرمان

آیین در راستای تقدیر از تلاش و کوشش خستگی ناپذیر جمعی از همکاران این شرکت که پس از سال ها خدمت به افتخار بازنشستگی نائل شدند  با حضور مدیر عامل، قائم مقام مدیر عامل در توزیع برق شهرستان ها، معاون امور مالی و پشتیبانی، معاون دفتر برنامه ریزی و مهندسی، معاون فروش و خدمات مشترکین و برخی از مدیران این شرکت و همچنین اعضای هیات مدیره کانون بازنشستگان استان در مهرماه سال جاری برگزار گردید.
به گزارش کائنات، عبدالوحید مهدوی نیا مدیر عامل شرکت در این مراسم با اشاره به جایگاه و اهمیت احترام به بازنشستگان، بیان نمود: بازنشستگان، عزیزانی هستند که بهترین سال های عمر خود را در سنگر خدمت به مردم گذراندند و در جهت تحقق اهداف سازمان خالصانه از هیچ کوششی دریغ نکردند.
 وی در ادامه سخنان خود گفت: نباید ارتباط بازنشستگان بعد از اتمام دوران خدمت با شرکت قطع و همه تجارب بازنشستگان از بستر خارج شود، بلکه بایستی شرایط لازم برای امکان انتقال تجربیات این پیشکسوتان به جوانان و سایر همکاران فراهم گردد.
گفتنی است در این مراسم از ۲۲ نفر از بازنشستگان و پیسکسوتانی که در سال ۱۳۹۹ به افتخار بازنشستگی نائل آمده اند، با اعطای لوح و هدیه ای، از ایشان تقدیر بعمل آمد.
شایان ذکر است این مراسم با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و حضور بازنشستگان و خانواده های این عزیزان در تالار آریانا واقع در شهر کرمان برگزار گردید.

توسعه ۱۵۰ متر شبکه آب در شهر ایلام
 مدیر امور آبفای شهرستان ایلام گفت: در راستای توسعه شبکه آب و بهره مندی مردم از آب شرب، امور آبفای شهرستان ایلام،  اقدام به لوله گذاری و توسعه ۱۵۰متر شبکه آبرسانی در خیابان میلاد، پشت مجتمع رفاهی پردیس، شهر ایلام  به صورت امانی نمود.
به گزارش کائنات، مهندس فتح اله محمدی با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به رشد جمعیت، گسترش و توسعه شهری و افزایش تقاضا برای خرید انشعاب آب شرب،  عوامل اجرای این امور  با رعایت کامل استاندارد‌های لازم، اقدام به توسعه شبکه آب در خیابان میلاد، پشت مجتمع رفاهی پردیس، به طول ۱۵۰متر با حفاری در عمق ۹۰ سانتیمتری و با استفاده از لوله پلی اتیلن  در اقطار ۹۰ و ۶۳ میلیمتر  نمود. وی با بیان اینکه این عملیات افزایش رضایت شهروندان و ارتقاء سطح خدمت رسانی را در پی خواهد داشت  افزود: با اجرای این شبکه گذاری امکان واگذاری و نصب انشعاب آب برای واحدهای مسکونی این خیابان فراهم گردیده است.

بیش از یک میلیون و 157 هزار مشترک گاز طبیعی در گیلان
 با جذب مشترکین جدید در نیمه اول سال جاری، مجموع مصرف کنندگان گاز طبیعی در گیلان به بیش از یک میلیون و 157 هزار مشترک رسیده است.حسین اکبر مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان درخصوص اشتراک پذیری گاز در نیمه نخست سال جاری گفت: در بهار و تابستان امسال بیش از 16 هزار و 500 متقاضی، مشترک گاز طبیعی در استان گیلان شده اند.وی با اعلام این خبر اظهار داشت: با گازرسانی و اشتراک پذیری صورت گرفته هم اکنون بیش از 96 درصد خانوارهای روستایی و 99.97 درصد خانوارهای شهری گیلان برخوردار از گاز طبیعی می باشند.مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با بیان اینکه بالغ بر یک میلیون و 160 هزار مشترک در استان گیلان، مصرف کننده گاز هستند، گفت: افزایش روزافزون تعداد مصرف کنندگان گاز، اهمیت رعایت نکات ایمنی گاز را بیش از پیش دوچندان می سازد.حسین اکبر در همین راستا از همه ادارات و نهاد های مرتبط بویژه صدا و سیما و آموزش و پرورش درخواست کرد تا شرکت گاز را در راه نهادینه سازی فرهنگ مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی در سطح جامعه یاری رسانند. مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در خاتمه از همه مشترکین گرامی به ویژه مشترکین جدید درخواست کرد تا با رعایت نکات ایمنی از قبیل سرویس و تعمیر وسایل گرمایشی، بررسی باز بودن خروجی دودکش ها و نصب کلاهکH ، پاییز و زمستان امسال را در کنار خانواده در آرامش سپری نمایند.

بالغ بر 6 هزار و 600 دستگاه خودرو در گیلان رایگان گاز سوز شد
 مدیرشرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان ، کورش بالادست ، اعلام کرد : « با اجرای طرح دوگانه سوز کردن خودروهای عمومی بالغ بر 6 هزار و 600 دستگاه خودرو در استان به صورت رایگان گازسوز شد . » مدیر منطقه ضمن اشاره به اجرای طرح دوگانه سوز کردن رایگان خودروهای عمومی افزود : « از ۲۴ خرداد ماه سال گذشته ؛ زمان شروع اجرای طرح دوگانه سوز کردن رایگان خودروهای عمومی تاکنون 6  هزار و 600 دستگاه خودرو در گیلان گازسوز شد و این رقم حاکی از رشد10  درصدی اجرای این طرح نسبت به ماه گذشته و 5 درصدی نسبت به هفته گذشته است »  . بالادست با اعلام اینکه بیشتر خودروهای عمومی استان گاز سوز شده اند و مابقی نیز در حال انجام  می باشند افزود : « تعداد 212 دستگاه  خودرو نیز تایید شده و در صف انتظار برای اعمال این طرح هستند. » وی از مالکان خودروهایی که تاکنون برای ثبت نام اقدام ننموده اند و متقاضی استفاده ازطرح دوگانه سوزکردن رایگان خودروهای عمومی هستند خواست که هر چه سریعتر نسبت به ثبت مشخصات و تکمیل فرآیند ثبت نام خود درسامانه  HTTPS://GCR.NIOPDC.IR   اقدام نمایند.

مقام سوم گاز خوزستان در زمینه فرایندهای آموزشی در استان خوزستان
 صالح آلبوغبیش رییس اداره آموزش این شرکت گفت: با توجه به ارزیابی‌های به عمل آمده در زمینه فرایندهای آموزشی در سال جاری، گاز خوزستان توانست از بین ۶۷ دستگاه اجرایی موفق به احراز مقام سوم گردد. این اداره از مجموع ۱۰۰ امتیاز  توانست نمره ۹۳ را اخذ نماید.
وی در پایان ضمن اشاره به این نکته که طی سال های گذشته گاز خوزستان همیشه جز شرکت های برتر بوده افزود: بی شک این موفقیت‌ها در راستای اهداف استراتژیک و حمایت‌های مدیران ارشد شرکت بدست آمده است.

برگزاری جلسه بررسی وضعیت ارتباطی پاسگاه پلیس راه محور مهاباد به ارومیه
 این جلسه که در محل پلیس راه محمدیار برگزارشد ، آخرین وضعیت ارتباطی و گسترش خطوط تلفنی به منظور استفاده بیشتر از سرویس های  مخابراتی انجام گرفت .صالحی رئیس اداره مخابرات شهرستان نقده با بازدید میدانی از امکانات مخابراتی در این محور موضوع دایری وارتقا خطوط ارتباطی در دستور کار قرار گرفت و همکاران حوزه شبکه انتقال در کمترین زمان نسبت به دایری خطوط اقدام نمودند.رییس اداره مخابرات شهرستان نقده در ادامه با اشاره به قطعی فیبر نوری در مسیرها ومحور های شهرستان گفت : انجام فعالیتهای عمرانی و توسعه ای توسط دستگاه های خدمات رسان موجب آسیب به تاسیسات و تجهیزات مخابراتی می شود که لازم است با توجه به تردد اکیپ های پلیس راه دراین مسیرها همکاری لازم  با مخابرات انجام گیرد.رییس پلیس راهور شهرستان نقده ضمن قدردانی از تلاش مجموعه مخابرات شهرستان ، استفاده روز افزون از تکنولوژی و خدمات مخابراتی را جز ضروریات دانست و خواستارگسترش وارتقا امکانات مخابراتی دراین محور شد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز:
رعایت شیوه‌نامه‌ها بعد از واکسیناسیون الزامیست
 به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، واکسیناسیون به طور قابل توجهی خطر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ را کاهش می‌دهد، اما دریافت دوزهای کامل واکسن هم به منزله ایمنی و پایان رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیست.
اورنگ ایلامی در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک در استان کاهش چشمگیری داشته است، تاکید کرد: هدف از واکسیناسیون در بیماری‌های عفونی ویروسی به منزله عدم ابتلا به آن بیماری نیست، بلکه کاهش شدت بیماری در صورت ابتلای افراد به آنها است. او با اشاره اینکه ایمنی زایی واکسن یک فرآیند زمان‌دار است و دو هفته پس از تزریق نوبت دوم واکسن، کامل می‌شود، یادآور شد: تا زمانی که مطالعات علمی، اطمینان کافی از نظر نیاز نداشتن به استفاده از ماسک را اثبات نکرده باشد، شهروندان باید ضمن استفاده مداوم از ماسک، دیگر پروتکل‌های بهداشتی را به دقت رعایت کنند. ایلامی با بیان اینکه برخی واکسن‌ها بیش از یک نوبت تزریق می شود، ادامه داد: چنانچه در مراحل مطالعاتی مشخص شود واکسن برای ایجاد ایمنی در بدن باید مدت بیشتری فعال بماند، واکسن در فواصل زمانی بیش از یک نوبت تزریق می‌شود. او افزود: برخی واکسن‌ها مانند واکسن «ب ث ژ» برای بیماری سِل و یا واکسن سُرخک با یک یا دو نوبت، عملکرد مطلوب را ایجاد کرده و برخی دیگر از واکسن‌ها مانند واکسن خوراکی فلج اطفال، واکسن دیفتری، کُزاز و سیاه سُرفه برای ایجاد عملکرد مطلوب و طولانی مدت، نیاز به تکرار دارد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه