روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۰ دوشنبه ۲۶ مهر - شماره 3999

در نشست مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با کارکنان حوزه معاونت ابتدایی اداره کل مطرح شد؛

مهم‌ترین راه رسیدن به تحول، آسیب‌شناسی برنامه‌ها است

  نشست صمیمانه مدیر‌کل آموزش و پرورش مازندران با کارکنان حوزه معاونت ابتدایی، صبح امروز در دفتر معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران برگزار شد.
به گزارش کائنات، « علیرضا سعدی پور » در این جلسه پس از دریافت گزارش عملکرد و شنیدن نقطه نظرات روسای بخش های مختلف معاونت  ابتدایی از اهمیت ویژه مقطع ابتدایی برای شروع تغییر و تحولات سخن گفت.
مدیر کل آموزش و پرورش استان ضمن تقدیر و تشکر از تلاشهای بی وقفه فعالان حوزه ابتدایی خاطر نشان کرد: برای رسیدن به رشد و شکوفایی در کشور باید نگاه و نگرشمان را به سمت تغییر و تحول پیش ببریم و این فرآیند میسر نمی‌شود مگر اینکه نگاهمان را به آموزش و پرورش که مبنای تعلیم و تربیت است عوض کنیم.
سعدی پور با تاکید بر اهمیت آموزش ابتدایی گفت: ایجاد تغییر و تحولات باید سرلوحه آموزش و پرورش  باشد و برای دستیابی به این هدف شایسته است  هشت گام اساسی که به ترتیب ایجاد جو احساسی، تشکیل چشم انداز آینده، ابلاغ بینش مشترک، اعطای قدرت به افراد، برنامه ریزی تحول محور، تلفیق پیشرفتهای مقطعی و نهادینه کردن نوآوری هاست مورد توجه قرار گیرد.
وی در خصوص جذب بازماندگان از تحصیل خاطرنشان کرد: در کار ما همه سازمانها باید همکاری کنند از جمله این کارها جذب بازماندگان از تحصیل است که نیازمند همت همه دستگاه های ذیربط مانند استانداری، کمیته امداد، صدا و سیما و .... است.
این مقام مسئول بر لزوم آسیب شناسی بسته های تحولی در آموزش ابتدایی تاکید کرد و افزود: هدف ما در  اجرای بسته های تحولی تنها گرفتن گزارش نیست بلکه آن چیز که برای ما حائز اهمیت است آسیب شناسی  این بسته و پیدا کردن نقاط ضعف و قوت آن برای دستیابی به افزایش کارایی این بسته است.
سعدی پور با توجه به اهمیت عدالت آموزشی در سند تحول بنیادین تصریح کرد: در توزیع اعتبارات مالی هر چه به نقاط محروم و کمتر توسعه یافته توجه شود بهتر خواهد بود و در این مسیر نظارت بر نحوه مصرف مبالغ از اهمیت بسیار ویژه برخوردار است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان با توجه به بحران کرونا و بحث بهداشت روان دانش آموزان گفت: برای مدیریت مساله بهداشت روحی و روانی دانش آموزان،  114 مدرس میانی را زیر نظر اساتید مجرب کشور تربیت کردیم تا بحران 20 ماه فاصله گرفتن دانش آموزان و اولیاء از فضای درس و مدرسه را تا حدودی کنترل کنیم.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه