روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۰ دوشنبه ۲۶ مهر - شماره 3999

مشکل دانشجویان دانشگاه های بجنورد با سرویس‌های ایاب و ذهاب بعد از بازگشایی دانشگاه ها

 رئیس دانشگاه معین خراسان شمالی گفت: بعد از بازگشایی دانشگاه ها، دانشجویان بجنوردی با مشکل جدی سرویس های ایاب و ذهاب مواجه خواهند شد.
دکتر محقر با اشاره به اینکه مسئله سرویس ایاب و ذهاب در زمانی که هنوز مسئله ویروس کرونا وجود نداشت، در حال تبدیل شدن به یک بحران برای دانشجویان دانشگاه های سایت ارکان بود، افزود: با شیوع کرونا دانشگاه ها تعطیل شد و دیگر رفت و آمدی به دانشگاه ها صورت نگرفت.
وی ادامه داد: یکی از مسائلی که همیشه در جلسات دانشجویی از سوی دانشجویان دانشگاه های مستقر در سایت ارکان مطرح می شد و دانشجویان از آن به عنوان یک معضل و مشکل یاد می کردند، موضوع ایاب و ذهاب بوده است.
دکتر محقر اظهارکرد: در سال تحصیلی جاری قسمتی از دانشگاه کوثر نیز در سایت اداری ارکان بازگشایی شده و یا تعدادی از دانشجویان و یا پرسنل آن به افرادی که خواهان سرویس ایاب و ذهاب هستند، افزوده می شود.
به گفته وی دانشجویان دانشگاه بجنورد، علمی کاربردی، جهاد دانشگاهی، اشراق، حکمیان، کوثر و علوم پزشکی دانشگاه هایی هستند که در سایت ارکان مستقر بوده و با مشکل سرویس ایاب و ذهاب مواجه هستند.
این مقام مسئول افزود: حدود ۱۰ هزار دانشجو و پرسنل دانشگاه در سایت اداری ارکان نیازمند سرویس ایاب و ذهاب همزمان با بازگشایی مدارس هستند.
وی با اشاره به بسته شدن تقاطع ارکان که البته اقدام به جایی بوده است، ادامه داد: اما این امر موجب شده تا ۶.۵ کیلومتر به مسیر افزوده شود و آژانسی راغب به خدمات رسانی به دانشجویان در این منطقه نباشد. رئیس دانشگاه معین خراسان شمالی خاطرنشان کرد: یک دانشجو برای اینکه به یکی از دانشگاه های واقع در سایت ارکان بخواهد بیاید و از دانشگاه بازگردد باید حدود ۵۰ تومان کرابه پرداخت کند که رقم سنگینی برای دانشجویان است.
وی با اشاره به مصوبه بازگشایی خیابان قیام گفت: با اجرای این مصوبه، خیابان قیام به سایت ارکان منتهی می شد که چندین سال است که پیگیر اجرای این مصوبه برای راحتی حال دانشجویان هستیم اما به نظر می رسد اراده ای برای اجرای آن وجود ندارد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه