روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۰ دوشنبه ۲۶ مهر - شماره 3999

مهارت آموزي 1700 نفر از آسيب ديدگان و در معرض آسيب اجتماعي در بوشهر

 مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان بوشهر گفت: بيش از هزار و هفتصد نفر از آسيب ديدگان و در معرض آسيب اجتماعي در هشت حوزه مهارتي در استان بوشهر از آموزشهاي مهارتي بهره مند شدند.
به گزارش کائنات، عبدالمجيد دراهكي در نشست برنامه ريزي آموزشي شش ماهه دوم سال آموزش فني و حرفه اي، افزود: به منظور كاهش آسيب هاي اجتماعي، توانمند سازي، ايجاد شرايط اوليه براي اشتغال، جلوگيري از گرايش به اعتياد و بزهكاري در شش ماهه نخست سال جاري با برگزاري 164 دوره آموزشي و تنوع 120 حرفه مختلف در حوزه آسيب هاي اجتماعي 1794  نفر با آموزش هاي مهارتي توانمند شده اند.
وي بيان كرد: از اين تعداد 663 نفر در 76 دوره در بخش كارگاههاي زندان، 193 نفر در 14 دوره در سكونت گاههاي غير رسمي و 41 نفر در 7 دوره در كمپ ها و مراكز درمان اجباري آموزشهاي مهارتي را فرا گرفتند.
مدير كل آموزش فني و حرفه اي بوشهر  تاكيد بر اینکه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان بوشهر امسال طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی با ارائه آموزش‌های مهارتی و فنی اجرا می‌شود، اظهارکرد: در حوزه سکونت‌گاه‌های غیر رسمی 193 نفر، در حوزه پناهندگان و اتباع خارجی 47 نفر و در بخش زنان سرپرست خانوار و بد سرپرست  نیز 531 نفر با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای توانمند شده‌اند.
دراهكي با اشاره به ارائه آموزشهاي مهارتي به زندانيان استان، هدف از ارائه اين آموزشها را ايجاد انگيزه، اميد به زندگي و كمك به اشتغال آنها پس از آزادي عنوان كرد.
مدير كل آموزش فني و حرفه اي بوشهر با بيان  اينكه آموزش هاي مهارتي در حوزه آسيب هاي اجتماعي در بخش هاي معتادين بهبود يافته،افراد داراي معلوليت،خانواده هاي آسيب ديده از اعتياد،پناهندگان اتباع خارجي،زنان خانه دار بد سرپرست،زنان سرپرست خانوار،زندانيان و سكونتگاه هاي غير رسمي ارايه مي شود،اضافه كرد: اين سازمان با مهارت آموزي به آسيب ديدگان اجتماعي در صدد توانمند سازي ذهني وحرفه‌اي آنان براي كاهش آسيبهاي اجتماعي در جامعه است.
دراهكي با اشاره به اينكه تربيت مربي در حوزه آسيب هاي اجتماعي براي توانمندسازي آموزش ها در بخش خصوصي در دستور كار اين اداره كل قرار دارد،اظهار داشت: مهارت آموزي وارايه آموزشهاي فني وحرفه اي نقش موثري دركاهش جرم وبزهكاري درسطح جامعه دارد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه