روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۳ تير - شماره 3939

بیمارستان جامع زنان دکتر مهزاد بعنوان یک الگوی فاخر در آذربایجان غربی

 بیمارستان تخصصی و فوق تخصی دکتر مهزاد به عنوان الگوی فاخر کشوری و یکی از چهار بیمارستان در کشور است که دارای ردیف بودجه مستقل می باشد.
به گزارش کائنات، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هدف از تاسیس بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی دکتر مهزاد را نبود بیمارستان زنان در استان آذربایجانغربی عنوان کرد.
دکتر آقازاده با توجه به جایگاه و مقام بانوان در نظام جمهوری اسلامی ، یادآور شد : با توجه به اینکه بیماریهای زنان صرفا در زایمان خلاصه نمی شود لذا نیاز به بیمارستان جامع زنان کماکان در آذربایجان غربی احساس می شد که در نهایت احداث بیمارستان جامع زنان دکتر مهزاد در دستور کار شورای برنامه ریزی استان قرار گرفت.
آقازاده با بیان اینکه کلنگ زنی بیمارستان جامع زنان در مرداد 96 طی سفر وزیر بهداشت ودرمان و آموزش پزشکی وقت انجام شد و در طی دو و نیم سال احداث گردید افزود:  نقطه قابل اهمیت و قوت در ساخت این بیمارستان بومی بودن مشاور ، پیمانکار و کارفرما بود و همین امر  باعث بالا رفتن کیفیت ساختمان بیمارستان جامع زنان شد بطوریکه بیمارستان جامع زنان در صنعت بیمارستان سازی در سطح کشورهای اروپایی ساخته شده است و بنا به گفته وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی جامع زنان دکتر مهزاد یکی از کم نظیرترین بیمارستانهای کشور محسوب می شود.
دکتر آقازاده در خصوص امکانات بیمارستان جامع زنان با اشاره به اینکه این بیمارستان مجهز به سی تی اسکن ،MRI ، ماموگرافی و دارای امکانات بی نظیر از جمله سیستم  PTS، ژنراتورها و سیستم فاضلاب می باشد افزود: 85 درصد امکانات موجود بیمارستان توسط شرکت های داخلی تولید و در بیمارستان جامع زنان مورد استفاده قرار گرفته است.
آقازاده با اشاره به امکانات و مشخصات فنی بیمارستان از جمله برق دریافتی بیمارستان که شامل دو قسمت می باشد و در صورت وقوع مشکل ، برق قسمت دیگر وصل می شود تصریح کرد: همچنین بیمارستان جامع زنان مخزن آبی با ظرفیت 300هزار متر مکعب دارد بطوریکه در صورت قطعی آب شهر ، این بیمارستان از لحاظ آب تا ده روز بی نیاز است و با وجود ژنراتورهای موجود در بیمارستان جامع زنان در صورت قطعی برق ، بیمارستان هیچ مشکلی نخواهد داشت.
دکتر آقازاده در خصوص ردیف بودجه بیمارستان جامع زنان افزود :چهار بیمارستان در کشور دارای ردیف بودجه مستقل می باشد که شامل بیمارستان مسیح دانشوری ،بیمارستان قلب تهران ، بیمارستان شهید رجایی و بیمارستان جامع زنان دکتر مهزاد ارومیه می باشد و همچنین  بیمارستان جامع زنان ارومیه توانایی تربیت فوشیپ زنان را داشته و مجوز مجله تحقیقاتی و پژوهشی را دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کل اعتبار هزینه شده برای بیمارستان  با تعدیل را 240 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت:  اکثر اعتبارات استفاده شده در ساخت این بیمارستان ، جز اعتبارات ملی می باشد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه