روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۳ تير - شماره 3939

مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان بوشهر:

پنج آموزشگاه آزاد فني و حرفه اي در هفته ملي مهارت در استان بوشهر افتتاح مي شود

 بوشهر- مدير كل آموزش فني و حرذفه اي استان بوشهر گفت: با توجه به گستره مخاطبان آموزش فنی و حرفه‌ای و به‌ منظور ترویج و ارتقای فرهنگ مهارت‌ آموزی در سطوح مختلف اجتماعی و افزایش منزلت اجتماعی و آموزش مهارتی، برنامه‌های متنوعی در هفته ملی مهارت در استان بوشهر اجرا خواهد شد.
به گزارش کائنات به نقل از روابط عمومي اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان بوشهر، عبدالمجيد دراهكي در نشست بزرگداشت هفته ملي مهارت در استان بوشهر با بيان اينكه بيش از 30 برنامه مهم مهارتي در هفته ملي مهارت كه از 31 تير لغايت 6 مرداد ماهشروع مي شود در استان بوشهر اجرايي خواهد شد،اظهار داشت: برگزاری نشست با مقامات و شرکای آموزشي ،دیدار با ائمه جمعه و فرمانداران، تعامل با  نمایندگان مجلس، تشکیل جلسه شورای مهارت استان و شهرستانها، افتتاح آموزشگاه هاي آزاد فني و حرفه اي، برگزاری نشست های تخصصی با كارآفرينان برتر استان،افتتاح مراكز آموزشي جوار صنايع و برگزاری نمایشگاه مجازی از جمله برنامه‌های اجرايي در هفته ملي مهارت در استان بوشهر است.
وي ظرفيت هاي استان بوشهر را در جهت توسعه و ترويج آموزش هاي فني و حرفه اي بسيار بالا دانست و افزود: ارتقای وزن اجتماعی مهارت در جامعه در مسیر"جهش تولید" در سال تولید،پشتيباني ها،مانع زدايي ها، فعال سازی تربیون ملی مهارت در مسیر نهضت مهارت افزایی، جلب مشارکت برای ایجاد جریان ملی مهارت آموزی، توجه بیشتر به فن آورهای نوین در تولید محتوی و ارایه خدمات الکترونیک، ایجاد جنبش رسانه ای مهارت، امید بخشی و ترویج خود باوری به جامعه جلب مشارکت بخش خصوصی، توجه به مهارت آموزی در مناطق محروم، حمایت از تولید ملی با تمرکز بر توانمندسازی منابع انسانی و حمایت از مهارت آموختگان کار آفرین در راه اندازی کسب و کارهای مهارت بنیان از اهداف و سیاست های اجرای برنامه هفته گرامیداشت مهارت در استان بوشهر است.
دراهكي با اشاره به اينكه تحقق شعار سال نیازمند فرهنگ‌سازی مناسب برای تبیین، هدایت و فراگیر کردن آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در جامعه است،بيان داشت: در راستای ترویج فرهنگ مهارت آموزی و اشتغال‌زایی در جامعه، طرح‌های هفته ملی مهارت با رویکرد اشتغال پایدار در استان بوشهر اجرا می‌شوند.
مدير كل آموزش فني و حرفه اي بوشهر با اشاره به اینکه هفته ملی مهارت فرصتی ارزشمند برای ترویج فرهنگ و روحیه کارآفرینی در میان جوانان مبتکر و خلاق است، تاكيد کرد: هفته مهارت می‌تواند نقش مهمی در راستای ترویج فرهنگ مهارت آموزی در جامعه داشته باشند و نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در توسعه کشورها بر کسی پوشیده نیست، بررسی کشورهای موفق در زمینه صنعت، این نقش را به صورت ملموس‌تری نشان می‌دهد.
وي آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را تسهیل‌کننده امر اشتغال دانست و بیان کرد: این مهارت‌ها به‌ طور مستقیم در اشتغال و اقتصاد و  بازارکار نقش مهمی دارند که مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای باید تمامی تلاش خود را در این هفته برای ترویج آموزش‌های مهارتی در بین اقشار مختلف جامعه به کار گیرد.
دراهكي تصريح كرد: اميدواريم با اجرای گسترده و هدفمند برنامه های فرهنگی، ترویجی، رسانه ای و اطلاع رسانی و... در روزهای هفته ملی مهارت با هم افزایی ذیربطان، ذینفعان و شرکای مهارتی، دستاوردهای ارزشمندی را در مسیر گسترش نهضت مهارت افزایی در استان بوشهر رقم بزنيم.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه