روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۰ دوشنبه ۲۱ تير - شماره 3937

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم:

برای عبور از این شرایط سخت نیازمند همكاری مردم هستیم

  مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم گفت: مشترکان می توانند برای اطلاع از خاموشی منطقه خود به سامانه " برق من" و یا سایت این شرکت مراجعه کنند و یا از طریق شبکه های اجتماعی ، برنامه های خاموشی را از این طریق دریافت کنند.
به گزارش کائنات به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان قم، مهندس مهدی آهنین پنجه درباره خاموشی های اضطراری اظهار داشت: برای هر استان یک سقف مصرف تعریف شده است که باید با اقدامات مدیریت مصرف، میزان مصرف خود را کاهش دهند.
وی تصریح کرد:در صورتی که میزان مصرف از سهمیه تعیین شده کمتر باشد محدودیتی ایجاد نخواهد شد اما استان هایی که موفق به انجام این کار نشوند متحمل خاموشی خواهند شد.
آهنین پنجه با بیان اینکه خاموشی‌ها از طریق سامانه برق من و سایت شرکت توزیع برق استان اطلاع رسانی می شود از همکاری و مشارکت فعال صداوسیما،اصحاب رسانه و شبکه های اجتماعی در اطلاع رسانی خاموشی ها و همچنین جلب همراهی مردم در مصرف بهینه برق قدردانی کرد.
وی در ادامه تصریح کرد:خاموشی های اضطراری احتمالی روزانه در سامانه برق من بارگذاری می گردد و علاوه بر آن جهت اطلاع رسانی سریع تر حداکثر تا ساعت ۸ صبح در اختیار شبکه های اجتماعی  قرار  می گیرد.  
وی تاکید کرد: مشترکان برای اطلاع دقیق از خاموشی‌ اشتراک محل زندگی و یا کار خود می‌توانند به سامانه "برق من" مراجعه کنند.
آهنین پنجه با بیان اینکه این سامانه برای کل کشور طراحی شده است و در واقع جداول خاموشی امسال از این طریق اطلاع‌رسانی می شود، گفت: تقاضای ما از مشترکان این است که با مدیریت مصرف به ویژه در ساعات اوج بار (۱۲ الی ۱۸) از استفاده لوازم برقی پرمصرف غیرضرور خودداری کنند تا از این شرایط سخت عبور کنیم.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم پیش‌بینی افزایش دمای هوا در روزهای پیش رو را مورد توجه و تاکید قرار داد و خواستار مشارکت حداکثری همه بخش‌ها در جهت کاهش مصارف غیر ضرور و انتقال آن به ساعات غیر پیک شد.

مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری اعلام کرد؛
حمایت از حقوق شهروندان آسیب دیده در تبریز
 آذربایجان شرقی - لیلا پاشایی- مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز از تجهیز و پشتیبانی از گرمخانه‌های شهرداری برای حمایت از حقوق شهروندان آسیب‌دیده خبر داد.
به گزارش خبرنگار ما در تبریز، محمدحسین حسن زاده در خصوص وضعیت افراد تحت الحمایه شهرداری در گرمخانه ها گفت: متاسفانه مهمترین آسیبی که در ارتباط با آسیب دیدگان اجتماعی و افراد کارتن خواب وجود دارد این است که تعداد قابل توجهی از این افراد توسط خانواده خود طرد شده اند و بیش از آنکه به دلیل محرومیت از مسکن به خاطر فقر اقتصادی رنج ببرند از محرومیت اجتماعی ناشی از قطع ارتباط با خانواده و اجتماع آسیب می‌بینند.
او افزود: گرچه وظیفه شهرداری در قبال کارتن خواب به اسکان در سر پناه موقت آنان محدود می شود ولی واقعیت این است که این موارد به حل مشکل اصلی کارتن خواب ها منجر نشده و تا زمانی که سیاست گذاری اجتماعی و زمینه بازگشت این افراد به خانواده فراهم نشود چرخه رفت و آمد و تبعات مشکل آفرین ناشی از این رفت و آمد بین خیابان و گرمخانه ادامه خواهد داشت.
مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز  با اشاره به سیاست گذاری ساماندهی کارتن‌خواب‌ها اظهار کرد: این سیاست گذاری نباید محدود به جذب، اسکان، و تغذیه این شهروندان باشد بلکه باید با رویکردی جامع تر کارتن خوابی و آسیب های مرتبط با این پدیده را واکاوی کرد و مسئولیت تمام ارکان و اجزای نظام اجتماعی را در قبال این پدیده روشن ساخت.
وی با اشاره به وضعیت و شرایط فیزیکی شیلترها اذعان داشت: با توجه به اینکه ظرفیت گرمخانه ها و وضعیت فیزیکی این اماکن نیاز به مرمت و تغییر مکان دارد شهرداری تبریز به طور مستمر در تلاش است تا شرایط لازم را جهت انتقال محل این گرمخانه ها به نقاط دیگر فراهم آورد.
حسن‌زاده تصریح کرد: اداره کل سلامت و امور اجتماعی شهرداری علاوه بر ارائه انواع خدمات پزشکی و درمانگاهی با هدف جلوگیری از آسیب های اجتماعی حمایت های خود را برای افراد تحت الحمایه ارائه می نماید.
او یادآور شد: این اداره کل نه تنها در هیچ برهه ای از زمان از خدمات حمایتی، اجتماعی و درمانگاهی دریغ نورزیده و با نگرش رفع تکلیف به این امرنمی نگرد بلکه با اهتمام کامل سعی در بهینه سازی و ساماندهی شرایط این افراد آسیب دیده می باشد.

در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی زاگرس:
درخواست مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب از مردم استان کرمانشاه برای مشارکت همه‌جانبه در صرفه‌جویی برق
 مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب با حضور در مرکز صدا و سیمای مرکز کرمانشاه از مردم استان درخواست کرد در صرفه‌جویی برق مشارکت همه‌جانبه داشته باشند.
به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای غرب، مهندس "علی اسدی" با حضور در صدا و سیمای مرکز کرمانشاه گفت: با توجه به کاهش بارندگی‌ها و مناسب نبودن ظرفیت آب سدها و به تناوب کاهش سهم نیروگاه‌های آبی در تولید برق با کمبود تولید انرژی برق در سطح کشور روبرو هستیم.
وی افزود: انتظار می‌رفت با صرفه‌جویی ۱۰ درصدی مشترکین این کمبودها جبران شود ولی باتوجه به اینکه مدیریت مصرف مورد نظر صورت نپذیرفت، افزایش مستمر دما و افزایش بی‌سابقه مصرف برق در روزهای اخیر موجب شد تا خاموشی‌هایی به شبکه سراسری برق کشور اعمال شود که به تناسب، این خاموشی‌ها در شبکه‌های برق‌رسانی غرب کشور و استان کرمانشاه نیز اعمال شد.
مهندس اسدی که در برنامه بازتاب شبکه زاگرس حضور یافته بود، خاطرنشان ساخت: انتظار می‌رود در این ماه و ماه آتی مردم در زمان پیک بار یعنی از ساعت ۱۲ الی ۱۸ و ۲۰ الی ۲۲ صرفه‌جویی همه‌جانبه‌ای در مصرف برق داشته باشند تا همه از برقی پایدار و مطمئن برخوردارشوند.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب در پایان این مصاحبه گفت: از مردم درخواست می‌کنم با اجرای راهکارهایی مانند استفاده از دور کند در کولرهای آبی در ساعات اوج بار، تا حد امکان از کولرهای گازی استفاده نشود و در صورت استفاده بر روی دمای ۲۵ درجه و بالاتر تنظیم شود، خاموش کردن لامپ های اضافی و دستگاه‌های برقی غیر ضروری که ساده‌ترین راه صرفه‌جویی در مصرف برق است و استفاده از لوازم برقی پرمصرف نظیر جاروبرقی و لباسشویی و اتو در ساعات خارج از پیک بار در مصرف برق صرفه‌جویی کنند.
 
جلسه رسمی 235 شورای اسلامی شهر ملارد برگزار شد
 ملارد- محبوبه میرزایی پندار- در سومین هفته فصل تابستان سال ۱۴۰۰ ، جلسه ۲۳۵ پارلمان شهری با حضور اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار محترم شهر ملارد برگزارشد.
در ابتدای جلسه پس از قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید ، جناب آقای فخرالدین آئینه وند ریاست شورای اسلامی شهر ملارد جلسه را با عرض خیر مقدم آغاز نمود و پس از آن جناب آقای مهندس هاشمی  مشاور عمرانی شورای شهر چندین نکته در باب تقویت پروژه های عمرانی در حال احداث شهر ملارد بیان نمود و راهکارهایی را به جهت بالابردن کیفیت روند تکمیل پروژه ها به نمایندگان مردم شریف ملارد ارائه داد
در ادامه جلسه اعضای شورای اسلامی شهر ملارد نکاتی در چهارچوب دقت و نظارت در اجرای پروژه های عمرانی ارائه نمودند و خواستار تجدید نظر در روند نظارت بر امورات  پیمانکاران شدند .
در ادامه مهندس کولیوند شهردار ملارد توضیحاتی در باب مسائل مطرح شده ارائه داد و موارد مبهم را شفاف سازی نمود و تاکید نمود در اولین روز هفته به صورت جدی پیگیر نظارت دقیق روند فعالیت پیمانکاران و اجرای پروژه های عمرانی خواهد بود .
در بخش بعدی جلسه ، سید علی مرزانی دبیر شورای شهر ملارد دستور کار رسمی جلسه ۲۳۵ شورای شهر را با قرائت ۲۸ لایحه آغاز نمود و چندین طرح عمرانی و زیرساختی به شورگذاشته شد.
در پایان جلسه نیز مصوباتی در چهارچوب تکمیل ساختمان آتشنشانی ، تعیین و تکلیف اراضی برخی از مالکین ملارد ویلای شمالی و برخی از تملکات شهرداری مورد بحث و بررسی قرار گرفت و جلسه پس از ۱۳۰ دقیقه به پایان رسید.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه