روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۰ دوشنبه ۲۱ تير - شماره 3937

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی؛

اقتصاد تعاونی بهترین مسیر حصول پیشرفت و عدالت است

 آذربایجان شرقی - لیلا پاشایی- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: بهترین راه برای دستیابی به پیشرفت و عدالت، اقتصاد تعاونی است.
به گزارش خبرنگار ما در تبریز، حسین فتحی در نشست تخصصی اعضای اتاق فکر تعاون استان آذربایجان شرقی، با بیان جایگاه و نقش تعاون در اقتصاد کشور اظهار کرد: اقتصاد کشور مدیون تئوری فکری و عملی شهید دکتر بهشتی می باشد چرا که ایشان شیوه اقتصاد تعاونی را بهترین روش اقتصادی برای دستیابی به پیشرفت توام با عدالت معرفی کرد.
وی اضافه کرد: در زمان حاضر دانشمندان و اقتصاددانان دنیا به این نتیجه رسیده اند که اقتصاد تعاونی بهترین روش برای رسیدن به توسعه و پیشرفت است.
فتحی ادامه داد: سازمانهای بین المللی باور دارند که تعاونی ها دارای توانایی بالقوه برای کمک به ریشه کنی فقر هستند، بر این اساس سازمان ملل متحد در مجمع عمومی خود در سال ۱۹۹۲ با تصویب قطعنامه ای اولین شنبه ماه جولای در سال را بعنوان روز جهانی تعاون نامگذاری نموده است.
فتحی افزود: ما نیز باید با تقویت و توسعه بخش تعاون که در آموزه های دینی ما نیز به آن تاکید زیادی شده است بعنوان کشوری موفق در جهان شناخته شویم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی، اتاق فکر تعاون را بهترین محل برای بیان دیدگاهها و اخذ تصمیمات علمی و اجرایی برای تقویت و رشد بخش تعاون دانست و خواستار بررسی مسائل و مشکلات تعاونی ها در اتاق فکر و ارایه راهکارهای اجرایی برای رفع موانع تعاونی ها شد.
لازم بذکر است، اتاق فکر تعاون با عضویت صاحب نظران و متخصصان تعاون در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان شرقی فعالیت دارد.
* ملاقات مردمی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی
بر اساس این گزارش، جلسه ملاقات عمومی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با شهروندان به منظور بررسی و رسیدگی به مسائل و مشکلات آنان با رعایت پروتکل های بهداشتی در محل میز خدمت این اداره کل برگزار شد.
حسین فتحی، در دیدار چهره به چهره با خدمت گیرندگان ضمن بررسی موضوعات و پذیرش درخواست های مطرح شده، دستورات لازم را برای رسیدگی و حل مشکلات به معاونان مربوطه صادر کرد.
در جلسه ملاقات مردمی مدیرکل، درخواست ۱۵ نفر از مراجعه کنندگان در حوزه روابط کار و مشاغل سخت و زیان آور، امور تعاون و اشتغال رسیدگی شد.
لازم به یادآوری است، ملاقات مردمی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با شهروندان هر هفته روزهای دوشنبه برگزار می شود که به علت شیوع ویروس کرونا و رعایت محدودیت های بهداشتی از ابتدای امسال بصورت محدود برگزار گردید.
این جلسات با حضور مدیرکل و معاونان در محل میز خدمت اداره کل برگزار می شود و شهروندان می توانند به منظور طرح درخواست ها و یا ارائه نکته نظرات انتقادی و پیشنهادی در زمان های مقرر، با مراجعه به حوزه مدیریت، مسائل و مشکلات و درخواست های خود را ارائه تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه