روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۰ دوشنبه ۳۰ فروردين - شماره 3880

دیدار مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان با فرماندار لنگرود

 کورش بالادست ، با فرماندار شهرستان لنگرود ، رحیم حیدری ، دیدار و گفتگو کرد . لنگرود در این دیدار ضمن تبریک سال نو از سوخترسانی مطلوب این شرکت در نیمه دوم سال گذشته و ایام نوروز تشکر کرد . همچنین در این جلسه برنامه ریزی و تمهیدات این شرکت درخصوص سوخترسانی به ادوات کشاورزی برای فصل بهار نیز مورد بررسی  قرار گرفت . فرماندار لنگرود ضمن تقدیر از عملکرد مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان طی دوره تصدی ایشان ،  از تعامل  این شرکت و خدمات رسانی مطلوب و به نحو احسن ناحیه نیز تشکر کرد .

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان مطرح کرد؛
احداث مدارس صدرا در صورت تأمین زمین
 در شهرهای استان گلستان
 حجت‌الاسلام نورالله ولی نژاد در جلسه شورای آموزش و پرورش گلستان گفت: مدارس صدرای ولایت در صورت تأمین زمین در شهرهای استان گلستان احداث خواهند شد.
به گزارش کائنات، حجت‌الاسلام نورالله ولی نژاد در جلسه شورای آموزش و پرورش که در استانداری گلستان برگزار شد، اظهار کرد: در صورت تأمین بنای مدرسه صدرای ولایت در شهرهای گنبد، علی آباد و مینودشت این مدارس توسط سازمان تبلیغات اسلامی راه اندازی می‌شوند.وی گفت: مدرسه دخترانه گرگان از ساختمان مناسبی برخوردار هستند اما دانش آموزان مدارس پسرانه در یک ساختمان استیجاری و قدیمی در حال تحصیل هستند.مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: امیدواریم با کمک آموزش و پرورش، مسکن و شهر سازی و دستور استاندار، ما صاحب زمین برای احداث دبیرستان پسرانه در گرگان و نیز شهرهای دیگر استان باشیم.وی خاطرنشان کرد: دانش آموزان مدارس صدرای ولایت گلستان از لحاظ تحصیلی و تربیتی در سطح بالایی هستند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی گرگان عنوان کرد؛
۶۴۰ مسجد و هیئت مذهبی شهرستان گرگان مهیای فصل بندگی
 حجت‌الاسلام حسن مهاجر نیشابوری در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: ماه مبارک رمضان فرصتی برای رشد و تعالی انسان است.رییس اداره تبلیغات اسلامی گلستان افزود: ۲۴۰ مسجد در شهر و روستا و ۴۰۰ هیئت مذهبی در سطح شهرستان گرگان در کنار فاطمیه‌ها، حسینیه‌ها، تکایا، بقاع متبرکه و امامزادگان، مهیای ورود به ماه رمضان هستند.رییس اداره تبلیغات اسلامی گرگان با بیان این مطلب که مساجد سطح شهرستان گرگان در ایام کرونا حتی در وضعیت قرمز باید باز باشد، اعلام کرد: طبق دستورالعمل های ستاد کرونا و مصوبات آن، تجمع و مراسم‌ آئینی در مساجد ممنوع است ولی می توانند فعالیت‌های دینی و مذهبی خود را داشته باشند.وی با اشاره به اجرای عملیات «فصل بندگی» با موضوع قرآن در ماه مبارک رمضان در گرگان گفت: این طرح بر مبنای آموزش، ترویج و مفاهیم قرآن است لذا ائمه جماعات می‌توانند هنگام نماز ظهر، عصر، مغرب و عشا در مسجد حضور پیدا کنند هرچند اقامه نماز جماعت ندارند اما پاسخ‌گویی به سوالات شرعی مردم، تبلیغ چهره ‌به ‌چهره با مردم به‌ویژه جوانان همچنین با استفاده از ظرفیت فضای مجازی برنامه‌های خودشان را مدیریت کنند.نیشابوری ادامه داد: روحانیون و مبلغان با ارتباط‌گیری با مخاطبینی که در فضای مجازی هستند منبرهای کوتاه از مفاهیم قرآن در حد دو دقیقه برای ارسال در فضای مجازی برنامه‌ریزی کنند تا بهره‌مندی مردم از این فضاها به ‌نحو احسن باشد.وی ابراز کرد: سازمان تبلیغات اسلامی در رأس مواسات و همدلی بخشی از ارزاق را از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت تدارک دیده و آمادگی دارد در اختیار نیازمندان و کسانی که می‌خواهند در باب تواصی بالحق و تواصی بالصبر ورود پیدا کنند، در اختیارشان بگذارد.رییس اداره تبلیغات اسلامی گرگان خاطرنشان کرد: از ظرفیت تشکل‌های دینی، مساجد، هیئت‌های مذهبی و روحانیون برای مبارزه با کرونا و پیشگیری از این بیماری استفاده شود.وی با اشاره به پویش «محله همدل» در گرگان گفت: این پویش به‌صورت متمرکز در کل کشور اجرا می‌شود و مردم، متفکران و افراد مؤثر در مساجد و محلات با همفکری یکدیگر در طول ماه رمضان یک معضل و یا یک مشکل را شناسایی و ارزیابی و در صدد رفع آن اقدام می‌‌کنند.نیشابوری با اشاره به طرح ایده های برتر سازمان تبلیغات اسلامی و جوایز آن بیان داشت: برای کسانی که بهترین ایده را در سایت‌هایی که توسط سازمان تبلیغات اسلامی معرفی‌ شده ارائه کنند جوایزی برای آن‌ها در نظر گرفته ‌شده است؛ برای نفر اول در سطح کشور ۲۰۰ میلیون تومان، نفر دوم یا گروه دوم ۱۰۰ میلیون تومان، گروه سوم ۵۰ میلیون تومان جایزه نقدی در نظر گرفته‌ شده است که این می‌تواند به کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی کمک کند.

مردم به کمیته امداد اعتماد دارند
 آیت الله سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) از اعتماد مردم به کمیته امداد ابراز خرسندی کرد و خواستار ادامه مواسات و همدلی مردم برای کمک به نیازمندان شد.
به گزارش کائنات، آیت الله سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) ذکر نام و یاد امام زمان عج را که از بزرگترین نعمت های خداست از مصادیق شکر خداوند دانست و گفت: این سنّت پسندیده باید ترویج شود تا همه بدانند ما صاحب داریم. وی امیرمؤمنان را الگوی کمک به مستضعفان برشمرد و گفت: آن حضرت با وجود اینکه از این دنیا کمترین بهره را داشت ولی بیشترین خدمت را به مردم و محرومان می کرد. امام جمعه قم فرمان مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) را برای ادامه مواسات و همدلی در سال جدید خاطرنشان و تصریح کرد: همه ما در برابر امر ولی تابعیم و در اجرای این دستور وظیفه و تکلیف داریم. تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) از توجه کم نظیر مردم نیکوکار و نوعدوست کشورمان به فقرا و نیازمندان قدردانی کرد و گفت: مسئولان هم باید کاری کنند که این مردم ولایی از انقلاب و نظام دلسرد نشوند. وی با بیان اینکه کمیته امداد از صدقات جاریه امام راحل است تأکید کرد: بحمدلله مردم به این نهاد اعتماد دارند و کمک های آنها به این نهاد روز به روز بیشتر می شود.

در راستای اجرای طرح «آجر به آجر»؛
پویش «آجرهای مهربانی» در ماه رمضان آغاز شد
 پویش ملی «آجرهای مهربانی»؛ همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان و با هدف ساخت مدرسه در ماه مهربانی خدا، آغاز شد.
به گزارش کائنات، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان،  پویش ملی «آجرهای مهربانی» را در راستای بسته تحولی «آجر به آجر» و با هدف استفاده از استراتژی جمع سپاری مشارکت در مدرسه سازی، راه‌اندازی کرد. بر اساس این گزارش، تاکنون بیش از یک میلیون نفر در قالب این پویش‌ها در طرح «آجر به آجر» مشارکت کردند و در مجموع  بیش از هشت میلیارد تومان به امر مقدس مدرسه سازی، کمک شده است. بر این اساس، هدف از اجرای این پویش؛ «توسعه، مشارکت» و «گسترش فرهنگ کار خیر در جامعه» است و علاقه مندان نیکوکار، می‌توانند به منظور شرکت در این پویش با مراجعه به سایت http://ajorbajor.ir/  و سامانه «مهر مدرسه» http://MehreMadrese.ir  و یا کد دستوری #24* با هر میزان آورده، حتی به اندازه یک آجر در امر حسنه «مدرسه‌سازی»، مشارکت داشته ‌باشند.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی:
تلفن گویای 1594 شرکت گاز آذربایجان‌غربی راه‌اندازی شد
 مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی از راه‌اندازی و بهره‌برداری کامل تلفن گویای ۱۵۹۴ این شرکت در استان خبر داد.
به گزارش کائنات، علیرضا شیخی  گفت: تلفن گویای ۱۵۹۴ یک خط خدماتی کشوری است که در راستای اجرای طرح تکریم ارباب رجوع و همچنین توسعه زیرساخت خدمات غیرحضوری، به طور کامل در استان راه‌اندازی شده و به صورت یکپارچه قابل بهره‌برداری است. وی درباره قابلیت‌های این سیستم، اظهار کرد: دریافت کارکرد کنتور مشترکان کل آذربایجان‌غربی با امکان مقایسه و کنترل ارقام با سوابق سیستم اصلی مشترکان و نیز اعلام اطلاعات آخرین صورتحساب صادره به صورت لحظه‌ای از سیستم اصلی مشترکان دو کارکرد مهم این سیستم به شمار می‌رکند.
مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی، همچنین از صندوق صوتی انتقادات و پیسنهادات روابط عمومی با امکان استماع پیام و مدیریت سوابق، امکان اعلام، ویرایش و حذف شماره همراه مشترکان استان جهت ارسال پیامک قبوض، راهنمایی مشترکان در بخش‌های مختلف شرکت و امکان مشاهده سوابق کامل تماس‌های یک مشترک را از دیگر ویژگی‌های تلفن گویای ۱۵۹۴ ذکر کرد.

 

 

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه