روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۰ دوشنبه ۳۰ فروردين - شماره 3880

مدیرکل بهزیستی مازندران در جلسه ستادهماهنگی و مناسب سازی استان:

مخالف واژه پارک معلولین هستیم

  جلسه ستاد هماهنگی و مناسب سازی استان با حضور مهدی رازجویان معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری مازندران، احمد توکلی مدیرکل دفتر فنی، امورعمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری مازندران، دکتر فرزاد گوهردهی مدیرکل بهزیستی استان مازندران، رجبی مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مازندران و اعضای ستاد در استانداری مازندران برگزار شد.
به گزارش کائنات، دکتر فرزاد گوهردهی در این جلسه با بیان اینکه قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت در سال ۹۶ تصویب شده است، گفت: در ماده دو این قانون، همه وزارتخانه ها، سازمان ها، موسسات و شرکت های دولتی و عمومی موظف هستند که امکانات لازم را برای آحاد جامعه به ویژه افراد دارای معلولیت و توان خواهان فراهم کنند و مسوولیت رفع موانع نیز برعهده آن دستگاه ها است.
وی با تاکید براینکه براساس این قانون مسوولیت پیگیری موضوع و ارائه گزارش برعهده بهزیستی گذاشته شده است، بیان کرد: مهمترین هدف از مناسب سازی رعایت حقوق شهروندی و عدالت اجتماعی است که مقدمات حضور افراد کم توان و ناتوان را در جامعه فراهم می کند.
مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه مناسب سازی محیط شهری، فضاها و اماکن عمومی مختص افراد دارای معلولیت نیست، افزود: هدف از اجرای مناسب سازی در شهرها فراهم کردن شرایط لازم برای افراد ناتوان مانند افراد دارای معلولیت، کودکان، زنان باردار و سالمندان برای حضور در همه معابر و اماکن عمومی می باشد  تا به شکل عادلانه از محیط شهری، فضاها و اماکن عمومی استفاده و زمینه مشارکت این افراد در جامعه تسهیل شود.
 در پایان این جلسه مهدی رازجویان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران با بیان اینکه ما مناسب سازی را جدی نگرفتیم، گفت: شهرداران مکلفند در زمان صدور پایان کار ساختمانی به جانمایی رمپ یا امکانات لازم برای افراد دارای معلولیت توجه کنند و در صورت صدور پایان کار بدون توجه به این مسائل متخلف و باید با آن ها برخورد شود.
وی با بیان اینکه باید از ظرفیت های قانونی استفاده کرد، افزود: باید مکاتبه کتبی به سازمان ها، ادارات، موسسات، شهرداری ها، بانک ها و ... شود و در آن بر اجرای مناسب سازی تاکید گردد که یک خیابان پر تردد که  پایلوت قرار گرفته،حداکثر تا سه ماه آینده مناسب سازی آن را کامل کنند و در صورت عدم توجه به این الزامات به مراجع قانونی معرفی شوند.
شایان ذکر است در پایان این جلسه بر همه سازمان ها، موسسات، دستگاه های دولتی و غیردولتی به اجرای درست مناسب سازی برای افراد کم توان و ناتوان ظرف سه ماه آینده شدند

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه