روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۰ سه شنبه ۱۷ فروردين - شماره 3871

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی:

شعار سال 1400 با آرمانهای پارک در حوزه دانشبنیان مطابقت دارد

 رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری نسبت به اقتصاد مقاومتی توجه ویژهای دارند، باعث شد که شعار سال، چند سالی با آرمانهای پارک در حوزه  دانشبنیان مطابقت داشته باشد.
به گزارش کائنات، دکتر رضا  قنبری در خصوص اقدامات پارک علم و فناوری استان براساس شعار سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: مقام معظم رهبری به بحث اقتصاد مقاومتی توجه ویژهای دارند و چند سالی است که با شعارهای جهش تولید و تولید، پشتیبانیها و مانعزداییها، آرمانهای پارک در حوزه دانشبنیان کاملا مطابقت دارد و وظیفه اصلی پارک افزایش ثروت مبتنی بر فرهنگ نوآوری است.
وی افزود: اقدام اساسی که امسال بر پایه فعالیتهایی که در سالهای گذشته انجام میدهیم این است که افزایش همکاریها را در بستر سازی رشد شرکتهای دانشبنیان داشته باشیم که این کار در دو قسمت انجام میشود ابتدا با دانشگاه فردوسی پیش میبریم که تصور میکنم امسال پس از یک سال پیگیری و تلاش به سرانجام برسد و یک مانع بزرگ که منابع انسانی و دوری از آن است، حل شود. چراکه یکی از اصلیترین چالشهای شرکتهای دانشبنیان منبع انسانی فرهیخته است.
رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی تصریح کرد: اکنون در پارک علم و فناوری حدود ۸۵ درصد افرادی که در شرکتها فعالیت میکنند، بالاتر از لیسانس دارند و باید نیروهای ماهری باشند. نکته دیگر، ارتباط بازار شرکتهاست که مانع بزرگی برای آنها است. بنابراین تلاش میکنیم امسال با انجمن شرکتهای دانشبنیان بتوانیم آن موردی که در خصوص توسعه بازار شرکتها است را با یکدیگر به کار ببریم.
وی اضافه کرد: فعالیتهایی که انجام میشود دقیقا با ماموریت پارک علم و فناوری است و باید مصداقهای آن را شناسایی کنیم و یکی از مصداقهایی که اکنون داریم، حوزه زیرساختی شرکتهاست. فعالیتها و قولهایی که در دو سال گذشته دادیم، سعی میکنیم امسال توسعه زیرساختی و فیزیکی پارک را به نهایت برسانیم تا به بازار آنها کمک کند.
قنبری خاطرنشان کرد: اقدام دیگر ما ارتباط با آستان قدس رضوی است که امسال به طور خاصتر انجام دهیم. ما در آستان قدس پردیس سلامت ثامن را جلو میبریم که این پردیس در زنجیره تامین و ارزش سلامت چه به مفهوم تغذیه و چه به مفهوم داورها و تکمیل زنجیرهای به سرانجام برسد و آستان قدس اکنون توسط شرکتهای دانشبنیان و پردیس این کار را انجام میدهد که یک کار مشترک بین این دو مجموعه است. اقدامات اولیه آن انجام شده و گام بزرگی است که در این زمینه برداشته میشود.
وی بیان کرد: در حوزه ICT هم اقداماتی را با کمک انجمن شرکتهای دانشبنیان و دیگر انجمنها برای شرکتها انجام دادیم. یکی از موانعی که برای شرکتها پیدا کردیم این است که ۸۷ درصد بازار ICT کشور در تهران است. پنج درصد در مشهد و مابقی دیگر کل کشور را داراست و این امر مانع بزرگی برای رشد شرکتها به شمار میرود.
رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی عنوان کرد: استراتژی که امسال با کمک انجمن شرکتهای دانشبنیان و دیگر نهادهای مرتبط انتخاب کردیم این است که بتوانیم شبکه بیرون استان را با شبکه درون استان هماهنگتر و ارتباط آنها را افزایش دهیم. اینکه بتوانیم مرکز نوآوری بعضی از اپراتورها را در استان داشته باشیم تا هم برای ورود سرمایه به استان به عنوان پشتیبانی از فکرهای نو دانشبنیان و هم ارتباط با شبکه ملی داشته باشیم.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه