روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۰ سه شنبه ۱۷ فروردين - شماره 3871

مدیرکل انتقال خون مازندران خبر داد:

کاهش ۵ درصدی میزان اهدای خون در مازندران

 مدیرکل انتقال خون مازندران از اهدای بیش از ۱۲۲ هزار واحد خون طی سال قبل در استان خبر داد و گفت: به دلیل شرایط کرونایی میزان اهدای خون پنج درصد نسبت به سال ۹۸ کمتر بوده است.
به گزارش کائنات، ذوالفقار تقوی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اهدای خون بیش از ۱۲۲ هزار واحد در سال ۹۹ اظهار کرد: در یکسال گذشته ۱۵۰ هزار و ۹۶۱ نفر به پایگاههای ثابت و سیار اهدای خون در استان مراجعه کردند که از این تعداد ۱۲۲ هزار و۲۹۲ نفر موفق به اهدای خون شدند.
وی با بیان اینکه ۱۲ هزار و۷۷۷ نفر در استان برای بار اول اقدام به اهدای خون کردند، افزود :۷۶ هزار و ۲۱۰ نفر از داوطلبان مستمر و ۳۳ هزار و۳۰۵ نفر نیز با سابقه بوده اند.
تقوی با اشاره به کاهش ۵ درصدی اهدای خون در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ افزود: شیوع کرونا سبب شد تا آمار مراجعین با کاهش روبرو شود.
وی اضافه کرد: در سال گذشته ۱۷۹ هزار و ۸۴ واحد فرآوردههای مختلف بین ۴۸ مرکز درمانی استان مازندران توزیع شده است.
مدیرکل انتقال خون استان، نیاز به خون را نیازی همیشگی و روزانه اعلام کرد و گفت: بیماران خاص مانند مبتلایان به سرطان تالاسمی، هموفیلی و دیالیزی از مصرف کنندگان دائمی خون و فرآوردههای آن هستند که تعدادشان در استان بالغ بر ۱۴ هزار نفر است.
تقوی از مشارکت و همدلی مردم نوع دوست مازندران در تأمین خون مورد نیاز بیماران استان در سال گذشته تشکر و قدردانی کرد و با تاکید بر اینکه خون فاقد جایگزین در علوم پزشکی است و انسان تنها منبع تأمین کننده آن است؛ از مردم مازندران درخواست کرد: در سال جاری نیز بیماران نیازمند به خون را فراموش نکنند و با حضور در مراکز انتقال خون استان و رعایت پروتکلهای بهداشتی به این عمل انسان دوستانه و ایثارگرانه در طول سال اقدام کنند.
اداره کل انتقال خون مازندران دارای ۱۴ مرکز ثابت و سیار اهدای خون است که وظیفه تأمین خون و فرآوردههای خون سالم ۴۸ مرکز درمانی استان را برعهده دارد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه