روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۰ سه شنبه ۱۷ فروردين - شماره 3871

بانوان با آداب همسرداری و مهارتهای زندگی آشنا می شوند

 خادمان حرم مطهر کریمه اهل بیت سلام الله علیها با بهره مندی از بستر فضای مجازی آداب همسرداری و مهارتهای زندگی را به بانوان آموزش میدهند.
به گزارش کائنات، یکی از علل بالا رفتن سن ازدواج و افزایش آمار طلاق در کشور ناآشنا بودن زوجهای جوان با مهارتهای زندگی و آداب همسرداری است که برای رفع این مشکل باید برنامه ریزی هدفمند با مشارکت مجموعه‌های مختلف در سطح کشور دنبال شود.
در سال های اخیر با وجود اینکه سطح تحصیلات علمی زوجهای جوان در مقایسه با دوران گذشته افزایش یافته است اما به دلیل آشنا نبودن زوجها با مهارتهای زندگی مشترک و آداب همسرداری شاهد افزایش آمار طلاق هستیم که این موضوع نشان میدهد نه فقط در نظام آموزشی بلکه در نظام خانواده نیز مهارتهای زندگی و آداب همسرداری با محوریت دین و اخلاق دینی به دختران و پسران به درستی آموزش داده نشده است.
این در حالی است که اگر نظامهای آموزشی و خانواده و همچنین نهادهای فرهنگی مهارتهای زندگی، آداب همسرداری و مهارتهای تربیت فرزند را به دختران و پسران جوان آموزش دهند شاهد کاهش آمار طلاق و کاهش تنش در خانه میان والدین و فرزندان خواهیم بود.
از آنجایی که بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، امام خامنهای بقاع متبرکه و آستانهای مقدس از قطبهای فرهنگی کشور بوده و رسالت ترویج آداب و سبک زندگی اسلامی در جامعه را بر عهده دارند؛ آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با محوریت امور فرهنگی خواهران در راستای عمل به این رسالت دینی و فرهنگی به آموزش مهارتهای زندگی، آداب همسرداری و مهارتهای تربیت فرزند در میان بانوان به عنوان مربیان جامعه اسلامی اقدام کرده است.
قبل از شیوع ویروس کرونا امور فرهنگی خواهران آستان مقدس در قالب محافل سخنرانی و کلاسهای آموزشی تربیت فرزند، سبک زندگی اسلامی و آداب همسرداری اقدام به ترویج اصول سبک زندگی اسلامی در میان بانوان و دختران جوان میکرد؛ اما در سال ۹۹ به علت شیوع ویروس کرونا و تعطیلی فعالیتهای حضوری ، خادمان حرم با راهاندازی کانال مجازی آستانِ مهر به آدرس اینترنتی astanehmehr@ به ترویج معارف دینی و سبک زندگی اسلامی در میان بانوان و دختران جوان اقدام کردهاند.
امور فرهنگی خواهران آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها در این راستا تولید محتواهای تصویری کوتاه را در دستور کار خود قرار داده که مجموعه این کلیپهای چند دقیقهای بر اساس سخنرانیها و جلسات تدریس حجتالاسلام والمسلمین تراشیون است و در سال گذشته تعداد ۷۴ محتوای تصویری با محوریت «هنر زندگی» و «مادرانه» در فضای مجازی منتشر شده است.
کلیپهای تصویری با عنوان هنر زندگی روزهای سه شنبه و کلیپهای تصویری مادرانه نیز روزهای پنجشنبه برای بانوان در بستر ایتا منتشر میشود که بانوان اضافه بر مشاهده این محتواها میتوانند پرسشهای فقهی خود در مورد تربیت فرزند را با استفاده از نشانیهای اعلام شده در کانال مجازی آستان مهر، با کارشناسان مذهبی و مشاوران آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها در میان بگذارند. دورههای تربیت فرزند و آداب همسرداری نیز به صورت غیر حضوری برای بانوان به همت واحد غیر حضوری مرکز قرآن و حدیث در سال جدید برگزار میشود که بانوان با ثبتنام در این دورهها میتوانند به صورت مجازی سبک زندگی اسلامی را فرا گرفته و با شرکت در آزمون دورههای غیر حضوری از مرکز قرآن و حدیث گواهی پایاننامه دریافت کنند؛ بانوان با حضور در این دورهها ضمن بهرهمندی از محتواهای علمی و آموزشی میتوانند به عنوان مبلغ و مربی نیز فعالیتهای ترویجی خود در حوزه سبک زندگی اسلامی را دنبال کنند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه