روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۳۹۹ سه شنبه ۲۸ بهمن - شماره 3847

نماینده هیأت داوران شانزدهمین جشنواره تئاتر بومی تیرنگ:

طرح تحولی برای حرکت رو به جلوی حوزه هنری در دستور کار است

  دلشادی گفت: طرح تحولی روبه جلوی حوزه هنری انقلاب اسلامی با محوریت مراکز استانی و توجه به زیست بوم مد نظر مسئولان این نهاد است.
به گزارش کائنات،  «سینا دلشادی» در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر تیرنگ در ساری اظهار کرد: این جشنواره با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی اجراهای عمومی با قوت و با تمام توان برگزار شد و ایده خوبی برای باور شدن است و نباید این چراغ خاموش شود.
 نماینده هیأت داوران شانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بومی تیرنگ افزود: این ایده خوب که در 16سال گذشته شکل گرفته، قابل پروراندن است و می شود بخش های بیشتری را به  این جشنواره اضافه کرد.
 وی تصریح کرد: با تلاش انجام شده بخش پژوهشی به جشنواره تئاتر تیرنگ اضافه شد و لذا وقتی حرکت کارامد است باید بارور شود و در ادامه راه با اضافه شدن اجرای پژوهشی این جشنواره از  بنیان های علمی تری برخوردار شده است.
دلشادی گفت: اثر بومی تراز و مناسب در عرصه نمایش (در حوزه هنری) باید به سه وجه مهم مسلمان ایرانی انقلابی بپردازد چرا که این ارزش های اسلامی و دینی و انقلابی و ملی برای ما مهم است.
  وی با بیان اینکه برای تحقق این مهم، تمرکز بر مقوله‌ی زیست بوم در هر استان، امری ضروری است، ادامه داد: به همین دلیل جشنواره‌ی سراسری تئاتر بومی تیرنگ می‌تواند جایگاه برازنده‌تری در دوره‌ی جدید مدیریتی حوزه‌ی هنری بیابد.
دلشادی با تاکید براینکه بوم و آیین می‌بایست در خدمت معرفی ابعاد هویتی فرد و جامعه قرار گیرد، افزود:  به عبارت دیگر ما با هنرمان انسان و جامعه‌ای را معرفی می کنیم که مسلمان است، ایرانی است و انقلابی است.
وی اذعان کرد: سه وجه هویتی ملّی، دینی و انقلابی، وجوه سازنده‌ی هویت انسان و جامعه ی تراز انقلاب اسلامی است که به مدد هنر متعهد قابلیت تجلی و تبلور می‌یابد. تصور من این است که جشنواره‌ی تئاتر بومی تیرنگ می‌تواند چنین رسالتی داشته باشد و در خدمت نشر ارزش های دینی و انقلابی و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی قرار گیرد

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه