روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۳ مهر - شماره 3764

برای 2250 نفر در پروژه طرح اقدام ملی مسکن قم افتتاح حساب انجام شد

 مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: برای 2250 نفر از متقاضیان در پروژه طرح اقدام ملی مسکن قم افتتاح حساب انجام شد.
حسن صبوری در گفتگو یی، با اشاره به اجرای پروژه طرح اقدام ملی مسکن اظهار داشت: از سال گذشته برنامه‌ریزی پیرامون این طرح در قم شکل گرفت و سهمیه استان در ساخت واحدهای مسکونی، 4400 مورد تعریف شد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان قم بیان کرد: به طور کلی در اجرای پروژه طرح اقدام ملی مسکن 11 پروژه تعریف شد که 6 مورد از آن موفق به اخذ پروانه شده است، در مجموع 4000 واحد مسکن در شهر قم و 400 واحد در شهرهای اطراف ساخته می‌شود.
وی تصریح کرد: برای 2250 نفر از متقاضیان در پروژه طرح اقدام ملی مسکن قم افتتاح حساب انجام شد، در این راستا عدم واریز به موقع مبالغ طرح اقدام ملی مسکن موجب حذف متقاضی می‌شود.
صبوری عنوان کرد: در حال حاضر نیز آماده‌سازی طرح ملی مسکن آغاز شده و پیشرفت فیزیکی خوبی در برخی از پروژه‌ها به لحاظ آماده‌سازی شاهد داریم و برخی از پروژه نیز روند ساخت آنها آغاز شده است، در این راستا اراضی 17 هکتاری پردیسان استعداد ساخت 1600 واحد مسکونی را دارد. وی خاطرنشان کرد: در این طرح مبلغ 100 میلیون تومان وام با نرخ 18 درصد تعیین شده و برآنیم تا با کاهش سود موافقت شود تا شهروندان بتوانند از تسهیلات بهتری در جهت خانه‌دار شدن استفاده کنند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در مورد شرایط مورد نیاز متقاضیان در طرح اقدام ملی مسکن گفت: هر یک از متقاضیان باید 4 شرط لازم را برای ثبت نام در این طرح داشته باشند که بومی بودن، 5 سال سکونت در قم سبز بودن فرم جیم و عدم دریافت امکانات دولتی در تامین مسکن و نداشتن ملک به نام شخص از جمله این موارد است.
وی بیان کرد: به لحاظ آغاز طرح و پالایش افراد و روند پیشرفت آماده‌سازی از بسیاری از استان‌ها جلوتر هستیم و کار با سرعت بالایی پیش می‌رود. صبوری عنوان کرد: عمده پرو‌ژه طرح اقدام ملی مسکن در پردیسان قم است، اما در جهت ظرفیت‌سازی اراضی روبروی دانشگاه آزاد نیز برای طرح اقدام ملی مسکن در نظر گرفته شده و ستاد اجرای فرمان امام به این طرح ورود پیدا خواهد کرد، ضمن اینکه بنیاد مسکن انقلاب نیز آماده‌سازی و اجرای 2 هزار واحد مسکونی را برعهده دارد. وی تصریح کرد: متقاضیان با وارد کردن شماره ملی در سامانه می‌توانند از روند اجرای طرح و دریافت اطلاعات لازم در خصوص پروژه و وضعیت پیشرفت اطلاع یابند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه