روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۳ مهر - شماره 3764

به صورت وبینار؛

جلسه ستاد پیشگیری از کرونا جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی برگزار شد

 آذربایجان شرقی – فلاح: جلسه ستاد پیشگیری از کرونا جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی با حضور مدیرعامل، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه و معاونین، اعضا و روسای شعب  به صورت بینات در سالن سمی و بصری  برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ما در آذربایجان شرقی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان در این وبینار با تقدیر و تشکر از پرسنل درمان، پزشکان هلال احمر که در امر مبارزه با کرونا فعال هستند و همچنین نجاتگران جمعیت هلال احمر استان که در پایگاه های امداد جاده ای در معرض کرونا قرار دارند، بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی، دستورالعمل‌های ستاد کرونا تاکید کرد. دکتر حمید حسین پور ادامه داد: سلامتی نیروی انسانی برای هر مجموعه بسیار مهم می باشد مخصوصاً سلامتی نجاتگران و امدادگران داوطلبان و جوانان هم برای جمعیت هلال احمر حیاتی می باشد و بایستی برای تامین سلامتی نیروهای امدادی هرگونه تجهیزات لازم فراهم گردد. وی افزود: جمعیت هلال احمر نهادی است که در بحران ها خود را نشان می‌دهد و در زمان وقوع بحران به امداد مردم می شتابد بنابراین در بحران کرونا هم بایستی با اتخاذ تدابیرلازم سلامتی پرسنل و کارکنان مراجعین و سلامتی امدادگران و نجاتگران که شبانه روزی با حوادث درگیر هستند تامین گردد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با تاکید بر سوق دادن فعالیت ها به سمت فضای مجازی و وبینار افزود: با توجه به اینکه تجمع ها بستر مناسبی برای شروع ویروس کرونا می باشد لذا اکیداً توصیه می گردد از هرگونه تجمع و برنامه‌هایی که مستلزم تجمع است  پرهیز و برنامه‌های جمعیت هلال احمر به سمت فضای مجازی سوق داده شود. وی تصریح کرد: بایستی از جلسات غیرضروری و ماموریت های غیرضروری پرهیز گردد، فاصله اجتماعی در برنامه ها رعایت وتوصیه های بهداشتی اعلام و از ارائه خدمات به افرادی که از ماسک استفاده نمی کنند خودداری و بصورت مداوم محل کار ضدعفونی گردد . وی با اشاره به اینکه پایگاه های امداد جاده ای از جمله هایی مکانهایی  هستند که در کرونا هم تعطیل  بردار نبوده و به فعالیت های خود ادامه می دهند افزود : بایستی اقلام حفاظتی،  ماسک و مواد ضدعفونی ، دستکش ، گان ، عینک برای نجاتگران در اسرع وقت تهیه  و تحویل گردد. حجت الاسلام عبدالحمید واعظی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان نیز با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی و دستورالعمل های ستاد کرونا اظهار کرد: برای اینکه کارکنان و سایر عوامل به پروتکل های بهداشتی پایبند باشند بایستی اول خود مسئولین به این امر پایبند باشند و در وهله بعدی کارکنان و سایر عوامل نیز به تبعیت از مسئولین خود را ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی بکنند. لازم به ذکر است در این نشست که  به صورت وبینار برگزار شد دبیر ستاد کرونای استان دکتر هادی موسوی و دکتر قوام مسئول کلینیک جمعیت هلال احمر استان و سایر اعضا و روسای شب به صورت وبینار پیشنهادات و نظرات خود را در خصوص نحوه مقابله با ویروس کرونا و قطع زنجیره آن ارائه دادند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه