روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۳ مهر - شماره 3764

بختِ خوشِ طرح‌های نیمه‌تمام استان مرکزی در سفر نوبخت

 تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام در حوزه‌های مختلف همواره مطالبه جدی مردم و مسئولان استان مرکزی از هیات دولت بوده است که در جریان سفر محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری به اراک، شاید بتوان گفت که تامین و تخصیص اعتبار پروژه‌ها، مهمترین ارمغان این سفر به شمار می‌رود.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از اهتمام دولتمردان برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام کشور سخن گفت و افزود:  سازمان برنامه و بودجه به نمایندگی از خانواده دولت، ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل طرح توسعه بیمارستان ولی عصر (عج) اراک اختصاص داد.
محمدباقر نوبخت گفت: در سال‌های گذشته نیز اعتباراتی برای تکمیل طرح توسعه بیمارستان ولیعصر(عج) اراک به عنوان یک پروژه شاخص ملی معین شده بود که تعیین تکلیف آن با سرعت در کارگروه ویژه‌ای در سازمان برنامه و بودجه نیز پیگیری می‌شود.
وی بیان کرد: به منظور افزایش سرعت گردش چرخ‌های اقتصاد کشور در استان مرکزی، هزار و ۹۷۰ میلیارد تومان به ۲۵ طرح تولیدی در قالب جهش تولید اختصاص یافت این پروژه‌ها دست کم ۶ هزار فرصت شغلی در استان مرکزی ایجاد می‌کنند و براساس مختصات طرح‌ها، ۲۰ هزار میلیارد ریال نیز ارزش افزوده به همراه دارند.
به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه برای ۱۴ طرحِ دیگر عمرانیِ ناتمام در استان مرکزی، اعتباری بالغ بر ۵۵۰ میلیارد تومان تخصیص داده شد تا این طرح‌ها  حداقل تا پایان امسال یا پیش از اتمام دولت تدبیر و امید بهره برداری شوند.
نوبخت ادامه داد: سه هزار واحد مسکونی به تفکیک هزار واحد برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی و دو هزار واحد برای اقشار کم درآمد با مشارکت بنیاد مسکن و کمیته امداد کلنگ زنی شد که در بهار سال آینده بهره‌برداری می‌شوند.
سید علی آقازاده بیان کرد: با تخصیص مجدد یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان، طرح‌ها و پروژه‌های مصوب آخرین سفر هیات دولت به استان مرکزی تکمیل و بهره‌برداری می‌شوند.
استاندار این مطلب را هم اضافه کرد که تخصیص این میزان اعتبار از سوی دولت و تکمیل ۲ طرح ملی تالار و کتابخانه مرکزی حدود ۳۵ هزار متر مربع به فضای فرهنگی استان مرکزی اضافه می‌کند.
آقازاده گفت: حدود ۲۰ پروژه شاخص دیگر استان مرکزی که خارج از مصوبات سفر رئیس جمهوری بود، در جریان سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به اراک فهرست‌بندی که موافقت اولیه برای تخصیص ۱۷۰ میلیارد تومان اخذ شد که قرار است در کارگروه ویژه‌ای بررسی و طی یک ماه آینده ساز وکار اجرایی آن انجام شود.
وی ادامه داد: در سفر معاون رئیس جمهور به استان مرکزی، عملیات اجرایی ۲ هزار واحد مسکن محرومان آغاز که زمین مورد نیاز این طرح توسط استانداری تامین شد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه