روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۳ سه شنبه ۱۰ مهر - شماره 4683

در یکصدمین جلسه شورای شهر صورت گرفت ؛

طرح سوال عضو شورای شهر ساری از شهردار

  یکصدمین جلسه شورای اسلامی شهر ساری عصر یکشنبه 8 مهر 1403 با حضور کلیه اعضای شورا ، شهردار و اصحاب رسانه برگزار شد .
به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر ساری در این جلسه که با دستور کار سوال (سید حسین یوسفی نایب رئیس شورا از شهردار ) تشکیل شد ابتدا پرویز شعبانی رئیس شورا در سخنانی شهادت دبیر کل حزب الله لبنان سید حسن نصرالله در حملات جنایتکارانه رژیم غاصب صهیونیستی را تسلیت گفت .
وی در ادامه به دومین کنگره ملی 14500 شهید مازندران اشاره کرد و افزود : برنامه های کنگره  از 6 مهر آغاز شده و در حال برگزاری است و اجلاسیه اصلی آن در روز پنجشنبه 12 مهرماه برگزار می گردد . از مهمترین اهداف این کنگره ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می باشد و نهاد مدیریت شهری ساری با کمک به فضاسازی و تبلیغات محیطی سعی کرده در برگزاری این رویداد بزرگ سهیم باشد.
شعبانی همچنین یادآور شد : یکی از پروژه های مهمی که مدیریت شهری پیگیر آن می باشد ، پروژه نیروگاه زباله سوز ساری است . علیرغم اینکه در دولت های گذشته و با تلاش شهرداران ، شوراها و مدیران قبلی کارهایی انجام شد و در دولت شهید رئیسی نیز این پروژه مورد توجه جدی قرار گرفت و درصد زیادی از آن اجرایی گردید منتها برای تکمیل شدن به نگاه و اعتبار ویژه ای نیاز دارد.
وی ادامه داد : از آنجاکه نیروگاه زباله سوز یک پروژه ملی تلقی می شود توقع این است که مسئولان استان و شهرستان به آن عنایت بیشتری داشته باشند . خوشبختانه اخیرا استاندار محترم درباره تسریع در اجرای پروژه تذکر جدی داد و دادستان محترم مرکز استان هم از این پروژه بازدید کرد . ضمنا با محوریت فرماندار انقلابی ساری  جلسات متعددی در این رابطه تشکیل شد . این اقدامات قطعا خوب است با اینحال ما به عنوان نمایندگان مردم انتظار داریم موضوع فقط به شهرداری محول نشود بلکه بصورت اجماعی و البته با نظارت عالیه نماینده محترم ولی فقیه در استان و با محوریت استاندار محترم و همراهی نمایندگان محترم ساری در مجلس ، فرماندارمحترم ، شهردار و شورای شهر ، از طریق وزیر محترم کشور پیگیری تا باقیمانده طرح اجرایی شود چون شهرداری با توجه به محدودیت منابع مالی ، در بخش های مختلف دچار چالش می باشد طوریکه برای پاسخگویی به مطالبات شهروندان مشکل دارد و طبعاً به تنهایی از عهده کار بر نخواهد آمد .
رئیس شورای شهر ساری سپس در رابطه با ضرورت برنامه ریزی برای جلوگیری از بروز تاخیر در پرداخت حقوق نیروها به شهرداری تذکر داد و اضافه کرد : این تاخیرها متاسفانه همکاران را با مشکلات عدیده مواجه ساخته و استمرار آن هم برای پرسنل و خانواده های آنان و هم برای شهرداری مشکل ساز خواهد بود .
شعبانی در خاتمه به دستور کار این جلسه اشاره کرد و گفت : همانطورکه قبلا هم به دفعات عرض کردم ، سوال کردن طبق ماده 83 قانون تشکیلات ، وظایف و انتخابات شوراها جزو اختیارات قانونی اعضای شورا و هدف از آن ، کمک رفع کاستی ها و به بهبود شرایط است لذا امیدواریم این سوال ها تلنگری باشد برای مجموعه شهرداری تا تلاش ها و پیگیری ها برای افزایش سطح خدمات رسانی ، دوچندان شود .
در ادامه جلسه اعضای شورا ضمن تسلیت شهادت رهبر مقاومت اسلامی ، پیرامون وضعیت نامطلوب سازمان عمران ،آسفالت و آبگرفتگی معابر و واحدهایی که همچنان با سرپرستی اداره می شوند به شهرداری تذکر دادند و سپس سید حسین یوسفی ضمن انتقاد از مدیریت ضعیف شهرداری سوالات خود را در خصوص عدم اجرای پروژه های عمرانی ، وضعیت نامطلوب توزیع آسفالت و کندی عملیات آن در سطح شهر ، آبگرفتگی معابر ، اخذ غیر قانونی عوارض ارزش افزوده ، آتش زدن زباله ها و دو شغله بودن برخی مدیران شهرداری با وجود هزاران نیرو در این نهاد مطرح کرد . محمد حسین قبادی شهردار ساری نیز به سوالات مطروحه پاسخ گفت .
وی در صحبتهای خود با اشاره به اینکه شهرداری ماهانه قریب به 140 میلیارد تومان پرداختی تکلیفی دارد افزود : با این وجود برخلاف گذشته سعی کردیم حقوق نیروها را به روز نموده و پرداخت کنیم .
وی به اجرای پروژه پارک جنگلی شهید نوبخت ، عملیات لایروبی تجن و پیشبرد پروژه های نیمه تمام اشاره کرد و گفت : برخی از این طرحها پس از سالها عملیاتی شده است . قبادی در خصوص طرح هدایت آبهای سطحی یادآور شد : بخشی از این طرح را برای تصویب به شورا ارسال کردیم ولی بدلیل کمبود منابع اجرای آن  مورد موافقت قرار نگرفت .
وی در خصوص آتش زدن زباله ها اظهار داشت : وقتی شهرداری برای حمل روزانه 250 تن زباله به گلستان قرارداد دارد منطقی نیست که مقدار کمی از آن را آتش بزند . این آتش سوزی مربوط به محل دپوی نخاله ها و سرشاخه ها بود که دستور اکید دادیم از این موارد جلوگیری شود .
وی درمورد مستندات قانونی نحوه دریافت عوارض ارزش افزوده و مشمولین آن نیز توضیح دادو ضمنا ابلاغ طرح تفصیلی شهر که بر اثر پیگیریها ی شورا و شهرداری انجام شده را از دستاوردهای این دوره برشمرد .
شهردار ساری از همراهی اعضای شورا و همچنین از دادستان مرکز استان بخاطر صدور دستور جهادی برای تامین مصالح مورد نیاز شهرداری و از بابایی کارنامی نماینده مردم ساری در مجلس که با حمایت هایش زمینه اختصاص 50 میلیارد اعتبار برای آسفالت کمربندی جنوبی را فراهم نمود تقدیر کرد .

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه