روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۳ سه شنبه ۱۰ مهر - شماره 4683

با سخت کوشی و جانفشانی کارکنان مناطق نفت خیز جنوب :

از کاهش ۴۰۰ هزار بشکه ای نفت صادراتی جلوگیری شد

   در پی نشت نفت در تاسیسات تلمبه خانه شماره ۲ امیدیه با اقدام بموقع کارکنان شرکت نفت و گاز آغاجاری از کاهش ۴۰۰ هزار بشکه ای نفت صادراتی جلوگیری گردید.
مدیر عامل شرکت نفت و گاز آغاجاری بیان کرد: با توجه به نشت خط لوله زیر زمینی درون تلمبه خانه بوستر  ، بلافاصله اقدامات اضطراری و هماهنگی با ادارات داخلی و ستاد مناطق نفتخیز جنوب انجام و نشت نفت کنترل و از بروز حادثه خطرناک و آتش سوزی جلوگیری و همچنین  از کاهش ۴۰۰ هزار بشکه ای نفت صادراتی جلوگیری بعمل آمد.
مهندس جواد تقی زاده با اشاره به پیگیری مستمر مهندس پیرامون مدیر عامل  مناطق نفت خیز جنوب در خصوص این رخداد و تاکید ایشان  بر  استمرار تولید  ایمن و پایدار  تشریح کرد: با حضور و بسیج کلیه نیروها و امکانات پشتیبانی؛ عملیات خاکبرداری؛ پوشش برداری؛ تخلیه نفت درون خط بوسیله سپتیک تانک و سپس کلمس موقت؛ ضخامت سنجی و نصب پلیتکو در حداقل زمان ۳۶ ساعته بصورت شبانه روزی بدون توقف کار انجام و نهایتا پس از فشارگیری و تست خط، نفت سبک از این تلمبه خانه با دبی بیش از ۴۰۰ هزاربشکه در روز برقرار گردید.
مهندس تقی زاده با اشاره به اهمیت ایمن سازی خطوط لوله   تلمبه خانه شماره ۲ امیدیه گفت: خطوط لوله نفت خروجی تلمبه خانه های شماره-۱ و ۲ امیدیه در سالیان قبل از انقلاب احداث شده که با توجه به توسعه و ساخت و سازهای نا ایمن و توسعه محدوده شهر امیدیه و همجواری با این خطوط لوله، ضرورت اجرای هرچه سریعتر عملیات اجرایی پروژه ایمن سازی را حائز اهمیت نموده است.
مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری با قدردانی از تلاش کارکنان که در سخت ترین شرایط عملیاتی پای کار هستند افزود:نشتی نفت این خط لوله در فضای بسیار محدود رخ داده بود که دسترسی ماشین آلات جهت عملیات خاکبرداری و تعمیر را با سختی خاصی مواجه نموده بود.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه