روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۳ سه شنبه ۱۰ مهر - شماره 4683

با حضور ۳ استان؛

رزمایش بزرگ گاز آذربایجان شرقی برگزار شد

  لیلا پاشایی: رزمایش بزرگ گاز در استان آذربایجان شرقی با موفقیت برگزار شد.
در یک اقدام پیشگیرانه و با هدف ارزیابی نحوه مدیریت بحران در تأسیسات گازرسانی با وقوع زلزله ۷ ریشتری با تکانه های شدید، رزمایش بزرگ شرکت گاز استان آذربایجان شرقی در بالاترین سطح اجرایی (A )، با حضور ۳ استان، منطقه ۸ عملیات انتقال گاز و ۵ شهرستان معین، ۸ شرکت و ارگان دخیل برگزار شد.
سرپرست شرکت گاز استان آذربایجان شرقی در مراسم اختتامیه این رزمایش بزرگ، به تشریح مانور برگزار شده پرداخت و گفت: این مانور با هدف بررسی عملکرد زیرساخت های مهم گازرسانی در شهر تبریز و اطمینان از آمادگی کامل برای مقابله با هر گونه بحران احتمالی برگزار شده است.
فیروز خدایی یکی از مهم ترین دستاوردهای این رزمایش را نمایش بی نظیر بین بخشی عنوان کرد و افزود: این مانور بر اساس برنامه ریزی های قبلی و تعیین نقش ها و مسئولیت های اجرایی وفق دستورالعمل شرکت ملی گاز ایران و سناریوی تدوینی شرکت گاز استان با نقش آفرینی و همیاری ۴۵ گروه عملیاتی در بخش گاز های استانی و شهرستانی، حوزه نظامی، انتظامی، سپاه، بسیج، اورژانس، راهنمایی و رانندگی و سایر شرکت های خدمات رسان با نظم و دقیق بدون حادثه به اتمام رسیده است.
خدایی با اشاره به برگزاری ۴۲ جلسه هم اندیشی و ۱۰۱ هزار نفر ساعت  کار انجام شده برای هماهنگی این رزمایش، ادامه داد: شناسایی نقاط ضعف، قوت، تهدید و فرصت ها، برآورد میزان کمبودها و نیاز آموزشی، نیروی انسانی، تجهیزات و ... با رویکرد خودکفایی و خوداتکایی، سنجش کارائی سیستم مخابراتی و ارتباطی و ... از دیگر اهداف اجرای این رزمایش بوده است.
سرپرست شرکت گاز استان آذربایجان شرقی ضمن تقدیر و ارج نهادن به تلاش جمعی ۵۰۰ نیروی عملیاتی و اجرایی در برگزاری هر چه مطلوبتر این مانور مهم تصریح کرد: تست مجدد کامپوزیت زئولیتی به عنوان جاذب ماده بودار کننده گاز طبیعی که جزو اختراعات شرکت گاز استان در حوزه مدیریت بحران زیست محیطی بوده یکی از مهم ترین رویکردهای این رزمایش مهم بوده است.
لازم به است مراسم اختتامیه این رزمایش با حضور گرم مدیرکل بحران و پدافند غیرعامل استان، فرماندار شهرستان، مدیران انتظامی و نظامی، مدیران شرکت های گاز استان های معین و سایر شرکت های خدمات رسان و بحث و گفتگو و ارزیابی این رزمایش به پایان رسیده است. 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه