روزنامه کائنات
2

سیاست

۱۴۰۳ سه شنبه ۱۰ مهر - شماره 4683

آمار متقن و دقیق، تراز برنامه‌ریزی در کشور است

  معاون رئیس‌ جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه بر ضرورت بسیج همه امکانات و ظرفیت‌های ملی برای اجرای بهتر سرشماری عمومی کشاورزی سال ۱۴۰۳ تاکید کرد و گفت: آمار متقن، دقیق و به‌هنگام، متر و تراز برنامه‌ریزی در کشور است و دستگاه‌های اجرایی وظیفه دارند بر اساس فرمان رئیس‌جمهور، امکانات و تجهیزات مورد نیاز سرشماری کشاورزی را فراهم کنند.
«سیدحمید پورمحمدی» در نشست شورای راهبری سرشماری عمومی کشاورزی ۱۴۰۳ که با حضور اعضای این شورا و نمایندگان وزارتخانه ها و دستگاه ها برگزار شد، با بیان اینکه بر اساس نتایج سرشماری قبلی کشاورزی حدود چهار میلیون کشاورز در کشور داریم، افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران باید آمار و اطلاعات دقیقی از وضعیت کنونی جمعیت کشاورزان در اختیار داشته باشد تا بتواند برنامه‌ریزی‌های مربوط به حوزه امنیت غذایی را بر پایه‌های درست و دقیق انجام دهد.
وی گفت: اگر حاکمیتی مجهز به آمار دقیق و به‌هنگام نباشد، گویی در تاریکی حرکت می‌کند و بر این اساس، اجرای سرشماری عمومی کشاورزی در آبان‌ماه امسال، یک موضوع حاکمیتی و حائز اهمیت ویژه برای نظام برنامه‌ریزی کشور است.
پورمحمدی با برشمردن وظایف دستگاه‌های مرتبط با موضوع سرشماری کشاورزی شامل وزارتخانه‌های کشور، آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، بهداشت و درمان، سازمان صدا و سیما و فراجا، خواستار مشارکت تمام و کمال این دستگاه‌ها در فرایند اجرای سرشماری شد.
وی بیان‌داشت: در فرصت محدود باقی‌مانده تا زمان اجرای سرشماری، تولید محتواهای هنری، جذاب و قابل فهم برای عموم و انتشار گسترده و وسیع آنها در رسانه‌های ملی و استانی برای آگاه‌سازی مردم و تشویق آنان به مشارکت و همکاری، اهمیت بسیار زیادی در اجرای موفق این رویداد مهم دارد.
معاون رئیس‌جمهور در ادامه بر لزوم تحرک جدی و فعال شدن بیش از پیش سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها به عنوان موتور محرکه اجرای سرشماری کشاورزی در استان‌ها تاکید کرد و گفت: همه پیگیری‌های داخل استانی و هماهنگی اقدامات و برنامه‌ها با مسئولان عالی هر استان و جلب و جذب ظرفیت‌ها و امکانات مورد نیاز برای اجرای هرچه بهتر سرشماری عمومی کشاورزی، از کانال سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها انجام شود.
گفتنی است در این نشست، گزارش دبیرخانه شورای راهبری سرشماری کشاورزی ۱۴۰۳ از روند اجرای سرشماری ارائه شد.
نمایندگان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های حاضر در نشست نیز، دیدگاه‌ها و نظرات خود را بیان کردند.
قرار است سرشماری عمومی کشاورزی سال ۱۴۰۳، آبان‌ماه امسال و بین ۳۰ تا ۴۵ روز انجام شود.


یادداشت پزشکیان در دفتر یادبود شهید نصرالله
 ‌ مسعود پزشکیان با حضور در دفتر جنبش حزب‌الله در تهران، در دفتر یادبود شهید سید حسن نصرالله نوشت: آمریکا و طرفداران رژیم صهیونیست به دنیا نشان دادند که حقوق بشر، کرامت انسان و قوانین بین‌الملل چگونه نقض می‌شود و تروریست‌ها و جنایتکاران به نام طرفداران حقوق انسانی و در مقابل، ظلم‌ستیزان و طرفداران مظلومین، تروریست نامیده می‌شوند. ننگ بر این تفسیر و تعبیر حامیان دروغین انسانیت و آزادی باد و مردم عزیز فلسطین و لبنان بدانند که ایران و مردم حق‌طلب همچنان با آنان خواهند ایستاد.

پاسخ فرمانده ارتش درباره واکنش ایران به ترور شهید نصرالله: منتظر باشید
 امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی درباره واکنش ایران و محور مقاومت به ترور سیدحسن نصرالله گفت: منتظر باشید.
سیدامیر موسوی فرمانده کل ارتش در مراسم تسلیت شهادت سیدحسن نصرالله در دفتر حزب‌الله در تهران گفت: این حرف‌هایی که دشمنان ما و رژیم صهیونیستی می‌زنند برمبنای عملیات روانی است که می‌خواهند برای مردم خودشان یک پیروزی را تصویر کنند. وی افزود: آنها می‌خواهند بگویند که باقی ماندن نتانیاهو، این جانی قاتل بالفطره دستاوردهایی داشته است. البته این حرف‌ها مقداری براساس شاخص‌هایی است که آنها برای خودشان دارند. امیر موسوی ادامه داد: دشمنان ما محاسبات فراوانی می‌کنند و سال‌های سال است که این محاسبات را انجام می‌دهند و هر روز سریع‌تر در سراشیبی سقوط حرکت می‌کنند.
وی افزود: دشمنان با تفکر غلط مادی خود فکر می‌کنند که با چنین اقداماتی موفقیت‌هایی را به‌دست می‌آورند. اما واقعیت این است که گور خود را عمیق‌تر می‌کنند.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه