روزنامه کائنات
2

سیاست

۱۴۰۳ سه شنبه ۱۰ مهر - شماره 4683

اقدامات قوه قضاییه برای ساماندهی اتباع خارجی در ایران

  سخنگوی قوه قضاییه از همکاری با سازمان مهاجرت برای استفاده از فرصت‌های اتباع و ساماندهی مهاجران غیرمجاز در ایران خبر داد.
 اصغر جهانگیر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: درباره ساماندهی اتباع غیرایرانی در کشور بین قوه قضاییه و سازمان ملی مهاجرت همکاری شکل گرفته و با دعوت ما جلسات مشترکی برگزار شده است. هدف این همکاری‌ها استفاده از حضور اتباع به‌عنوان فرصت برای کشور و شناسایی و رفع تهدیدات و نقاط ضعف احتمالی است.
جهانگیر افزود: سازمان ملی مهاجرت برنامه کاملی برای مدیریت این حوزه دارد و معاونت اجتماعی قوه قضاییه نیز در راستای وظایف خود به این سازمان کمک می‌کند.
وی در ادامه به موضوع تحصیل کودکان اتباع خارجی اشاره و تصریح کرد که این کودکان، مشابه کودکان ایرانی، از آموزش رایگان بهره‌مند هستند و از امکانات تحصیلی استفاده می‌کنند.
معاون قوه قضاییه سپس تأکید کرد: مسئولیت اصلی مسائل مربوط به اتباع خارجی به‌عهده دولت است و ضابطان قضایی ازجمله نیروی انتظامی نیز برنامه‌هایی برای ساماندهی این افراد دارد. بازگرداندن اتباع غیرمجاز از کشور ازجمله اقدامات دولت است و قوه قضاییه آماده همکاری با دولت برای بهبود این حوزه است.
جهانگیر در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص پیشگیری از جرم اتباع در حاشیه شهرهای بزرگ مانند تهران، گفت: وقوع جرم محدود به اتباع نیست و ممکن است در هر قشری از جامعه رخ دهد. با این حال در حاشیه شهرها به‌دلیل کمبود امکانات و محرومیت‌ها احتمال وقوع جرم بیشتر است.
سخنگوی قوه قضاییه اضافه کرد: فعالیت‌های دستگاه قضا در زمینه پیشگیری از وقوع جرم شامل تمامی افراد مقیم کشور ازجمله اتباع می‌شود.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه