روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۳ چهارشنبه ۴ مهر - شماره 4679

در حوزه جوانان حاصل شد؛

رتبه نخست کشوری برای اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی


  لیلا پاشایی : اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی حائز رتبه اول کشور شد.
بر اساس ارزیابی عملکرد صورت گرفته و با اعلام رسمی وزارت ورزش و جوانان مبنی بر رتبه بندی استان های برتر کشور در حوزه جوانان در سال ۱۴۰۲، اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی در ارزیابی منطقه یک توانست با کسب امتیاز ۹۵ درصد با اختلاف مقام اول کشور را به خود اختصاص دهد.
لازم به ذکر است در این رده بندی، استان های اصفهان، گیلان، فارس و تهران با کسب امتیاز ۷۳ درصد، ۷۱ درصد، ۶۹ درصد و ۵۴ درصد رتبه های دوم تا پنجم را به خود اختصاص دادند.

ابراهیم پیرامون،
مدیرعامل مناطق نفت‌خیز جنوب شد
 حمید بورد، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران طی حکمی ابراهیم پیرامون را به عنوان مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب منصوب کرد.
آغاز به کار ابراهیم پیرامون در شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب بوده و تمامی مراحل رشد و ترقی را طی نموده و با کوله باری از تجربه به مدیرعاملی مهمترین شرکت نفتی کشور رسید.
ایشان علاوه بر تبحر بر مدیریت امور فنی و مهندسی مخازن شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب سابقه مدیرعاملی شرکتهای بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان و آغاجاری و همچنین مدیر مهندسی و ساختمان و عضو هیات مدیره شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب را در کارنامه درخشان خود دارد.

مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون خبر داد :
انجام همزمان دو عملیات توپكرانی هوشمند خط لوله آماك و تزریق مواد كند كننده خوردگی سه خط لوله اصلی
 مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون از انجام موفقیت آمیز دو عملیات توپکرانی هوشمند خط لوله انتقال گاز واحد آماک شماره دو به پالایشگاه شیرین سازی گاز و تزریق مواد کند کننده خوردگی سه رشته خط لوله اصلی حدفاصل ایستگاه‌های تقویت فشار گاز مجتمع‌های صنعتی آبتیمور، اهواز۳ ، اهواز ۲ و پالایشگاه شیرین سازی با هدف ارزیابی خطوط لوله اصلی و کاهش ریسک‌های عملیاتی خبر داد.
مهندس حسن شهروئی در تشریح خبر فوق اظهار داشت:با توجه به برنامه ریزی لازم جهت انجام دو عملیات توپکرانی هوشمند،با تلاش نیروهای متخصص و مهیا نمودن امکانات لازم نسبت به همزمان سازی هر دو فرایند اقدام و طی ۵ روز کاری از ۱۱ الی ۱۵ شهریور هر دو عملیات با هدف کاهش زمان گاز سوزی و با رعایت تمامی دستورالعمل‌های فنی و ایمنی با موفقیت صورت پذیرفت و پس از اتمام کار ایستگاه‌های تقویت فشار گاز آماک مجدداً در مدار تولید قرار گرفت. مهندس شهروئی از تلاش مضاعف و شبانه روزی کلیه همکاران دست اندرکار در شرکت کارون و مدیریت‌های مهندسی و ساختمان، مدیریت تولید،امور فنی و HSE شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب تقدیر و تشکر نموده و با تأکید بر اهمیت موضوع گفت: ان شاءا... با انجام اقدامات به موقع جهت ایمن سازی کریدور غرب به شرق رودخانه کارون برنامه ریزی و اقدامات مؤثری با هماهنگی و همکاری مدیریت‌های مذکور صورت پذیرد.
وی اظهار داشت:با توجه به اهمیت پایش، نگهداری و تعمیرات خطوط لوله اصلی انتقال نفت و گاز در حوزه عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون،بالاخص با توجه به همجواری حدود ۷۰ درصدی تاسیسات با مناطق مسکونی کلانشهر اهواز و مراکز مهمی همچون فرودگاه و ورزشگاه‌ها، بازرسی و ارزیابی وضعیت خطوط لوله از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و انجام عملیات توپکرانی هوشمند به عنوان یکی از تکنولوژی‌های بروز و متداول در بازرسی و نگهداری تجهیزات مذکور نقش تعیین کننده ای دارد.
شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون با ظرفیت تولید ۲۷ درصد نفت خام کل کشور،بزرگترین شرکت بهره بردار تابع مناطق نفتخیز جنوب است که از تامین کنندگان اصلی خوراک پالایشگاه‌ها،صنایع پتروشیمی و شرکت گاز بوده و مسئولیت راهبری و تولید صیانتی نفت، گاز و مایعات گازی را برعهده دارد.

استقبال آتش نشانی گرگان
 از دوچرخه سواران آتش نشانی کاشان
 موسی الرضا صفری رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان با اشاره به ۴۶۹ کیلومتر رکابزنی دوچرخه سواران آتش نشانی کاشان: در مدت چهار روز حرکت از کاشان آنها پس از عبور از شهر زیرآب و پشت سر گذاشتن شهرستان‌های قائم‌شهر، ساری، میاندرود، نکا، بهشهر، شهر گلوگاه و بندرگز وارد گرگان شدند.در این استقبال پرسنل آتش نشانی گرگان ضمن عرض خداقوت و خسته نباشید با آنها دیدار کرده و با اهداء شاخه گل و ناهار از دوچرخه سواران آتش نشانی کاشان پذیرایی انجام دادند و در پایان برنامه استقبال با اسکورت خودرو آتش نشانی گرگان تا خروجی شهر در ادامه مسیر خود به حرم مطهر رضوی رهسپار شدند.بیست و چهارمین دوره رکابزنی تیم منتخب دوچرخه سواری سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری کاشان تا مشهد مقدس در آستانه هفته دفاع مقدس با یاد شهدای آتش‌نشان در ۲۸ شهریور با شعار «بر بال ققنوس تا بارگاه طوس» از این شهرستان آغاز شد و پس از طی نمودن مسافت ۱۳٠٠ کیلومتری کاشان تا مشهد مقدس را به مدت ۱٠ روز در روز ۶ مهرماه و در آستانه روز ملی آتش نشانی و ایمنی وارد مشهد مقدس می شوند.

دیدار استاندار گلستان
با خانواده جانباختگان گلستانی حادثه معدن طبس
 استاندار گلستان صبح امروز با خانواده جانباختگان حادثه معدن طبس دیدار و به آنها تسلیت گفت.به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان، دکتر علی‌محمد زنگانه صبح امروز در دیدار با خانواده جانباختگان گلستانی حادثه معدن طبس با حضور در منزل این عزیزان در مینودشت، اظهار کرد: بر اساس اعلام وزیر کشور باید با افرادی که در این حادثه قصور کردند برخورد شود.وی ادامه داد: در استان گلستان نیز دستور صریح و قاطع صادر شد که بازدیدهای میدانی و دوره‌ای از معادن فعال در استان انجام شود و با افرادی که کوتاهی می‌کنند برخورد شود.استاندار گلستان با اشاره به حادثه معدن زمستان یورت آزادشهر در سال‌های گذشته، خاطرنشان کرد: این تجربه تلخ هیچگاه فراموش نخواهد شد.زنگانه گفت: یکی از مسائلی که به شدت آن را در سه سال گذشته دنبال کردیم رفع تبعیض و نابرابری در خصوص حقوق مادی و معنوی کارگران به ویژه کارگران معدن بوده است.استاندار گلستان خاطرنشان کرد: من معتقدم همه ما مسوول و مورد سوال هستیم و وظیفه داریم مطالبات مردم را پیگیری کنیم و در دل مردم را بشنویم.استاندار گلستان به مدیران مرتبط به ویژه مدیر کل صنعت، معدن و تجارت و مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان گلستان دستور داد موضوعات مرتبط با این عزیزان را تا حصول نتیجه پیگیری کنند.

با حضور استاندار خوزستان:
جاده امیدیه به جایزان
 پس از ۱۷ سال به بهره برداری رسید
 با حضور استاندار خوزستان جاده امیدیه به جایزان پس از ۱۷ سال توسط شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری افتتاح شد.
آئین رسمی افتتاحیه جاده امیدیه به جایزان با حضور دکتر حسینی محراب استاندار خوزستان ، سردار خادم سیدالشهدا فرمانده قرارگاه جنوب کربلا، مهندس دانشی مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی به میزبانی شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری برگزار گردید.
فرماندار شهرستان امیدیه در این آئین که همزمان با هفته مقدس برگزار شد از خدمات ارزنده مجموعه شرکت نفت و گاز آغاجاری قدردانی کرد. مهندس جعفر سلامی نقش شرکت نفت و گاز آغاجاری را در اجرای پروژه های عمرانی شهرستان حائز اهمیت دانست و عنوان کرد: اجرای پروژه بر زمین مانده جاده امیدیه به جایزان پس از ۱۷ سال با تلاش و اقدامات جهادی کارکنان شرکت نفت و گاز آغاجاری در ۲ سال به ثمر رسید و اگر این همت،همدلی و تعامل مدیریت شرکت آغاجاری نبود تا ۵ سال دیگر این جاده افتتاح نمی شد. مهندس سلامی با اشاره به کارنامه درخشان شرکت نفت و گاز آغاجاری در زمینه مسئولیت های اجتماعی افزود:  احداث دو ایستگاه اورژانس در سطح شهرستان امیدیه ، تکمیل جاده چیت پلنت به آغاجاری ، احداث بزرگترین زمین چمن مصنوعی استاندارد خوزستان در امیدیه، احداث کارخانه آسفالت ، احداث بزرگترین خانه بازی کودکان ، آبرسانی به بیش از ۴۵ روستا در حوزه شهرستان امیدیه و..... را از اقدامات برجسته این شرکت دانست. در ادامه مدیر عامل شرکت نفت و گاز آغاجاری ضمن قدردانی از حضور استاندار خوزستان احداث جاده امیدیه به جایزان را حق مردم شهرستان دانست که سالها به دلیل موضوعات مختلف بر زمین مانده بود که با تلاش بخش های مختلف شرکت به بهره برداری رسید.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه