روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۳ چهارشنبه ۴ مهر - شماره 4679

پیشرفت‌های گسترده در حوزه آموزش، ساماندهی اتباع و زیرساخت‌های البرز


 استاندار البرز از دستاوردهای متعدد استان در حوزه آموزش، جمع‌آوری و ساماندهی اتباع خارجی و پیشرفت‌های چشمگیر زیرساختی خبر داد. وی همچنین تاکید کرد که استان البرز با مشکل کمبود معلم در هیچ مقطعی مواجه نیست.*
استاندار البرز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه استان به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید، ضمن تبریک هفته وحدت و هفته دفاع مقدس، به ارائه گزارشی از دستاوردهای استان در حوزه‌های مختلف پرداخت. عبدالهی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار داشت که دولت تمام تلاش خود را برای ارتقاء شرایط آموزشی، ساماندهی اتباع خارجی و توسعه زیرساخت‌های استان به کار بسته است.
عدم کمبود معلم در البرز و تحویل 57 پروژه آموزشی
استاندار البرز با تاکید بر اینکه استان البرز با کمبود معلم در سطوح مختلف مواجه نیست، اظهار داشت: «در حال حاضر 25 هزار معلم شاغل و سه هزار معلم بازنشسته در استان البرز حضور دارند. اگر در برخی از موارد در مقطع متوسطه مشکلی دیده شده، به دلیل جابجایی‌ها است و نه به دلیل کمبود معلم.» وی همچنین به حضور 505 هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی جدید در استان البرز اشاره کرد و گفت: «اکنون 18 هزار و 500 کلاس درس در استان داریم که نیمی از مدارس ما به دلیل تعداد بالای دانش‌آموزان، به صورت دو شیفته فعالیت می‌کنند.»
عبدالهی با اشاره به اقدامات انجام شده برای بهبود زیرساخت‌های آموزشی استان، افزود: «در ماه‌های اخیر، 57 پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی در استان البرز آماده شده است که 14 مورد از این پروژه‌ها مدارس جدید هستند. این پروژه‌ها در شهریورماه امسال به آموزش و پرورش استان تحویل داده شدند.»
ساماندهی اتباع خارجی؛ البرز در رتبه نخست کشور
عبدالهی در ادامه سخنان خود به وضعیت اتباع خارجی در استان البرز پرداخت و از جمع‌آوری و ساماندهی 49 هزار و 225 تبعه خارجی در سال گذشته خبر داد. وی گفت: «از این تعداد، 16 هزار و 68 نفر دارای مدارک قانونی بودند که اقدام به ترخیص آنان شد و 33 هزار و 157 نفر از اتباع غیرمجاز به کشورشان بازگشت داده شدند.»
استاندار البرز تاکید کرد که استان البرز در سال گذشته موفق به کسب رتبه نخست کشور در ساماندهی اتباع خارجی شده است و افزود: «در حال حاضر 227 هزار تبعه خارجی در استان حضور دارند که از این تعداد، 41 هزار نفر غیرمجاز هستند. با اقدامات انجام شده و نظارت جدی بر ورود و خروج اتباع، شرایطی رقم خورده که اتباع غیرمجاز دیگر استان البرز را به عنوان مقصد خود انتخاب نمی‌کنند.» وی همچنین از تشکیل قرارگاهی ویژه برای پیگیری وضعیت اتباع خارجی خبر داد و اعلام کرد که در این زمینه 1 هزار و 958 گشت مشترک با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پلیس امنیت و اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی انجام شده است.
پیشرفت‌های زیرساختی؛ از اتوبان شهید سلیمانی تا نیاز به قطار بیشتر
عبدالهی با اشاره به پروژه‌های عمرانی و زیرساختی در استان البرز گفت: «پروژه اتوبان شهید سلیمانی که پیش از این تنها 33 درصد پیشرفت داشت، اکنون به پیشرفت 75 درصدی رسیده است و امیدواریم تا پایان سال جاری بتوانیم آن را افتتاح کنیم.»
وی همچنین از نیاز استان البرز به پنج رام دیگر قطار سخن گفت و تاکید کرد که با توسعه حمل‌ونقل عمومی در استان، مشکلات حمل و نقل به‌ویژه در مسیرهای پرتردد کاهش خواهد یافت.
توسعه شهرک‌های صنعتی و تأمین انرژی پایدار
استاندار البرز در بخش دیگری از این نشست خبری، به اقدامات انجام شده در حوزه صنعت اشاره کرد و افزود: «استان البرز دارای 21 شهرک صنعتی است و هشت لکه صنعتی دیگر نیز به شهرک‌های صنعتی تبدیل شده‌اند. از دیگر پروژه‌های مهم، تغییر کاربری زندان رجایی شهر است که در دستور کار قرار گرفته است.» وی همچنین به موضوع قطعی‌های برق و تأمین منابع انرژی اشاره کرد و گفت: «اگرچه امسال با برخی قطعی‌های برق مواجه بودیم، اما خوشبختانه مشکل آب به دلیل ایجاد تصفیه‌خانه‌ها در رودخانه کرج رفع شده است. با این حال، استان البرز به نیروگاه‌های بادی و خورشیدی نیاز مبرمی دارد و باید با اطلاع‌رسانی گسترده و تشریح مزایای احداث این نیروگاه‌ها، سرمایه‌گذاران بیشتری را به این حوزه جذب کنیم.»
عبدالهی در پایان از رسانه‌ها خواست با فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی مناسب، مردم و سرمایه‌گذاران را برای مشارکت بیشتر در طرح‌های توسعه‌ای استان تشویق کنند و افزود: «باید از فرصت‌های موجود استفاده کرده و استان البرز را به یکی از پیشروترین استان‌های کشور در زمینه توسعه زیرساخت‌ها و ساماندهی اجتماعی تبدیل کنیم.»

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه