روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۳ چهارشنبه ۴ مهر - شماره 4679

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان:

۵۳ باب مخزن آب در آذربایجان شرقی در دست ساخت است

      لیلا پاشایی : مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی اعلام کرد: ۵۳ باب مخزن با ظرفیت ۶۳ هزار و ۴۰۰ متر مکعب در استان در دست احداث است.
محمد خانی با اعلام این خبر اظهار کرد: ظرفیت مخازن در دست بهره برداری در شهرها و روستاهای استان یک میلیون و ۱۵۸ هزار و ۴۶۰ مترمکعب است.
وی همچنین به اصلاح و توسعه خطوط انتقال آب استان به طول ۳۵۰ کیلومتر در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۱۶۰ کیلومتر از خطوط انتقال آب در استان اصلاح و ۱۹۰ کیلومتر اصلاح و توسعه یافت که نقش مهمی در پایداری آب مشترکان داشت. خانی همچنین از کاهش روستاهای دارای تنش استان از ۷۹۰ روستا به ۵۸۰ روستا در ۲ سال گذشته خبر داد و افزود: ظرفیت تامین آب برخی از روستاها پاسخگوی نیاز آنها نبوده و تامین آب شرب آن ها به دلیل پراکندگی و خشکسالی های اخیر با مشکلات عدیده ای روبرو بود که خوشبختانه با اقدامات انجام شده و استفاده از اعتبارات استانی، محرومیت زدایی، خیرین و منابع داخلی، موفق شدیم تعداد روستاهای دارای تنش آبی را کاهش دهیم.
وی بیان کرد: همچنین علاوه بر روستاهای یادشده، تامین آب پایدار تعداد ۲۱۵ روستا که فاقد منابع آبی بودند را نیز انجام دادیم.
شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در قالب یک میلیون و ۸۱۰ هزار مشترک، ۱۰۰ درصد جمعیت شهری در ۷۳ شهر استان را زیر پوشش شبکه آشامیدنی و بهداشتی قرار داده است.
لازم به ذکر است مصرف سالانه آب در آذربایجان‌ شرقی ۲.۸ میلیارد مترمکعب است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه