روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۳ چهارشنبه ۴ مهر - شماره 4679

برگزاری جشن باشکوه هفته وحدت در شهر مهستان


 البرز – سیروس رنجبرکهن:- به همت شرکت عمران، دفتر امام جمعه محترم و حوزه بسیج ۶۱۳ قمربنی هاشم(ع) شهر مهستان ، و با حضور جمعی از مسئولین شهری و شهرستانی ، دانش آموزان و معلمان و مردم شریف مهستان، مراسم باشکوه جشن وحدت در این شهر برگزار گردید.
 دراین مراسم بر اهمیت اتحاد میان مسلمانان و جهاد علمی به‌عنوان راهی برای پیشرفت و تقویت همبستگی اسلامی تأکید شد و برگزاری این مراسم فرصتی بود تا نقش وحدت شیعه و سنی و جهاد علمی در مقابله با تفرقه و مشکلات جهان اسلام برجسته شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین مجید صفدری، امام جمعه مهستان، طی سخنانی ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی به معلمان و دانش‌آموزان، جهاد علمی را از وظایف مهم امروز جامعه دانست و گفت: معلمان و دانش‌آموزان ما جهادگران عرصه علم و دانش هستند. این مراسم بهانه‌ای است تا ما را به جهادی بزرگ‌تر که همان وحدت اسلامی و همدلی است، پیوند دهد.
وی  افزود: بیشترین مظلومیت و کشتار در جهان برای مسلمانان است، چرا که ما از یکپارچگی دور شده‌ایم و مسیر پیامبر اکرم (ص) را به درستی دنبال نکرده‌ایم. اگر امروز تفرقه و ضعف در جهان اسلام وجود دارد، به دلیل عدم اتحاد و همبستگی ماست. وحدت شیعه و سنی در کشور ما به‌خوبی پیاده شده و باید الگوی دیگر مسلمانان جهان باشد.
فرماندار ساوجبلاغ نیز در این مراسم با تأکید بر اهمیت وحدت میان شیعه و سنی گفت: باید در سراسر جهان میان مسلمانان وحدت ایجاد کنیم. وحدت در کشور ما نهادینه شده و باید این پیوند تقویت شود. محمدرضا البرزی همچنین با تبریک آغاز سال تحصیلی و تأکید بر موفقیت‌های علمی کشور افزود: دانش‌آموزان و جوانان ما با تلاش خود، رتبه‌های برتر جهانی را کسب کرده‌اند و این افتخار بزرگی برای کشور است. وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته دفاع مقدس خاطرنشان کرد: شهرستان ساوجبلاغ ۲۲ شهید معلم و ۶۷ شهید دانش‌آموز به انقلاب اسلامی تقدیم کرده است. در مجموع ۴۲۲ شهید، ۱۳۱۴ جانباز از این منطقه برخاسته‌اند. خدمت به مردم و ادامه دادن راه این شهدا، افتخار ماست و با تمام توان این مسئولیت را دنبال می‌کنیم. دکتر البرزی همچنین با اشاره به وضعیت مسلمانان در نقاط مختلف جهان، به‌ویژه در کرانه باختری، گفت: امروز در حالی هفته وحدت را جشن می‌گیریم که مردم مظلوم کرانه باختری تحت فشارهای شدید هستند. ما باید با همبستگی و اتحاد از حقوق این مردم دفاع کنیم. در ادامه مراسم فرماندار ساوجبلاغ ضمن تشکر و قدردانی از شرکت عمران و دیگر برگزارکنندگان این مراسم، بر اهمیت برگزاری  چنین برنامه‌هایی در تقویت وحدت اسلامی و انسجام ملی تأکید کرد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه