روزنامه کائنات
6

انرژی

۱۴۰۳ يکشنبه ۱۸ شهريور - شماره 4667

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران تأکید کرد؛

ضرورت تسریع و افزایش برداشت از میدان مشترک آزادگان جنوبی

 مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در نشست هم‌اندیشی با مدیران ارشد شرکت نفت و گاز اروندان بر ضرورت تسریع و افزایش برداشت از میدان مشترک آزادگان جنوبی تا پایان سال تأکید کرد.
به گزارش کائنات و به‌نقل از شرکت نفت و گاز اروندان، حمید بورد در نشست هم‌اندیشی با مدیران ارشد شرکت نفت و گاز اروندان با تأکید بر توجه به تغییر و اصلاح در بعضی از فرایندهای تولیدی برای شتاب‌بخشی به این موضوع بیان کرد: برقراری ارتباط مؤثر با شرکت‌های نفتی در کشور همسایه عراق با اهمیت و برنامه‌ریزی و تسریع در برداشت از میدان مشترک آزادگان‌ جنوبی تا پایان سال ضروری است.
وی خواستار اقدامی اساسی برای طرحی نو برای توسعه منطقه غرب کارون به یک مرکز تولیدی ویژه و منحصربه‌فرد نفت شد.
در ادامه این نشست، عبدالله عذاری‌اهوازی، مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان، ضمن تبریک انتصاب مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گزارشی از روند افزایش تولید و اقدام‌های انجام‌شده در سه سال گذشته ارائه کرد.
وی با اشاره به اتخاذ تصمیم‌های فنی و مثبت برای برداشت از میدان‌های دارخوین و آزادگان جنوبی اعلام آمادگی کرد و گفت: در صورت برطرف‌شدن موانع تولید در شرکت نفت و گاز اروندان، تا پایان سال شاهد افزایش تولید نفت چشمگیری هستیم.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان با اشاره به موضوع تولید گاز و خاموش‌کردن مشعل‌های همراه نفت این شرکت در غرب کارون، از قرارداد با هلدینگ خلیج‌فارس برای انتقال گاز از دارخوین و غرب کارون به پالایشگاه گاز هویزه خبر داد و روند فعلی پروژه را نیازمند تسریع از سوی پیمانکار دانست.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان در ادامه گزارشی از توسعه میدان اروند و اقدام‌های انجام‌شده به‌منظور کاهش گازسوزی و افزایش تولید از واحد فرآورش سیار نفت اسکیدمانتد ارائه کرد.
در ادامه این نشست، جمعی از اعضای هیئت‌مدیره و مدیران ارشد شرکت نفت و گاز اروندان ازجمله مدیران امور فنی تولید، هماهنگی تولید، مهندسی و ساختمان و مناطق عملیاتی، درخصوص تولید نفت در سال ۱۴۰۳، برنامه پنج‌ساله تولید، پیشرفت طرح‌ها و چالش‌های پیش‌رو گزارش‌های جداگانه‌ای ارائه کردند.
معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در سفر یک‌روزه خود، ضمن حضور در نشست‌های هم‌اندیشی با شرکت‌های ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و ملی حفاری ایران، از نزدیک در جریان تازه‌ترین وضع عملیات، مشکل‌ها و چالش‌های حفاری، استخراج، تولید و انتقال نفت قرار گرفت.

مدیرعامل پتروشیمی سبلان:
عملیات اجرایی طرح پتروشیمی سبلان ۲ شتاب می‌گیرد
  مدیرعامل پتروشیمی سبلان گفت: با تدابیر و سیاست‌گذاری‌های انجام‌شده، عملیات اجرایی طرح سبلان ۲ (دنا) شتاب می‌گیرد و امیدواریم شاهد بهره‌برداری این طرح در نیمه نخست سال آینده باشیم.
به گزارش کائنات و به‌نقل از هلدینگ پتروفرهنگ، رضا کریمی با بیان اینکه با ادغام دو پتروشیمی سبلان و دنا، برخی از موانع اجرای طرح دنا برطرف و مجدد عملیات اجرایی از سر گرفته شد، گفت: پیمانکاران اجرایی طرح در حال انجام فعالیت مهندسی و اجرا بوده و امیدوارم در کمترین زمان ممکن تکمیل و به بهره‌برداری برسد.
وی افزود: پس از بهره‌برداری کامل پتروشیمی سبلان ۲ (دنا)، ظرفیت مجتمع سبلان به سالانه ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تن خواهد رسید و سبلان یکی از بزرگ‌ترین متانول‌سازان جهان خواهد شد. مدیرعامل شرکت پتروشیمی سبلان از تأمین اعتبار ۲ هزار میلیارد تومانی از محل بازار سرمایه با پیگیری مدیرعامل هلدینگ پتروفرهنگ خبر داد ‌و افزود: این طرح ۸۴.۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
کریمی یادآور شد: همه فعالیت‌ بخش‌های مختلف طرح اعم از بخش سیویل، پایپینگ، برق و ابزار دقیق و آفسایت از سوی متخصصان داخلی و پیمانکاران طرح با نظارت مستقیم مهندسان سبلان در حال انجام است. وی با اشاره به رصد مستمر روند اجرایی طرح از سوی مدیرعامل هلدینگ پتروفرهنگ ادامه داد: سفارش‌گذاری تجهیزات باقی‌مانده نیز انجام شده و تجهیزات فرایندی مجتمع سبلان ۲ نیز تا یک ماه آینده آماده بازرسی فنی و سپس حمل به سایت است.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی سبلان بیان کرد: امیدوارم با برداشتن همه موانع طرح در این یکی‌دو ماه گذشته و ریل‌گذاری درست، که با همت همه مجموعه شکل گرفته است، شاهد بهره‌برداری این طرح در نیمه نخست سال آینده باشیم.
کریمی تأکید کرد: مجموعه هلدینگ پتروفرهنگ و شرکت انرژی سپهر در یک سال اخیر بدون توجه به حواشی و حاشیه‌سازان، شبانه‌روز پیگیر رفع موانع و مشکلات طرح‌ها، پایداری و افزایش تولید، کاهش هزینه تولید، حمایت از ساخت داخل و... با رویکرد ارزش‌آفرینی برای سهام‌داران هستند.
وی یادآور شد: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و انجام کارهای کارشناسی، توافقی با شرکت مجری سبلان ۲ (دنا) انجام شده است که حدود ۵۰۰ میلیارد تومان برای این شرکت نفع داشت و طرح از حالت نیمه‌فعالی خارج شد و اجرای آن سرعت گرفت.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی سبلان تأکید کرد: با اتخاذ این تدابیر و توافق انجام‌شده، ضمن رعایت صرفه و صلاح سازمان در ابعاد مالی آن، امکان تسریع اجرای طرح برای بهره‌برداری زودتر و تحقق منافع و عواید آن فراهم شد.

رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو تاکید کرد؛
ضرورت استمرار اجرای طرح جهاد آبرسانی
در چهارمحال و بختیاری
  رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو بر ضرورت استمرار اجرای طرح جهاد آبرسانی در استان چهارمحال و بختیاری تا رفع تنش آبی تاکید کرد.
رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو در جلسه ای که با حضور استاندار چهارمحال و بختیاری و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان در ارتباط با وضعیت پروژه های جهاد آبرسانی استان برگزار شد، با اشاره به اقدامات انجام شده برای رفع تنش آب شرب استان چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: تامین آب پایدار از اولویت برنامه‌های وزارت نیرو است.
میثم جعفرزاده با تاکید بر اینکه جهاد آبرسانی در استان چهارمحال و بختیاری تا رفع تنش آبی ادامه می یابد، خاطر نشان کرد: به همین منظور قرارداد سوم جهاد آبرسانی فقط برای دو استان در نظر گرفته شده است که استان چهارمحال و بختیاری جزو این دو استان است که بر این اساس قرارداد سوم جهاد آبرسانی منعقد شده و به شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال و بختیاری برای اجرا ابلاغ شده است.
وی اظهار امیدواری کرد با پیگیری متقابل مسئولان استانی و کشوری و همچنین همکاری مردم به زودی شاهد افتتاح تمامی طرح های آبرسانی در استان چهارمحال و بختیاری باشیم. گفتنی است میثم جعفرزاده رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو از تعدادی از پروژه های جهاد آبرسانی در چند شهرستان از جمله کوهرنگ بازدید کرد و از نزدیک در جریان پیشرفت پروژه های جهاد آبرسانی و برنامه های پیش رو قرار گرفت. همچنین در این جلسه حیدری،استاندار چهارمحال و بختیاری از اقدامات موثر وزارت نیرو در حوزه آب، مخصوصا مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو که از طریق قرارگاه محرومیت زدایی کارهای خوبی برای رفع تنش آبی روستاها در دست اجرا دارند، تشکر کرد و گفت: وزارت نیرو در رفع تنش آبی استان اقدامات خوبی انجام داده است و خواستار توجه به فصل کاری محدود جهت تکمیل پروژه های آبرسانی استان چهارمحال و بختیاری شد. کریمی،مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان در این جلسه گزارشی از اقدامات انجام شده و همکاری های مسئولان و همچنین همراهی های مردم در خصوص پیشرفت جهاد آبرسانی در شهرستان های استان ارائه کرد و با اشاره به پیشرفت پروژه های آبرسانی در سراسر استان،یادآور شد: نتیجه این اقدامات، بهره برداری از ۵۱ پروژه توسط شرکت آب و فاضلاب استان در هفته دولت شد.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه