روزنامه کائنات
6

انرژی

۱۴۰۳ يکشنبه ۱۸ شهريور - شماره 4667

سخنگوی صنعت آب:

آب رهاسازی شده از زنجیره سدهای کارون در گتوند ذخیره شد

  سخنگوی صنعت آب با بیان اینکه «رهاسازی آب از سدها در تابستان امسال کاملا طبق برنامه بوده و به‌هیچ‌وجه خارج از برنامه هیچ رهاسازی آبی نداشته‌ایم»، گفت: سد گتوند به‌طور کامل پر شده و بالغ بر ۴.۷ میلیارد مترمکعب آب پشت این سد ذخیره شده است.
به گزارش کائنات و به نقل از پاون، فیروز قاسم‌زاده، سخنگوی صنعت آب اظهار داشت: سدهای زنجیره کارون مجموعا به‌میزان 70درصد پرشدگی دارند.
وی افزود: در بین سدهای زنجیره کارون، وضعیت سد گتوند از نظر ذخایر آبی از سدهای دیگر بهتر است، به طوری که گتوند به‌طور کامل پر شده و با پرشدگی 100درصدی، بالغ بر 4 میلیارد و 700 میلیون مترمکعب آب پشت این سد ذخیره شده است.
قاسم‌زاده تصریح کرد: تمام آنچه از سدهای بالادست زنجیره کارون برای تولید انرژی برق‌آبی رهاسازی شده، در سد گتوند ذخیره شده است که این ذخایر می‌تواند برای تأمین آب شرب و کشت پاییزه خوزستان، بسیار مناسب باشد.
وی ادامه داد: سدهای تهران نیز 30درصد پرشدگی دارند که نسبت به آمار متوسط 5ساله، حدود 19درصد کمتر است. سخنگوی صنعت آب در خصوص میزان رهاسازی آب از سدها در تابستان امسال برای تولید انرژی برق‌آبی گفت: از نیروگاه‌های برق‌آبی برای تولید برق تابستان استفاده مناسبی صورت گرفته است، اما رهاسازی آب از سدها در تابستان امسال کاملا طبق برنامه بوده و به‌هیچ‌وجه خارج از برنامه رهاسازی آبی نداشته‌ایم.

سخنگوی صنعت برق مطرح کرد؛
لزوم سرمایه‌گذاری در بخش نیروگاهی
  سخنگوی صنعت برق گفت: برای پاسخگویی به رشد بی‌رویه مصرف برق باید سرمایه‌گذاری در بخش نیروگاهی و ارتقای تولید نیروگاه‌های موجود سرعت گیرد.
به گزارش کائنات و به نقل از پاون، مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به نشست اخیر وزیر نیرو با رئیس صندوق توسعه ملی گفت: وزیر نیرو به دنبال ایجاد جذابیت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری درحوزه تولید برق است.
وی با اشاره به اینکه ناترازی برق در شهریور ماه جاری به ۱۹هزار و ۷۰۰ مگاوات رسید، یادآور شد: ناترازی موجود بسیار زیاد و به اندازه مصرف برق دو تا سه کشور همسایه شمالی ایران است.
سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: باید خود را برای پاسخگویی به مصرف برق تجهیز کنیم و در این خصوص سرمایه گذاری در بخش نیروگاهی و ارتقای تولید نیروگاه‌های موجود نیز باید سرعت پذیرد.
مدیرعامل توانیر با تاکید براینکه برخی از نیروگاه‌های کشور بالاتر از میانگین عمر خود در حال فعالیت هستند و راندمان مناسبی ندارند، گفت با همکاری صندوق توسعه ملی و برنامه وزیر نیرو برای ایجاد جذابیت‌های لازم جهت سرمایه‌گذاری درحوزه تولید برق، امیدواریم همکاری خوبی در این خصوص شکل گرفته و ناترازی کاهش یابد.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه