روزنامه کائنات
6

انرژی

۱۴۰۳ يکشنبه ۲۸ مرداد - شماره 4657

شمار دکل‌های حفاری آمریکا کاهش یافت


  شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز از کاهش تعداد دکل‌های نفت و گاز طبیعی شرکت‌های حفاری آمریکا برای دومین بار در سه هفته خبر داد.
به گزارش کائنات و به نقل از شانا، شرکت بیکرهیوز در گزارشی اعلام کرد تعداد دکل‌های فعال نفت و گاز طبیعی شرکت‌های انرژی آمریکا برای دومین بار در سه هفته کاهش یافت.
براساس گزارش این شرکت، تعداد دکل‌های نفت و گاز که نشانه‌ اولیه تولید در آینده به‌شمار می‌رود، با دو عدد کاهش به ۵۸۶ دستگاه رسید.
به‌ گفته بیکرهیوز، مجموع تعداد دکل‌ها همچنان ۵۶ دستگاه یا ۸.۷درصد کمتر از مدت‌زمان مشابه پارسال است. شمار دکل‌های نفتی آمریکا با دو عدد کاهش به ۴۸۳ دستگاه رسید، درحالی‌که تعداد دکل‌های گازی این کشور با افزایش یک‌عددی به ۹۸ دستگاه رسید. شمار دکل‌های نفت و گاز آمریکا پس از افزایش ۳۳درصدی در سال ۲۰۲۲ و ۶۷درصدی در سال ۲۰۲۱، حدود ۲۰درصد در سال ۲۰۲۳ کاهش یافت. کاهش قیمت‌ نفت و گاز و افزایش هزینه‌های نیروی کار و تجهیزات به‌دلیل بالارفتن تورم و تمرکز بیشتر شرکت‌ها بر پرداخت بدهی و افزایش بازگشت سرمایه سهامداران به‌ جای بالابردن تولید، از عوامل کاهش تعداد دکل‌ها به‌ شمار می‌رود. قیمت نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا پس از کاهش حدود ۱۱درصدی در سال ۲۰۲۳، تاکنون حدود ۷.۱درصد در سال ۲۰۲۴ افزایش داشته است. قیمت ‌معامله‌های آتی گاز آمریکا هم پس از افت ۴۴درصدی در سال ۲۰۲۳، از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون حدود ۱۴درصد کاهش داشته است. شرکت‌های شیل آمریکا با هدف بهبود بازده حفاری و عملیات شکست هیدرولیک به رشد تولید خود با دکل‌های کمتر ادامه می‌دهند. تولیدکنندگان چاه‌ها را تا سه مایل گسترش می‌دهند، چاه‌های بیشتری را روی بستر حفاری به‌صورت فشرده حفر می‌کنند و به‌طور همزمان برای چند چاه عملیات شکست هیدرولیک را انجام می‌دهند. شرکت‌های بزرگ نفتی با استفاده از فناوری‌های جدید و کشتی‌های حفاری که قادر به مقابله ایمن با نیروهای وارده هستند، تمرکز بیشتری بر چاه‌های پرفشار نفت معطوف می‌کنند. بهره‌برداری از چاه‌های پرفشار در اعماق دریا می‌تواند امکان بازیابی ۲ میلیارد بشکه نفت بیشتر را از خلیج مکزیک در آمریکا فراهم کند.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه