روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۳ سه شنبه ۲۳ مرداد - شماره 4654

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی خبر داد

پایانی بر ۱۴ سال بلاتکلیفی استخر کارگران اسفراین


   مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی از پایان بلاتکلیفی ۱۴ ساله برای ساخت استخر کارگران شهرستان اسفراین و افتتاح آن در این هفته خبر داد.
مهدی اسلام‌خواه  اظهار کرد: پروژه استخر کارگران شهرستان اسفراین از سال ۱۳۸۹ آغاز شده و تاکنون به‌دلیل تامین نشدن منابع مالی روی زمین مانده بود.
وی بیان کرد: در سفر هیئت دولت به استان حدود ۱۵ میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شد و در سرجمع اعتبارات ۲۶ میلیارد تومان برای آن هزینه شد.
وی ادامه داد: شهرستان اسفراین، شهرستان صنعتی خراسان شمالی است و وجود استخر کارگران در آن، اهمیت زیادی دارد که با پیگیری‌های بسیار توانستیم این پروژه را پس از ۱۴ سال به پایان برسانیم و این هفته آن را با حضور معاون وزیر کار افتتاح می‌کنیم.
اسلام‌خواه گفت: تکمیل مجموعه ورزشی کارگران در فاروج، دیگر برنامه ماست که قرار است چمن مصنوعی آن، این هفته توسط یک مهمان کشوری به بهره‌برداری برسد.
وی تاکید کرد: وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی، یک مجموعه با انواع فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و قضایی است و تمام فعالیت‌های دولت در این وزارتخانه وجود دارد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی به اشتغال فارغ‌التحصیلان اشاره کرد و گفت: برنامه‌های ویژه‌ای برای حوزه اقتصاد مقاومتی وجود دارد و امسال قرار است از حدود ۸۰۰۰ اشتغالی که سهم خراسان شمالی است، ۳۸ درصد آن در حوزه فارغ‌التحصیلان باشد.
وی بیان کرد: از کل تسهیلات اشتغالی که برای استان در حوزه مشاغل خانگی در نظر گرفته شده نیز قرار است ۱۵ درصد برای فارغ‌التحصیلان اختصاص یابد. تلاش ما این است تا از توانمندی فارغ‌التحصیلان در کسب و کار استفاده شود و به سمت استفاده از مهارت‌های تخصصی و توانمندی‌های نوین حرکت کنیم تا این افراد در اقتصاد کشور و کمک به توسعه آن دخیل شوند.

تجلیل از قضات برتر استان سمنان؛
تاکید دادستان انتظامی قضات کشور بر لزوم شناسایی نیروهای قضایی مستعد کشور
  دادستان انتظامی قضات کشور بر لزوم شناسایی نیروهای قضایی مستعد کشور و بهره گیری از ظرفیت آنان تاکید کرد.
 حجت الاسلام و المسلمین قدیانی ۲۲ مردادماه با تقدیر از اقدامات دادگستری استان سمنان اظهار کرد: باید در درون دستگاه قضایی افراد مستعد و توانمند مورد شناسایی قرار گیرند و از توانمندی آنها برای سِمت های مختلف استفاده شود.
دادستان انتظامی قضات کشور با اشاره به نظارت های قوه قضاییه بر نیروها و تجلیل از قضات برتر گفت: این مراسم متعاقب بازدید و ارزیابی های هیأت بازرسی از تمامی مراجع قضایی استان سمنان است که در اسفند ماه سال گذشته انجام شده بود.
وی ضمن تاکید بر دقت در انجام امور قضایی، جایگاه قضاوت را بسیار با اهمیت دانست و افزود: یک قاضی باید مسلط به تمامی ابعاد مرتبط به کار قضایی باشد.  
حجت الاسلام و المسلمین قدیانی بر لزوم بهبود کیفی آراء قضات تاکید کرد و گفت: اتقان و کاهش نقض آراء از مهمترین مسائلی است که می بایست مورد توجه ویژه قرار گیرد .
در ادامه یحیی جعفری، معاون دادسرای انتظامی در امور نظارت و ارزشیابی قضات با تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و اسارت آل الله به نظارت های انجام شده در دستگاه قضا در استان سمنان پرداخت و گفت: هیأت بازرسی که در استان سمنان حاضر شدند با در نظر گرفتن تمامی جوانب، گزارش کامل و جامعی را محضر ریاست قوه قضائیه منعکس کردند و تصمیم بر این شد تا از همکاران زحمتکشی که خدمات قضایی ارزنده ای را ارائه می دهند، قدردانی شود.
وی افزود: دادسرای انتظامی قضات کشور اشراف کاملی نسبت به وضعیت رفتاری و عملکردی هریک از همکاران دارد و با این اعتقاد که قضات شریف ترین و زحمتکش ترین افراد جامعه هستند، در راستای حفظ شأن و جایگاه این قشر و صیانت و حمایت از سرمایه انسانی دستگاه قضا، به دنبال افزایش انگیزه در خدمت رسانی به مردم و در عین حال انجام تکالیف نظارتی به بهترین وجه ممکن است.
همچنین حجت الاسلام و المسلمین اکبری، رئیس کل دادگستری استان سمنان با قدردانی از پذیرش دعوت مسئولان دادسرای انتظامی قضات کشور، جهت برگزاری این مراسم اظهار کرد: قوه قضائیه یکی از سه رکن حاکمیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که وظایف سنگین و خطیری را در امر قضا برعهده دارد.
وی افزود: اگر دستگاه قضایی بتواند وظایف خود را به درستی و به موقع انجام دهد، امر حاکمیت و حرکت نظام به سمت اهداف عالیه با سرعت بیشتر و مطلوبیت لازم پیش خواهد رفت و برای تحقق این مهم و جلوگیری از انحرافات احتمالی؛ وجود نهادهای نظارتی، امری مهم و جدی است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه