روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۳ سه شنبه ۲۳ مرداد - شماره 4654

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری مازندران؛

اهمیت ظرفیت بانک ها در توانمندسازی اقتصادی بهزیستی

 نشست بررسی منابع جزء ۳ و ۴ بند (ب) تبصره ۲ قانون بودجه ۱۴۰۳ با حضور سید رحیم بخشی مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری مازندران، سید اسماعیل هاشمی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان، فریبا بریمانی مدیرکل بهزیستی مازندران، مدیران و نمایندگان بانک های عامل استان و بصورت ویدئو کنفرانس با روسای ادارات بهزیستی شهرستانهای سراسر استان در سالن شیرخوارگاه شکوفه شهرستان ساری برگزار شد.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری مازندران در این مراسم گفت:یکی از راه های اصلی توانمندسازی مددجویان بهزیستی پرداخت وام های قرض‌الحسنه اشتغالزایی است که تحقق این مساله با همکاری بانک های عامل امکان پذیر خواهد بود.
 سید رحیم بخشی مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری مازندران ، گفت: توانمندسازی افراد دارای معلولیت و سایرگروه هدف بهزیستی در محور اشتغال صورت می گیرد و نقش بانک‌ها در ایجاد اشتغال برای مددجویان بر هیچ کس پوشیده نیست.
وی هدف اصلی  توانمند سازی و اشتغال معلولین و سایر گروه هدف را افزایش استقلال فردی، اجتماعی، اقتصادی در زندگی روزمره دانست و افزود: یکی از راه های اصلی توانمندسازی مددجویان بهزیستی پرداخت وام های قرض‌الحسنه اشتغالزایی است که تحقق این مساله با همکاری بانک های عامل امکان پذیر خواهد بود.
مدیر کل دفترهماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری مازندران ضمن لزوم همکاری بیشتر بانک‌های عامل استان در توزیع اعتبارات جهت تحقق تعهد اشتغال بهزیستی استان در سال‌جاری تاکید کرد و گفت: مقوله اشتغال از مهمترین دغدغه های مددجویان بهزیستی است و این امر مستلزم همت و نگاه ویژه همه دستگاه هاست.
وی در پایان گفت: نباید از ظرفیت بانک ها در جهت توانمندسازی اقتصادی جامعه هدف بهزیستی غفلت کرد و همکاری، تعامل و استفاده از ظرفیت‌ بانک ها و سایر دستگاههای اجرایی و اقشار مردم ما را در خدمت رسانی کمک می کند.
*اشتغال افراد دارای معلولیت جزء اولویت های سازمان بهزیستی است
بریمانی مدیرکل بهزیستی استان برنامه اشتغال افراد دارای معلولیت، بانوان سرپرست خانوار و بهبودیافتگان از اعتیاد را جز اولویت های سازمان بهزیستی دانست و گفت: تمرکز بر اشتغال مددجویان یکی از راه‌های توانمندسازی اقتصادی آنان است و باعث کاهش میزان بیکاری و همچنین رشد اقتصادی کشور می شود.
مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه بهزیستی با در نظر گرفتن توانمندی و مهارتهای گروه هدف زمینه اشتغال را برای این افراد فراهم می کند، یادآور شد: بهزیستی تمام تلاش خود را جهت توانمندسازی مددجویان بکار گرفته و در بسیاری ازمواقع با شناسایی توانمندی ها، مهارت آموزی و ارائه تسهیلات اشتغال زایی نسبت به  ایجاد اشتغال پایدار و استقلال، زمینه خروج گروه هدف را از چرخه سازمان فراهم می کند اما حمایت های خود را مادامی که نیاز داشته باشند دریغ نمی کند.
وی افزود: همه ما در قبال افراد کم توان، آسیب دیده اجتماعی و محرومین مسوولیت اجتماعی داریم و باید با ایجاد هم افزایی در به وجود آوردن درآمد پایدار برای ولی نعمتان بهزیستی گام برداریم.
این مسوول، سازمان بهزیستی را تنها نهاد دولتی حمایتی و تخصصی در کشور دانست و خاطر نشان کرد:  بهزیستی به عنوان متولی سلامت اجتماعی  در خدمت رسانی به افراد محروم جامعه و ساماندهی طیف آسیب‌پذیر فعالیت می کند و این مساله مستلزم گسترش امکانات و ارائه تسهیلات لازم برای دستیابی گروه هدف به رفاه می باشد.
بریمانی اضافه کرد: روش های ایجاد اشتغال جامعه هدف از طریق پرداخت تسهیلات قرض الحسنه بند ب، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اشتغال روستایی و پرداخت حق بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی جهت تثبیت اشتغال پایدار می باشد.
در پایان مدیرکل بهزیستی استان ضمن تشکر از حضور مدیران و نمایندگان بانکها و تعامل و همکاری در راستای اهداف و اجرایی شدن تعهدات بهزیستی از بانک هایی که در این راه همکاری بیشتری داشتند با اهدا لوح تقدیر کرد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه