روزنامه کائنات
2

سیاسی

۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۷ مرداد - شماره 4650

آمادگی شهر فرودگاهی امام (ره) برای ۴ هزار پرواز در ایام اربعین


 مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: بیش از ۸۲ درصد پروازهای اربعین از ترمینال سلام انجام می‌شود و برای چهار هزار پرواز آمادگی وجود دارد.
«سعید چلندری» با اشاره به تمهیدات شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) برای عملیات اربعین ۱۴۰۳ افزود: اربعین سال گذشته ۲ هزار و ۹۷۴ پرواز در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) انجام شد و امسال برای انجام چهار هزار پرواز آمادگی وجود دارد.
مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با بیان اینکه عملیات اربعین امسال هم‌زمان با سالگرد تدفین شهید دفاع مقدس در ترمینال سلام با حضور مسئولان لشکری و کشوری آغاز می‌شود، گفت: ۲۵ موکب برای پذیرایی از زائران برپا شده است.
چلندری ادامه‌داد: اتوبوس‌های لازم برای جابه‌جایی زائران از فرودگاه امام (ره) به ایستگاه مترو «شاهد» و میدان آزادی مستقر شده اند و بیش از ۱۲ هزار محل توقف رایگان خودرو برای خودروهای شخصی مشخص شده است.
وی در ادامه از اعلام آمادگی ۱۶ شرکت هواپیمایی برای انجام پروازهای اربعین حسینی خبر داد و گفت: برنامه ریزی پروازی این شرکت‌ها نیز انجام شده است.
مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) افزود: پیش‌بینی می‌شود با توجه به درخواست‌های پروازهای اربعین و هم‌زمان با سایر پروازهای؛ روزانه بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ پرواز در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) انجام شود که ۵۰ درصد آن به پروازهای عتبات اختصاص دارد.
چلندری با اشاره به برنامه توزیع ارز در فرودگاه امام اظهار داشت: هم اکنون دینار و ارز در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) توزیع می‌شود و اشخاصی که در سامانه مربوطه ثبت نامه انجام داده‌اند، می‌توانند ارز خود را در باجه مستقر در شهر فرودگاهی امام دریافت کنند.
وی تاکید کرد: زائران ایرانی با توجه به سخت‌گیری فرودگاه‌های بغداد و نجف باید بلیت رفت و برگشت تهیه کنند، زیرا اجازه ورود به این ۲ فرودگاه بدون داشتن بلیت برگشت به مسافران و زائران داده نمی‌شود.
مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) یادآور شد: هفته آینده به همراه معاونان وزیر سفری به عراق در پیش داریم تا علاوه بر نهایی کردن تعداد پروازها، تسهیلاتی برای زائران توان‌خواه فراهم کنیم تا هزینه‌ای از این بابت بر این دسته از زائران تحمیل نشود.


رسانه KHAMENEI.‌IR برگزار می‌کند
فراخوان ایده‌های مردم برای تحقق مشارکت در جهش تولید
  پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای جهت ارسال نظرات و ایده‌های مردم برای تحقق مشارکت در جهش تولید فراخوان داد. رهبر انقلاب اسلامی در پیام نوروزی، سال ۱۴۰۳ را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند. بر همین اساس، رسانه KHAMENEI.IR از مخاطبین خود دعوت می‌کند تا پیشنهادها، نظرات و ایده‌های خود را برای تحقق مشارکت مردم در جهش تولید از طریق صفحه ویژه‌ فراخوان به آدرس farsi.khamenei.ir/tolid-mardom ارسال کنند. پیشنهادهای دریافت شده پس از دسته‌بندی به مرور منتشر می‌شود و نظرات و راهکارهای مطرح شده برای عملیاتی شدن مشارکت مردمی در عرصه تولید، به دستگاه‌های مربوطه ارجاع داده خواهد شد. مخاطبان می‌توانند برای ارسال ایده‌ها به صفحه زیر مراجعه کنند.
farsi.khamenei.ir/tolid-mardom

ظریف:
نحوه نشستن کنونی رئیس جمهور در ملاقات با سران کشورها در جهان معمول‌تر است
  معاون راهبردی رئیس‌جمهوری به انتقادات درباره چیدمان صندلی‌ها در دیدارهای خارجی پزشکیان پاسخ داد.
 محمدجواد ظریف معاون رئیس جمهور در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:«گروهی نسبت به چیدمان صندلی‌ها در ملاقات‌های خارجی ریاست محترم جمهوری خرده گرفته و آن را خلاف شأن ایشان دانسته‌اند.پس از نزدیک به چهل سال حضور در ملاقات‌های سران کشورها با وزرای امور خارجه و حتی مقامات پایین‌تر، با اطمینان عرض می‌کنم که نحوه نشستن کنونی ریاست محترم جمهوری در جهان معمول‌تر است.در وقت کمی که داشتم، با جستجوی سریعی در اینترنت و نیز تصاویر ملاقات‌های خودم با سران کشورها، نمونه‌هایی را از چیدمان معمول انتخاب کردم که به پیوست تقدیم می‌کنم.هنر اطمینان از حفظ شأن رئیس جمهور در سفرهای خارجی است؛ و نه در داخل کشور که همه چیز در اختیار ماست و میهمان نوازی ایرانی همواره بر تکریم میهمان تاکید دارد.»

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه