روزنامه کائنات
2

سیاسی

۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۷ مرداد - شماره 4650

رئیس‌جمهور نسبت به اربعین اهتمام دارد

راهپیمایی اربعین امسال با شعار «کربلا طریق‌الاقصی» برگزار می‌شود


 مراسم شروع اربعین حسینی 1403 روز گذشته با حضور مقامات ایرانی و عراقی برگزار شد تا طی آن به زودی شاهد گردهمایی بزرگ و باشکوه جهان اسلام باشیم اما آنچه آیین اربعین امسال را با سال‌های گذشته متمایز می‌کند، دفاع از مردم مظلوم و مقتدر غزه است. اینبار مسلمانان جهان در تجمع بزرگ اربعین، یکصدا و متحد، نام فلسطین و قدس شریف را فریاد می‌زنند تا نشان دهند که امروز یاوران مردم فلسطین، اربعینی‌ها هستند.
اربعین با شعار «کربلا طریق الاقصی»
رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: دشمنان دنبال اربعین‌هراسی هستند ولی اربعین امسال پرشکوه‌تر از هر سال با شعار «کربلا طریق الاقصی» برگزار می‌شود.
سید مجید میراحمدی روز گذشته در مراسم افتتاحیه  اربعین حسینی ۱۴۰۳، ضمن گرامیداشت یاد شهید رئیسی بیان کرد: اگر امروز در موضوع اربعین شاهد تسهیل‌گری‌های بزرگ هستیم، به‌خاطر تلاش‌های رئیس‌جمهور شهید است که دغدغه سهولت این سفر را برای زائران داشت.
وی افزود: اربعین امسال در شرایط خاصی در حال برگزاری است که جهان شاهد جنایات رژیم صهیونیستی است و بیش از ۴۰ هزار فلسطینی مظلوم به شهادت رسیده‌اند؛ هم‌چنین جهان در انتظار خونخواهی یکی از سرداران جبهه مقاومت شهید اسماعیل هنیه است. رئیس ستاد اربعین گفت: اربعین حسینی یک موهبت الهی، کنگره بزرگ شیعیان جهان، ترکیبی از عشق و ایمان و نشانه‌ آمادگی برای مبارزه در راه خداست. اربعین تمدن‌ساز است و به‌ همین خاطر دشمنان دنبال اربعین‌هراسی هستند.
شهید رئیسی دغدغه‌ اربعین را داشت و آقای پزشکیان نیز بر این مسأله اهتمام دارد
احمد وحیدی وزیر کشور نیز در این آیین اظهار کرد: امام خمینی(ره) ۴۰ سال قبل فرمودند راه قدس از کربلا می‌گذرد و امروز این حقیقت را می‌بینیم. رهبر معظم انقلاب نیز فرموده‌اند که کلید رمزآلود ظهور در آزادی قدس است.
وی ادامه داد: تا مدتی قبل که رژیم صدام حاکم بود، رفتن به اربعین جرم تلقی می‌شد و اما امروز به برکت قیام مردم عراق بستر اربعین فراهم شده است. از دولت عراق متشکر هستیم که بستر برگزاری آیین باشکوه اربعین را فراهم کرده است. همه امکانات عراق به میدان آمده است و این مسئله را مدیون شهدا هستیم.
وزیر کشور عنوان کرد: امروز یاوران مردم فلسطین، اربعینی‌ها هستند؛ این نشان از عظمت و بزرگی اربعین برای تحقق آرمان‌های بشری و ظهور است. همه فعالان این عرصه و خدمتگزاران اربعین باید به خود افتخار کنند که توفیق خدمتگزاری را کسب کرده‌اند. شهید رئیسی دغدغه‌ اربعین را داشت و آقای پزشکیان نیز بر این مسأله اهتمام دارد.
زائران ۱۵۰ کشور جهان در راهپیمایی اربعین شرکت می‌کنند
سفیر عراق در جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز زائران از ۱۵۰ کشور جهان در راهپیمایی اربعین شرکت می‌کنند و هر روز بر تعداد آنها افزوده می‌شود.
نصیر عبدالمحسن عبدالله در مراسم آغاز مأموریت اربعین حسینی (ع) گفت: زیارت اربعین حسینی یک کار مشترک بین کارگروه‌ها و کمیسیون‌های مشترک ایران و عراق است که جلسات خود را در تمام سال برگزار می‌کنند و کار اصلی‌شان از ابتدای ماه صفر آغاز می‌شود.
سفیر عراق در ایران در ادامه از اقدامات دولت دو کشور برای ایجاد آمادگی‌های لازم با هدف برپایی مراسم اربعین حسینی (ع)، ساماندهی موکب‌داران و برقرارکنندگان امنیت در دو کشور در برگزاری این حماسه عظیم تقدیر کرد.
وی با بیان اینکه راهپیمایی از چند روز پیش به سمت کربلا آغاز شده است، گفت این راهپیمایی پیش از این به‌صورت محلی برگزار می‌شد، اما خیل عظیمی از شهدا در این مسیر در خون خود غلتیدند تا این مراسم که در گذشته ممنوعه بود، امروز جهانی شود. گورهای دسته‌جمعی که بعداً کشف شد، شاهدی بر این مدعاست.
نصیر عبدالمحسن عبدالله افزود: امروز زائران از ۱۵۰ کشور جهان در راهپیمایی اربعین شرکت می‌کنند و هر روز بر تعداد آنها افزوده می‌شود. ما امیدواریم که تعداد شرکت‌کنندگان‌به ۵۰ میلیون نفر برسد.
سفیر عراق در ایران تأکید کرد: ما مردم عراق ایمان داریم که هرچه داریم اول از فضل خدا م بعد هم از فضل امام حسین (ع) است. پس هرچه به زائران امام حسین (ع) ارائه می‌کنیم، کم است. به برادران ایرانی و زائران دیگر می‌گوییم که دل‌های ما و درب خانه‌های ما به روی شما باز است. امیدواریم به سلامتی در این مراسم شرکت کنید و به سلامت نزد خانواده‌ها خود بازگردید.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه