روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۳ دوشنبه ۱ مرداد - شماره 4638

شاهد روند تصاعدی حملات یمنی‌ها از دریا و هوا علیه اسرائیل خواهیم بود


 «صباح زنگنه» کارشناس مسائل بین‌الملل درباره حملات اسرائیل به یمن در پاسخ به حمله پهپادی انصارالله به تل‌آویو گفت: یمنی‌ها جدی‌ترین قوم منطقه بین کشورهای عربی هستند و این جدیت خیلی چشم‌انداز آینده را مشخص می‌کند. آنها هدف را مشخص کردند که آن قطع حملات اسرائیل به غزه است، بنابراین اگر حملات اسرائیل به غزه قطع شود، حملات یمنی‌ها هم قطع می‌شود.
وی با اشاره به حمله بی‌سابقه یمن‌ به تل‌آویو با استفاده از پهپادهای نظامی اظهار کرد: به نظر یمنی‌ها به نوع عملیات‌شان علیه اسرائیل، تنوع بیشتری دادند و علاوه بر اینکه در دریا با اسرائیل و حامیانش می‌جنگیدند اکنون با نوع تسلیحات جدیدتر و ابتکارات بیشتر وارد شدند و این یعنی یمنی‌ها با جدیت و اصرار بر اهدافی که اعلام کردند، ادامه می‌دهند.
این کارشناس مسائل بین‌الملل درباره ادامه حملات میان رژیم صهیونیستی و یمن گفت: به نظرم این حملات ادامه پیدا خواهد کرد؛ یمنی‌ها یک روند بالارونده‌ای در استفاده از انوع تسلیحات و عملیات نظامی علیه اسرائیل و برخی کشورهای منطقه داشتند و هر روز یک ابتکار جدید به کار بردند و این ابتکارات هم‌چنان ادامه پیدا خواهد کرد. زمانی عملیات متقابلی علیه عربستان و امارات انجام دادند و بعد به موضوع غزه که رسیدند موضوع جدیدی مطرح شد و با وجود توقف نسبی عملیات علیه عربستان و امارات، علیه اسرائیل وارد عمل شدند. وقتی دولت‌های عرب اقدام عملی علیه اسرائیل انجام ندادند و برخی از آنها حتی به لحاظ لجستیکی به اسرائیل کمک کردند، یمنی‌ها با ایستادگی جدی این فاز جدید را شروع کردند. زنگنه گفت: معتقدم با هماهنگی‌ که کشورهای حامی فلسطین اشغالی از این مردم غزه و یمن دارند، انصارالله با ابتکارات جدیدتری پیش می‌رود.
وی با بیان اینکه برای اولین بار شاهد هستیم یک کشور در محاصره، علیه تل‌آویو که پایتخت سیاسی، اقتصادی، تجاری و امنیتی رژیم صهیونیستی است، اقدام کرده است گفت: حتی آمریکا و انگلیس هم نتوانستند تا کنون علیه اقدامات یمنی‌ها کاری انجام دهند به شکلی که مانع آن شوند.
این کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: معتقدم از این پس شاهد روند تصاعدی حملات یمنی‌ها از دریا و هوا علیه اسرائیل خواهیم بود، البته اسرائیل هم حمله می‌کند و پاسخ می‌دهد کما اینکه دیدیم شنبه شب یک معدن سوخت در یمن را منفجر کرد اما آنها به خوبی می‌دانند که این پاسخ یک دلیل دیگری در اختیار یمنی‌ها قرار می‌دهد تا هم از موجودیت کشور خودشان دفاع کنند و هم تعرض جدی‌تری را علیه اسرائیل انجام دهند.
وی درباره واکنش رژیم صهیونیستی به حملات هوایی یمنی‌ها اظهار کرد: اسرائیل بعد از اینکه از حمایت‌های آمریکا و انگلیس مایوس شد، این کار را انجام داد، اما پاسخ‌هایی که در آینده از یمن و انصارالله دریافت می‌کند اسرائیل را پشیمان‌تر خواهد کرد چون الان علاوه بر درگیری در موضوع غزه، تعرض به زندگی و امنیت مردم یمن هم صورت گرفته است و شاهد جدیت و تصمیم قاطعانه‌تر یمنی‌ها در این رابطه خواهیم بود.
زنگنه درباره جسارت یمن در حمله به تل‌آویو تصریح کرد: ما شاهد تحولی مهم در بافت و ساختار دفاعی یمنی‌ها هستیم و ابتکاراتی که به خرج دادند حاکی از قدرت مانور و آمادگی برای تحولات جدید را نشان داده است و اگر مستقیم این حملات ادامه یابد، حتما یک همدلی میان ملت‌ها و برخی دولت‌های منطقه علیه اسرائیل شکل می‌گیرد و این پشتوانه یمنی‌ها نیز خواهد بود.
وی تاکید کرد که یمنی‌ها طیفی از اهداف بازدارنده را در دستور کار دارند که آن طیف را هنوز به طور کامل به کار نبردند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه