روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۳ چهارشنبه ۶ تير - شماره 4621

سخنگو دولت خبر داد؛

آیین‌نامه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ابلاغ شد


 علی بهادری جهرمی در حساب شخصی خود در شبکه ایکس نوشت:آیین‌نامه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان عزیز ابلاغ شد؛ بر مبنای این آیین‌نامه، مبلغی به‌عنوان علی‌الحساب برای بازنشستگان واریز خواهد شد. تعیین میزان دقیق افزایش حقوق برای هر بازنشسته، پس‌از نهایی شدن قانون برنامه و صدور احکام جدید صورت می‌گیرد.

با حضور وزیر کشور؛
ورزشگاه ۳۰ هزار نفری آیت‌الله رئیسی کرمان افتتاح شد
 ورزشگاه ۳۰ هزار نفری آیت‌الله رئیسی کرمان با حضور احمد وحیدی وزیر کشور، استاندار کرمان و جمعی از مسئولان افتتاح شد.
کلنگ احداث ورزشگاه شهید آیت الله رئیسی، سال ۱۳۸۵ بر زمین زده شد، سال ۹۲ ـ ۹۳ بر اساس مشکلات مطرح شده، سکوها برداشته و مجدد نصب شدند. فاز نخست این ورزشگاه، ۳۰ هزار نفری تعریف شده ولی بر اساس نقشه‌های مهندسی(با تکمیل پروژه در فازهای بعدی خود) می‌تواند تا سقف ۶۰ هزار نفر را هم پوشش دهد. این ورزشگاه یکی از شکیل‌ترین ورزشگاه‌های ایران است و می‌توان برای آن سقف نیز تعبیه کرد. ورزشگاه شهید آیت الله رئیسی طبق آخرین استانداردهای جهانی احداث شده و دارای چهار رختکن، سالن گرم و خشک، سالن کنفرانس استاندارد است که در فازهای بعدی ضمن دارا بودن سالن چند منظوره، استخر و ... تبدیل به مجموعه ورزشی می‌شود. در سال ۹۳ ـ ۹۴، چهار زمین تمرینی (دو زمین چمن مصنوعی و دو زمین چمن طبیعی) برای این ورزشگاه راه‌اندازی شده که اکنون بازی‌های تیم‌های پایه مس در زمین شماره ۲ (زمین چمن مصنوعی) آن برگزار می‌شوند. چمن این ورزشگاه تعویض شده و اکنون از با کیفیت‌ترین زمین‌ها به شمار می‌رود. از لحاظ امکاناتی نیز این ورزشگاه جزء مجهزترین ورزشگاه‌های کشور به شمار می‌رود که می‌تواند میزبان بازی‌های ملی و لیگ‌های برتر کشور باشد.

از سوی رئیس مجلس شورای اسلامی؛
قانون برنامه پنج‌ساله هفتم پیشرفت
جمهوری اسلامی ایران ابلاغ شد
 محمدباقر قالیباف رئیس قوه مقننه در نامه‌ای «قانون برنامه پنج‌ساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران» را به دولت ابلاغ کرد.
در نامه محمدباقر قالیباف آمده است:
عطف به نامه شماره ۵۱۸۷۷ مورخ ۱۴۰۳/۳/۲۸ مطابق اصول یکصد و بیست و سوم (۱۲۳) و یکصد و سی و یکم (۱۳۱) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران «قانون برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران» مصوب جلسه علنی روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۳/۳/۱ که از سوی مجمع محترم تشخیص مصلحت نظام در اجرای اصل یکصد و دوازدهم (۱۱۲) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ماده (۲۰۰) قانون آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۱۴۰۳/۴/۲ موافق با مصلحت نظام تشخیص داده شده است، به پیوست ابلاغ می‌شود.

با دستور سرپرست ریاست جمهوری،
 فاز دوم پایانه نفتی قشم افتتاح شد
 فاز دوم پایانه نفتی قشم به عنوان یادگاری ماندگار از سوی دولت سیزدهم به صورت وبینار با دستور محمد مخبر سرپرست ریاست میلیارد ریال و اشتغالزایی برای 220 نفر به بهره برداری رسید.
عضو موظف هیات مدیره و معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان با اعلام این خبر بیان داشت: فاز دوم پایانه نفتی قشم شامل عملیات طراحی و مهندسی، ساخت و راه اندازی 7 مخزن ذخیره سازی با ظرفیتی حدود سه و نیم میلیون بشکه و همچنین اجرای SPM ، PLEM خط لوله کشی و خط دریا و سایر عملیات اجرایی مرتبط با تکمیل پروژه می باشد. محمد منصور عظیم زاده اردبیلی ادامه داد: فاز اول این پروژه در سال 1397 توسط شرکت سرمایه گذاری نفت قشم، تحت ذخیره سازی نفت خام و میعانات گازی در جنوب جزیره قشم آغاز شد.  وی افزود: در این پروژه بارگیری و تخلیه نفت خام بین مخازن ذخیره سازی خشکی و تانکرهای نفت توسط یک گوی شناور و از طریق دو خط لوله 36 اینچی انجام می شود. معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان خاطرنشان ساخت: فاز نخست این پروژه شامل عملیات طراحی، ساخت و راه اندازی 6 مخزن ذخیره سازی به میزان سه و نیم میلیون بشکه در سال 1398 به بهره برداری رسید و حالا با راه اندازی فاز دوم که عملیات اجرایی آن از سال ۱۴۰۰ تاکنون انجام شده است ظرفیت ذخیره سازی تا سقف بیش از 7 میلیون بشکه افزایش یافته و ۲ برابر شد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه