روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۳ يکشنبه ۳ تير - شماره 4619

عضو کمیسیون سیاست خارجی در گفت وگو با کائنات

گفتمان نامزدهای انتخابات مشارکت زا نشده است


  عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر نامزد ریاست جمهوری در حوزه سیاست خارحی و اقتصاد موضوعاتی بیان کند و ارتباط این دو با هم و بر سفره مردم را به روشنی شفاف کند قطع به یقین منجر به کشاندن حداکثری مردم در پای صندوق رای می شود.
ابوالفضل ظهره وند کارشناس و تحلیلگر سیاسی و عضو کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی در گفت و گو با کائنات درخصوص مولفه های مهم رئیس جمهور آینده که حلال مشکلات خواهد بود گفت: مولفه های مهم و مختلفی برای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری قابل مطرح کردن است اما برای اینکه دراین بین دچار دوگانگی و پریشان خاطری نشویم باید به دو مولفه کلیدی بیش از سایر شاخص ها در انتخاب رئیس جمهور آینده توجه کنیم.
وی در این باره خاطر نشان کرد: بی تردید دو مولفه کلیدی یعنی تجربه تئوریک و میدانی در حوزه اقتصاد و سیاست خارجی در انتخاب رئیس دولت چهاردهم بسیار حائز اهمیت است لذا مردم باید به این شاخص ها بسیار توجه کنند.
وی در این باره توضیح بیشتری داد و گفت: کسانی که در حوزه اقتصاد و سیاست خارجی تجربه میدانی و تحصیلات آکادمیک داشته باشند می توانند قابل اتکا باشند اما متاسفانه تا کنون در گفتمان نامزدهای ریاست جمهوری این موارد به صورت صریح و شفاف مشاهده نشده و در گفتمان آنها به ریز جزییات پرداخته نشده است.
عضو کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی گفت: متاسفانه تا کنون در گفتمان نامزدها شاهد فقدان این دو مولفه هستیم در حالی که اگر این دو مولفه را داشته باشند مردم با اطمینان بیشتری به آنها یعنی به بهترین گزینه رای می دهند.
ظهره وند درباره بیان مصادیق در حوزه های یاد شده گفت: به عنوان مثال نامزد ریاست جمهوری باید مشخص کند در حوزه کشاورزی، صنعت، بازار، مناسبات اجتماعی، روابط با شرق، غرب، کشورهای پیرامونی چه برنامه ای دارد اینگونه مردم متوجه فهم واقعی نامزد ریاست جمهوری از مسائل و مشکلات موجود و نوع نگاه وی به فرصت ها و تهدیدات پیش رو می شوند.
وی در این باره تصریح نمود: اگر نامزد ریاست جمهوری در حوزه سیاست خارحی و اقتصاد موضوعاتی بیان کند و ارتباط این دو با هم و بر سفره مردم را به روشنی شفاف کند قطع به یقین منجر به کشاندن حداکثری مردم در پای صندوق رای می شود.
وی به اولین انتخابات ریاست جمهوری بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: آقای بنی صدر چون گفتمان روشن تری نسبت به سایر نامزدهای ریاست جمهوری داشت توانست با تراز متفاوتی نسبت به بقیه با رای 11 میلیونی رئیس جمهور شود اما وی در شناخت از عرصه بین الملل و گفتمان امام انقلاب و مسائل اقتصادی تجربه میدانی نداشت امروز وضعیت نسبت به اوایل انقلاب بسیار متفاوت شده و باید آسیب شناسی کنیم تا بهترین گفتمان و مدیری اجرایی راهی پاستور شود چرا که گفتمان های واقعی و راه یابی صاحب یک گفتمان اصیل، اصلی و روشن است که می تواند مسائل ومشکلات را رفع کند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه