روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۳ يکشنبه ۳ تير - شماره 4619

در ستاد و میدان چه می گذرد؟


 دیروز هم روز پر کاری برای نامزدها و ستادهای انتخاباتی بود. در زیر بخشی از رخدادهای روز گذشته را با هم مرور می کنیم:
 حمیده زرآبادی سخنگوی ستاد انتخاباتی پزشکیان شد
 «سیده حمیده زرآبادی» نماینده دهمین دوره مجلس شورای اسلامی سخنگوی ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شد.
جلیلی: هر دانشگاه
باید یک دولت سایه باشد
سعید جلیلی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری صبح  دیروز با حضور در سالن علامه امینی دانشگاه تهران، در جمع اساتید دانشگاه‌ها گفت: اگر در دولت باشم این موضوع را دنبال می‌کنم هر دانشگاه یک دولت سایه باشد. دانشگاه محل بررسی دقیقی و علمی پدیده‌ها است. باید ارتباط پیدا کند به آنچه در کشور می‌گذرد. وی افزود: این جهان فرصت که لازمه آن یک ایران جهش است موتور آن باید دانشگاه باشد و این برنامه‌ریزی می‌خواهد.
پاسخ وزارت ارتباطات به آذری جهرمی: ۴۰ درصد خانوارهای شهری به فیبر نوری دسترسی دارند
محمد احسان خرامید مدیر روباط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در رشته توئیتی در شبکه اجتماعی ایکس جواب نقد آذری جهرمی وزیر ارتباطات به امارهای اعلام شده از سوی سعید جلیلی در سومین مناظره انتخاباتی پاسخ داد و نوشت: در دوره شما یک متر فیبرنوری در شهرها کشیده نشد و شما اعتقاد داشتید که اتوبان احتیاج نداریم. در این دو سال بیش از 10000 کیلومتر در 200 شهر کشیده شده و 40 درصد خانوارهای شهری به فیبر نووری دسترسی ندارندو ما کارمان شفاف است، از همشهریها در جهرم سوال کنید و  iranfttx.ir را ببینید.
قاضی‌زاده هاشمی: اصلاح ساختارهای تبعیض آمیز در اولویت رسیدگی دولت خانواده است
امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در رشتته توئیتی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:‌ حدود ۸۵ درصد از زنان ما در اقتصاد مشارکتی ندارند. بسیاری از زنان به دلیل ساختارهای فعلی اجتماعی و اداری موجود امکان نقش‌آفرینی ندارند. اصلاح این ساختارهای تبعیض آمیز در اولویت رسیدگی دولت خانواده است.
پزشکیان: مردم خود تصمیم گیرند
مسعود پزشکیان در جمع مردم کردستان گفت: ️ دیروز یکی در اون صداوسیما می‌گفت من نمی‌گذارم تو رییس‌جمهور شوی، تو چیکاره ای که نگذاری؟! وی افزود:  این مردم ما هستند که تصمیم می‌گیرند چه کسی در قدرت باشد یا نباشد. به گفته پزشکیان مردم با حضور در صحنه، این گونه افراد مدعی که تصور می‌کنند عقل کل هستند را پس می‌زنند.
بیانیه نهضت آزادی: از مسعود پزشکیان حمایت می‌کنیم
نهضت ازادی بیانیه ای صادر کرده و اعلام کرد که به نظر می‌رسد برای خروج از چرخه خشونت و پرهیز از افزایش آسیب‌های ملی، باید از چنین فرصت انتخاباتی در راستای راهبرد اصلاحات جامعه محور البته بصورت مسالمت‌جویانه و خشونت‌پرهیز بهره گرفت، راهبردی که بتوان درسایه وفاق ملی و با مشارکت حداکثر نیروهای اجتماعی پیموده و به یک توافق جمعی میان آحاد ایرانیان برای گذار به دموکراسی و حاکمیت ملت رسید. برای اصلاح شرایط کنونی، راهی کم‌هزینه‌تر و مطمئن‌تر از انتخابات آزاد و سالم وجود ندارد
قالیباف: تحریم‌ها کاغذپاره نیست معضل است و حلش می‌کنم
محمدباقر قالیباف نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: من از آن زمانی که مطرح می‌کردند تحریم یک کاغذ پاره‌ای بیش نیست، مخالف بودم، من با مذاکره مخالف نیستم اما مذاکره یک مبارزه است و باید بدانیم که رو به رو دشمن است. وی افزود: باید به‌گونه‌ای مذاکره کرد که اجازه ندهد به ما ضربه بزند مگر برجام نبود وقتی آمریکا دید برایش مفید نیست از آن بیرون آمد. قالیباف اظهار کرد: باز هم تکرار می‌کنم تحریم کاغذ پاره نیست بلکه معضل است و باید حل شود و اگر توفیق شد رئیس‌جمهور شدم حتما مذاکره را دنبال خواهم کرد.
حسین الله ‎کرم: رقابت انتخاباتی بین جلیلی و قالیباف خواهد بود
 حسین الله‌کرم دبیرکل جمعیت رزمنده مدافع انقلاب (رزما) گفت: به نظرم رقابت انتخاباتی بین جلیلی و قالیباف خواهد بود. زیرا ملت اسلامی ایران به دلیل شهادت آیت‌الله رئیسی خواستار ثبات در وضع فعلی و تداوم دولت خدمت آن شهید والامقام هستند. لذا آقای جلیلی در رقابت با قالیباف پیروز انتخابات در مرحله اول خواهد بود. شاید شما بپرسید که چرا آقای جلیلی رای دارد اما قالیباف و پزشکیان رای ندارند!

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه