روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۳ يکشنبه ۲۷ خرداد - شماره 4615

مدیرکل بیمه سلامت مازندران:

باید سیاست‌ها در زمینه نحوه آموزش طب ورزش تغییر پیدا کند


 دکتر حسین جلاهی، مدیر کل بیمه سلامت مازندران طی سخنانی در نشست تخصصی مرکز ملی تحقیقات سازمان بیمه سلامت(وبینار)با عناوین «فیزیولوژی ورزش در پیشگیری از بیماریها» و «هزينه و اثر بخشى تمرينات تركيبى بر دوز انسولين تزريقى و برخى عوامل مرتبط با آن در بيماران ديابتى نوع ٢»  که به صورت کشوری و با همکاری این اداره کل، مرکز ملی تحقیقات بیمه سلامت، دانشگاه علوم پزشکی مازندران و اداره کل بیمه سلامت و دانشگاه علوم پزشکی زنجان برگزار شد بیان داشت: در حال حاضر حدوداً در چهار دانشگاه گروه طب ورزش را داریم. به نظر من باید سیاست‌ها در زمینه نحوه آموزش طب ورزش تغییر پیدا کند. همه دانشگاه ها در کشور طب ورزش را داشته باشند و اگر هم ندارند، در یک گروه مرتبط علمی یک نفر به عنوان متخصص طب ورزش در دانشگاه حضور داشته باشد. وی افزود: برگزاری نشست‌های تخصصی در زمینه طب ورزشی اثرات بسیار خوبی را به همراه دارد. مردم ما آگاهی بیشتری پیدا می‌کنند ولی باید دانشگاه‌هایمان را فعال تر کنیم تا این کار گسترده‌تر شود. وی افزود: به شکر خدا این نگاه در سازمان بیمه سلامت بسیار پررنگ است.
مدیر کل بیمه سلامت مازندران در ادامه بیان داشت: ضربان قلب در ورزش کردن افزایش پیدا می‌کند و همین امر در تأمین و ارتقاء سلامت اثرات بسیار زیادی دارد اگرچه افراد مبتلا به بیماریهای قلبی حتماً بر اساس توصیه های پزشک باید اقدام به ورزش های متناسب نمایند. علاوه بر آن، ورزش در ترشح هورمونهای مفید بدن نیز نقش بسیار زیادی دارد. دکتر جلاهی افزود: ما در فرهنگ قرآنی نیز به صراحت داریم انسان حق ندارد به حق النفس  که از آن یاد می‌کنیم ضرر وارد کند و هر فرد به عنوان یک مسلمان باید فعالیت ورزشی مناسبی داشته باشد. همچنین در قرآن کریم آمده است: وقتی خداوند طالوت را به عنوان فرمانده انتخاب نمود و افرادی به این انتخاب اعتراض می‌ کردند، خدای کریم در پاسخ می‌فرماید: به خاطر دو ویژگی علمی و جسمی که قوی‌تر از شما بود این امر اتفاق افتاد و این کار نشان می‌دهد سلامتی بسیار مهم است و سبک زندگی همراه با ورزش نیاز جامعه است.
مدیرکل بیمه سلامت مازندران همچنین افزود: وزارت ورزش و جوانان نیز باید در کارکردش نسبت به سبک زندگی بسیار بیشتر ورود کند. باید بررسی شود که ما در امر ورزش همگانی عملکرد مثبتی داشتیم یا فقط ورزش حرفه‌ای را حمایت کردیم و بر این اساس باید در سیاست گذاری در این امور توجه بیشتری نماییم.
لازم به ذکر است در این نشست تخصصی، دکتر سید علی اکبر محمودی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران مطالبی با عنوان:  نقش فیزیولوژی ورزش در پیشگیری از بیماریها را به صورت وبینار برای شرکت کنندگان تشریح نمود. وی مطالبی با موضوعات: نقش ورزش در سلامتی قلب، در کاهش کلسترول خون، درعملکرد سیستم عصبی مرکزی، درعملکرد سیستم اسکلتی عضلانی و در پیشگیری از سرطان را تشریح نمود. وی افزود: زندگی امروز ما ماشینی شده و همین امر باعث بی تحرکی افراد شده است و ورزش یکی از ارکان اصلی زندگی است. فعالیت بدنی می تواند کیفیت زندگی را در تمام سنین برای همگان بهبود بخشد بنابراین در برنامه روزانه افراد حداقل 30 دقیقه ورزش و حرکات ورزشی گنجانده شود. وی افزود:  عدم فعالیت یا زندگی بی تحرک، یکی از 10 علت اصلی مرگ و میر در کل جهان است.

تقدیر استاندار بوشهر
از مدیرعامل و کارکنان پتروشیمی پارس
 عملکرد موثر کارمندان و خانواده های پتروشیمی پارس در انتخابات ۱۴۰۲ مورد تقدیر استاندار بوشهر قرار گرفت
عملکرد موثر کارمندان و خانواده های پتروشیمی پارس در انتخابات ۱۴۰۲ مورد تقدیر استاندار بوشهر قرار گرفت
به گزارش روابط عمومی شرکت پتروشیمی پارس، اکبر پورات معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر به نمایندگی از استاندار بوشهر، با حضور در شرکت پتروشیمی پارس از حضور پررنگ کارمندان و کارگران و خانواده های محترم  این شرکت تقدیر کرد.
پورات ضمن گرامیداشت نام و یاد شهدای خدمت  و تسلیت مجدد شهادت ابراهیم رئیسی و هیئت همراه خواستار برگزاری باشکوه تر انتخابات ریاست جمهوری شد.
 سیاوش میر حاجی مدیرعامل پتروشیمی پارس  بابیان اینکه برگزاری انتخابات مجلس و مجلس خبرگان رهبری، با شکوه ترین انتخابات با حضور حداکثری کارکنان در منطقه پارس جنوبی بوده است، اطمینان داد: در انتخابات ریاست جمهوری با کسب تجربه بیشتر و با کمک مدیران عامل دیگر شرکت های منطقه، زمینه برگزاری هرچه بهتر و پرشورتر انتخابات را فراهم می سازیم.  وی گفت: جا دارد از همه پرسنل پتروشیمی پارس که برای برگزاری هر چه بهتر انتخابات ۱۴۰۲ در این شرکت زحمت کشیدند و همچنین همه عزیزانی( خانواده پرسنل پتروشیمی پارس ) که در آن انتخابات باشکوه، حضور پر افتخار داشتند، قدردانی نمایم.
در این جلسه که با حضور فرمانداران شهرستان های جنوب استان بوشهر ، مدیران عامل و به میزبانی پتروشیمی پارس برگزار شد از زحمات شرکت های پتروشیمی نیز در راستای برگزاری پرشور و حضور حداکثری کارکنان شرکت ها و خانواده های آنها در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تقدیر و تشکر بعمل آمد.
در بخشی از این لوح تقدیر آمده است:
برادر گرامی جناب آقای سیاوش میرحاجی؛ مدیرعامل عامل محترم شرکت پتروشیمی پارس  انتخابات تحقق عینی مردم سالاری دینی است که به برکت استقرار انقلاب اسلامی ایران همواره منشا اصلاح، تحول و پیشرفت در کشور بوده است. اکنون به فضل خداوند متعال و مدیریت مردمی و انقلابی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران و با حضور گسترده مردم در لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب و همت والای شما در 11 اسفند ماه، 1402 به سبب برگزاری همزمان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، برگ زرین دیگری به تاریخ پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی افزوده گردیده است، بر خود لازم میدانم به مصداق حدیث شریف «من لم یشکرالمخلوق لم یشکر الخالق» از خدمات شایسته و همکاری جنابعالی که توام با مشارکت مطلوب جامعه کارگری در انتخابات بوده است، تقدیر و تشکر نمایم.

امحا بیش از ۲۳ تن پسماند ویژه
در پالایشگاه گاز ایلام
 رئیس بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام از امحا ۲۳ تن پسماند ویژه در این شرکت خبر داد و گفت:در راستای مدیریت پسماند و پیشگیری از آلودگی های زیست محیطی این شرکت اقدام به امحا پسماندهای ویژه نموده است.
به گزارش روابط عمومی؛ علی سلیمانی به مناسبت گرامیداشت هفته محیط زیست افزود: در راستای الزامات زیست محیطی بیش از ۲۳ تن پسماند ویژه شامل لجن های هیدروکربنی ، رزین های مستعمل، باترهای مستعمل، ضایعات الکترونیکی،  روغن ، فیلترهای ممبران و غیره پس از برگزاری مناقصه و دریافت مجوزهای لازم از اداره کل حفاظت محیط زیست مبدا و مقصد برای امحاء به  شرکت های مورد تایید سازمان محیط زیست ارسال شد.
وی با اشاره به اینکه پالایشگاه گاز ایلام در مسیر بهبود شاخص های زیست محیطی  موفق به کاهش انتشارات خود در یکسال گذشته شده است، اظهار داشت: میزان گازهای ارسالی به مشعل نسبت به سال گذشته ۲۷ درصد ، گازهای گلخانه ای ۱۲.۸ درصد و میزان انتشارات دی اکسید گوگرد ۱۲.۷ درصدکاهش داشته است. سلیمانی تصریح کرد: بیش از ۴۷ هزار متر مکعب از پساب خروجی تصفیه خانه این پالایشگاه طی ۱۵ ماه گذشته جهت مصارف آب آتش نشانی و فضای سبز بازچرخانی شده که نشان از عزم راسخ این شرکت برای کاهش برداشت از منابع آب زیر زمینی بوده است. رئیس بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام گفت: تهیه و آمادگی استقرار دستگاه آنالایزر سنجش گازهای محیطی جهت اندازه گیری BTEX در سطح شهر ایلام و همچنین  خرید دستگاه امحاء کننده لامپ های حاوی جیوه مضر برای مدیریت پسماند های الکتریکی در داخل پالایشگاه از اقدامات اخیر این واحد بوده است.
سلیمانی افزود:  نصب دوربین پایش بصری بر روی آنالایزر های خروجی واحد تصفیه پساب صنعتی جهت پایش آنلاین سازمان حفاظت محیط زیست، ارتقاء تجهیزات مقابله با آلودگی های زیست محیطی شامل پودر، پد، بوم و بالشتک جاذب مواد هیدروکربنی، خرید یک دستگاه پمپ اسکیمر جهت جمع آوری و جداسازی مواد هیدروکربنی از سطح مایعات از دیگر اقدامات این واحد در راستای صیانت از محیط زیست بوده است.
وی اظهار داشت : پیگیری پروژه های بازیابی گازهای ارسالی به مشعل FGRS، بازیابی حرارتی توربین های گازی HRSG، راه اندازی کمپرسور های OFF GAS و زباله سوز واحد پساب صنعتی از دیگر پروژه های در دست اقدام این شرکت در جهت ارتقای شاخص های زیست محیطی است.
گفتنی است هفته محیط زیست امسال با شعار «سهم من در تداوم حیات» نام گذاری شده است که با دعوت از اداره حفاظت محیط زیست چوار و با حضور جمعی از کارکنان این شرکت اقدام به پاکسازی مشارکتی طبیعت در محیط اطراف پالایشگاه و جاده ی روستاهای اطراف نموده است.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه